Opel Zafira 1.8i-16V Elegance (2002)

autoreview

Opel Zafira
Opel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieur

Signalement

UitvoeringZafira 1.8i-16V Elegance
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf142.000 km
KM-stand laatst156.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vervanging Nissan Tino

  • 150.600 km

De Nissan 1.8 was een prima auto,speciaal gekocht als hoogzitter,i.v.m. rugklachten.
Vrienden van ons hebben een Zafira 1.8.
Toen wij deze auto eens goed bekeken hadden,viel ons op dat deze A)meer vermogen had Nissan 115pk Opel 125pk B)een stuk completer was dan de Nissan Traction control,cruise control,een boord computer een mooier dashboard,2 extra stoelen onder de vloer,mistlampen voor en (nog)meer beenruimte achter(mijn oudste is nu 1m95 en past beter in de Zafira dan in de Tino.Ok, deze heeft een nieuw waarde die 8000 euro hoger ligt dan de Nissan,iets wat in de occasion prijs enigszins terug vindt.
De Opel verbruik iets minder dan de Nissan 1/12 tegen 1/10 max 1/11.
Tot nu toe 1 vakantie naar Oostenrijk geweest,de auto deed het eigenlijk prima,veel opberg ruimte,zat echt comfortabel.Door hoge snelheden gemiddeld 145km/u reed deze 1/12.Er was nog even een ratel in de automaat,dat bleek een te kort aan olie.Verder nu 8000 km verder, uit voorzorg 4 nieuwe banden geplaatst om de winter veiliger door te komen,de vorige banden waren net boven het apk limiet.Verder geen klachten.Opel heeft zeker een lekker rij comfort.Heerlijk,beide auto's zijn aan te bevelen maar de Opel is moderner,luxer,vlotter en nog iets ruimer.Rond februari wil ik de distributieriem vervangen.

Distributie snaar

  • 151.633 km

Ik had nog 11000 km van de 60.000 km of nog 3 maanden (van de voor geschreven 4 Jaar)kunnen rijden tot 1 mei 2012 voor deze vervangen moest worden.Aangezien ik bij de dealers steeds offertes kreeg waar men o.a. de waterpomp niet mee rekende,was het de vraag wat de vorige eigenaar gedaan had, de goedkopere versie 267.75 euro of 450 euro met spanrollenset,waterpomp,etc...Heb ik maar voor de laatste gekozen.Verder had ik ook nog 1 wisser arm laten vervangen.Kosten totaal 501 euro.Persoonlijk vindt ik een interval periode van 60.000 km aan de lage kant.

Grote beurt

  • 156.000 km

Eerst een maand geleden een achteruitrij camera geplaatst.100 euro.
Na de strenge vorst periode was de accu stuk.Kosten 130 euro.Eerste grote beurt en APK na de garantie periode.Gelukkig heb ik een kennis auto monteur die bij een dealer werkt.Scheelt in kosten.130 euro.Dat kan geen kwaad met een Zafira.Apk afkeur:motor steun afgebroken.kosten 120 Euro incl. volgende kosten die de komende maanden er aan komen,Uitlaat rot precies op aansluitstuk midden en einddemper,alleen materiaal al:rond 380 Euro.Maar we hebben nog even.Ik kreeg al eerder van Zafira rijders te horen dat de onderdelen best prijzig waren.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.