Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 115.000 km |
ERVARINGEN
Het betreft hier een Opel Vectra 1.9 CDTI 150pk Executive. Deze stond niet in de lijst, maar komt het meest overeen met de Cosmo-uitvoering.
De auto rijdt als een zonnetje. Het is mijn eerste diesel, dus kan ik niet echt goed oordelen, maar vind hem ’koud’ toch behoorlijk gehorig. Eenmaal op bedrijfstemperatuur merk je niet eens meer dat er een zelfontbrander onder de kap ligt. Wat een heerlijke stilte in een interieur wat werkelijk overdadig is: leren bekleding, verwarmde stoelen, kleurennavigatiesysteem (NAVI 70), gescheiden climate control, electrisch bedienbare achterklep etc.
Maar even op de motor terugkomend: een geweldig krachtige, maar ook zeer stille krachtbron met een geweldig schakelende automaat. Je merkt amper iets van overschakelen. Ik heb de 150 pk versie moeten nemen omdat ik perse een automaat wilde. Deze automaat is namelijk alleen verkrijgbaar op een 150 pk CDTI versie, maar ik heb hier nog geen moment spijt van gehad. Het inhalen wordt echt een stuk veiliger door de vreselijk snelle acceleratie en dat terwijl ik toch echt geen hardrijder ben, geniet ik hier echt van.
Binnenin is het ook goed toeven door de vele luxe aan boord, zoals boven beschreven.
Elke minuut in deze auto is een genot!
PROBLEMEN
Geen
update
- 115.000 km
Na 2 jaar vrij probleemloos te hebben gereden zijn bij km.stand 80.000 de problemen begonnen. Een defecte dynamo zorgde ervoor dat ik geheel stil kwam te staan op de snelweg. Lastig, geen licht, geen stuurpomp, geen rembekrachtiging etc. midden in de nacht langs de A4.
Vervolgens problemen met de electronische achterklep, 2x stilgestaan tijdens de vakantie naar Spanje in Frankrijk met defecte injectoren (auto ging niet sneller meer dan 40 km/u, is ook lastig op de Franse Route du soleil met een caravan van 1500 kg erachter)en last but not least heeft nu ook de automatische versnellingsbak kuren. Bij het in de D zetten van de bak komt er een enorme klap uit de onderkant. Conclusie garage: Na 115.000 km komt er een gereviseerde bak in waar de kosten gedeeld zullen moeten gaan worden. De onderhandelingen lopen nog.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.