Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Temptation E. (2008)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Temptation E. (2008)

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Temptation E.
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst26.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4.500 km

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe vectra 1,9 cdti 150 pk aangeschaft.
Dat is wel weer even wennen van benzine naar diesel maar het is nu al of ik nooit wat anders heb gereden.

De Opel is uitgevoerd met de volgende niet standaard opties, xenon verlichting, 18 inch 11 spaaks wielen, 2 cm verlaagd en een afneembare trekhaak.

De standaard opties zijn er heel veel oa, voor en achter parkpilot, dimmende spiegels, automatische verlichting, leren bekleding met verwarmde voorstoelen en donkere achterramen.

De auto is uitgevoerd met een 6 bak die als je op de snelweg zit 2100 toeren loopt bij 120 kmpu.

De auto is niet heel snel maar kan zeer goed meekomen zeker op de snelweg dan doet ie niks onder voor de 6 cilinders met doortrekken.

Het verbruik van de auto is 1 op 15 dus best netjes voor dat gewicht (1600kg).

Er zit ook een cd70 radio/cd/navigatie/telefoon systeem in, en dat is even wennen als je altijd met een tom tom in de ronte hebt gereden maar ik ben overtuigd de tom tom ligt nu in de kast.
Ze hebben overigens wel de software aangepast zodat ik onder het rijden kan veranderen van adres want eerst moest je daar voor stil gaan staan dat in het kader van de veiligheid.

Ik heb wel de telefoon voorbereiding eruit laten halen en daar een bekerhouder in laten zetten.
De telefoon werkt toch heel goed met bleutooth dus die ga ik toch niet gebruiken.

Er is wel een zwanenhals microfoon in gegaan omdat ik toch wel op de snelweg klachten van omgevings geluid kreeg, die is er overigens gratis in geplaatst zonder commentaar bij het motorhuis.

Even een update 04-05-2008.

Wij zijn een paar dagen met de caravan op pad geweest.
De auto is echt een werkpaard hij doet het met de caravan ook uitstekend als je maar boven de 1900 toeren blijft.
Onze sleurhut weegt 1400 kg geladen (misschien wel zwaarder) maar hij heeft er totaal geen moeite mee.

PROBLEMEN

  • 4.500 km

geen

(jammer dat ie niet sneller was in Duitsland)

In Duitsland geweest.

  • 26.000 km

Was ik van het weekeind in Duitsland ik even kijken hoe hard het apperaat rijd.
Op de foto zou je zeggen dat ie heel hard rijd maar dit was in werkelijkheid 204 km/u op de navi.
De afwijking zit m in de winterbanden dat zijn 15 inch wielen,dat wist ik al dat het wat zou afwijken.
Nu kwam ik er wel achter dat de Opel is begrenst in zijn 6 op 3800 toeren dat is te zien op de foto.
Dus snel die 18 inch wielen er weer onder en weer naar Duitsland, eens kijken hoe hard ie dan gaat op de navi.
Hij loopt wel zeer vlot door naar zijn top hij kruipt niet het laatste stukje.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.