Opel Zafira 2.0 DTi-16V Comfort (2001)

autoreview

Opel Zafira
Opel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieur

Signalement

UitvoeringZafira 2.0 DTi-16V Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf182.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heerlijk ruime auto met een rustgevende dieselmotor. Ik heb de DTH versie gereden die nog een beetje redelijk van zijn plaats komt. De stoelen zitten uitstekend, lekker hoog en ze geven voldoende steun. Ook de armsteun is erg prettig. Hij schakelde erg comfortabel en zeker met de cruise control kun je hier heerlijk ontspannen lange ritten mee maken. Het is de eerste auto waarbij de derde zitrij in de bodem wegklapt; dit heeft wel tot gevolg dat je op die derde zitrij alleen kinderen tot een jaar of 10 kwijt kunt want daarna wordt de beenruimte toch echt te krap. Het overzicht is redelijk maar niet geweldig; achteruit steken met een kleine aanhanger is erg lastig omdat de aanhanger volledig verdwijnt. Jaren met veel plezier in gereden.

PROBLEMEN

De gloeibougies zijn niet beschermd tegen vocht en daardoor zijn ze bijna niet te vervangen. Als dat dan vanwege een defect toch moet breken er vaak 1 of meerdere af waardoor het hele blok uit elkaar moet, de gloeibougie eruit geboord en een nieuwe erin gezet als dat nog lukt.

Sinds er een stuk ging heb ik twee keer langs de snelweg gestaan omdat na de vervanging de nieuwe bougie eruit geslagen was en dan rijd je dus gewoon met een gat in het blok; weg compressie en dus weg vermogen. De tweede keer was in de Belgische Ardennen; het heeft toen ondanks een IRK van de ANWB nog heel wat voeten in aarde gehad om de vakantie voort te kunnen zetten. Al met al reden voor een slechtere score op betrouwbaarheid voor een verder hele fijne auto.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.