Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo (2007)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst115.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het betreft hier een Opel Vectra 1.9 CDTI 150pk Executive. Deze stond niet in de lijst, maar komt het meest overeen met de Cosmo-uitvoering.

De auto rijdt als een zonnetje. Het is mijn eerste diesel, dus kan ik niet echt goed oordelen, maar vind hem ’koud’ toch behoorlijk gehorig. Eenmaal op bedrijfstemperatuur merk je niet eens meer dat er een zelfontbrander onder de kap ligt. Wat een heerlijke stilte in een interieur wat werkelijk overdadig is: leren bekleding, verwarmde stoelen, kleurennavigatiesysteem (NAVI 70), gescheiden climate control, electrisch bedienbare achterklep etc.

Maar even op de motor terugkomend: een geweldig krachtige, maar ook zeer stille krachtbron met een geweldig schakelende automaat. Je merkt amper iets van overschakelen. Ik heb de 150 pk versie moeten nemen omdat ik perse een automaat wilde. Deze automaat is namelijk alleen verkrijgbaar op een 150 pk CDTI versie, maar ik heb hier nog geen moment spijt van gehad. Het inhalen wordt echt een stuk veiliger door de vreselijk snelle acceleratie en dat terwijl ik toch echt geen hardrijder ben, geniet ik hier echt van.

Binnenin is het ook goed toeven door de vele luxe aan boord, zoals boven beschreven.

Elke minuut in deze auto is een genot!

PROBLEMEN

Geen

update

  • 115.000 km

Na 2 jaar vrij probleemloos te hebben gereden zijn bij km.stand 80.000 de problemen begonnen. Een defecte dynamo zorgde ervoor dat ik geheel stil kwam te staan op de snelweg. Lastig, geen licht, geen stuurpomp, geen rembekrachtiging etc. midden in de nacht langs de A4.
Vervolgens problemen met de electronische achterklep, 2x stilgestaan tijdens de vakantie naar Spanje in Frankrijk met defecte injectoren (auto ging niet sneller meer dan 40 km/u, is ook lastig op de Franse Route du soleil met een caravan van 1500 kg erachter)en last but not least heeft nu ook de automatische versnellingsbak kuren. Bij het in de D zetten van de bak komt er een enorme klap uit de onderkant. Conclusie garage: Na 115.000 km komt er een gereviseerde bak in waar de kosten gedeeld zullen moeten gaan worden. De onderhandelingen lopen nog.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.