Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)

autoreview

Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)
Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)Opel Zafira 2.0 Di-16V Elegance (2000)

Signalement

UitvoeringZafira 2.0 Di-16V Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto is als ex-lease auto gekocht met een volledige onderhoudshistorie. De auto zag er zelfs met de relatief hoge km-stand (170.000) nog perfect uit. Hier was duidelijk iemand met beleid mee omgesprongen.
Al tijdens de proefrit werd duidelijk dat deze Opel erg fijn rijdt; comfortabel, goede rij-eigenschappen, lekker rustige diesel en overal waar nodig een zee aan ruimte. Werkelijk een ideale gezinsauto. Het was een compleet nieuwe ervaring om na een hele dag rijden (vakantie) nog onvermoeid uit te stappen, vooral dankzij de goede, hoge zit, maar ook de airco en cruise control dragen hier aan bij.
In de dagelijkse praktijk van woon-werkverkeer blijkt de 80pk-versie toch wel erg traag met optrekken, en niet super zuinig voor een moderne diesel (7l./100km). Maar eenmaal op gang op de snelweg merk je daar weinig meer van en weegt niet op tegen het geboden comfort en de functionele ruimte.

PROBLEMEN

De problemen zijn waarschijnlijk logisch gezien de km-stand en ook niet ernstig van aard.

- De airco werkte na een tijdje niet meer. De radiateur van de airco bleek lek en is vervangen. Probleem opgelost.
- De luchtmassameter ging kapot (als deze sensor slechter gaat werken begint de motor in te houden bij optrekken en als hij na verloop van tijd helemaal niet meer werkt geeft het motormanagement dit aan en schakelt in een soort nood-stand waardoor de auto nog maar op halve kracht presteert. Dat gebeurde prompt tijdens een rit in de Ardennen; niet fijn). De luchtmassameter is vervangen en de motor loopt weer prima.
- Het lampje van de ABS brandde soms om onverklaarbare reden. Volgens de dealer kwam dit door een slechte sensor in een wiellager. Na de laatste beurt en nieuwe banden is het probleem (voorlopig) weer over.

Verder alleen de gebruikelijke onderhoudsbeurten. Het olieverbruik viel in eerste instantie wat tegen (ongeveer 1 liter per 5000 km), maar sinds het gebruik van Valvoline Max Life olie bij de laatste 2 beurten is dit zeker met 50% verminderd.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens