Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Temptation E. (2007)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Temptation E.
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst75.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 50.000 km

Na de goede ervaringen met mijn vorige Opel (Signum) opnieuw gekozen voor een Opel. Dit keer een Vectra SW met 150pk dieselmotor. De uitvoering is de uiterst luxe Temptation Excellence. Daarbij nog de volgende optie bijgenomen:
DVD navigatie
Xenonverlichting
Voicecontrol voor de telefoon.

Eigenlijk was de achterbak in de Signum iets te klein tijdens vakanties, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt in de Vectra SW. De elektrische kofferklep is een leuke gimmick (nooit meer vieze handen).

Het rijden gaat net zoals met de Signum alleen heb ik nu meer vermogen. De auto rijdt lekker soepel en is goed geveerd. Het is geen snelle auto (gewicht 1,500kg) maar je kan goed meekomen. Tot op hoge snelheid kan je zonder stemverheffing met elkaar praten.

Het interieur is nagenoeg hetzelfde als in de Signum, je zit lekker ruim voor in op goede (lederen) stoelen. Op de achterbank is nog meer ruimte en zelfs uit de kluiten gewassen pubers kunnen prima zitten. De achterbak in vergelijking met de Signum is een hele vooruitgang. Tiijdens de vakantie nog ruimte over!!

Inmiddels nader ik de 50,000km en kan niet anders zeggen dat dit een prima rijdende auto is die heerlijk luxe is uitgerust. Jammer alleen dat Opel de onderhoudsintervallen voor de 1.9CDTI motoren heeft teruggebracht van 50,000km naar 30,000 km.

PROBLEMEN

  • 50.000 km

Geen!!

Prima auto

  • 75.000 km

Eigenlijk is dit de beste auto die ik tot nu toe heb gehad. Met deze auto kom ik alleen bij de garage voor een onderhoudsbeurt. Ik heb nog geen electronische storingen of andere mankenementen gehad.

De auto rijdt nog steeds prima, ook nu er de winterbanden onderliggen. In de komende weken worden die weer gewisseld voor de zomerbanden.

Het vebruik ligt zo ronde de 5.9l tot 6.0l per 100km. Ik vind dit een zeer net verbruik voor zo'n grote en zware auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.