Opel Zafira 2.0 DTi-16V Elegance (2001)

Opel Zafira
Opel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieur

UitvoeringZafira 2.0 DTi-16V Elegance
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004

Een totaal probleemloze auto. Normaal onderhoud ( 1x per jaar), de normale slijtage aan banden, maar dat is het dan ook.
Ik rijdt dagelijks ongeveer 100 km woonwerkverkeer met deze diesel, rijdt dan ongeveer 5.5 ltr/100 km. Kom ik daarnaast ook regelmatig in de stad dan stijgt dit naar 6.5 ltr/100 km.
Deze auto rijdt prima, stoelen zijn redelijk hard, maar mogen iets comfortabeler. Lawaaiig is deze diesel ook niet. Bij fel optrekken hoor je de motor, maar bij 120 op de cruise-control is het aangenaam stil. Prettig dat je meedere (7) personen mee kan nemen. Alle normale voorzieningen zijn aanwezig. Van airco tot 12v aansteker in de achterbak. Deze Opel (!) is absoluut goed. Ook bij deze kilometerstand geen enkele slijtage te zien. Als ik kijk naar de prijs kwaliteit verhouding denk ik dat dit prima in orde is.

Totaal geen. Met 181.000km op de teller!

Update: inmiddels 191000 op de teller. Nog steeds geen enkele storing of probleem gehad... is dit werkelijk een Opel??