Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 135.000 km |
Wisseld succes
- 123.200 km
De laatste 30.000km veel problemen gehad. Intussen zijn er al een berg motor-onderdelen vervangen, recent de turbo maar ook het inlaatspruitstuk en brandstofpoelie.
Als de auto geen problemen heeft dan rijd deze eigenlijk vrij goed en comfortabel, net niet te comfortabel waardoor je rap door de bochten kunt rijden. Mijn auto is licht onderstuurt, dus de bochten maar lekker insnijden. Voor een station helemaal niet verkeerd.
De uitrusting is ook prima, ik rij in de Executive uitvoering en die is overal in voorzien.
De electrische achterklep zal ik een volgende keer niet meer kiezen. In het begin leuk maar later minder praktisch. Het systeem is al een keer kapot gegaan waardoor ik helemaal niet meer in de achterbak kon komen. Daarnaast staat het af en toe vrolijk open als je 's morgens aan komt lopen. Nu ligt er al niets bijzonders in die auto om mee te nemen maar blijft toch vervelend. Ik vind hem nu ook langzamer open gaan dan in het begin dus je moet van steeds grotere afstand de klep open doen wil je er niet op staan wachten als je achter de auto staat.
Veel storingen ondervonden, allen motor problemen en de achterklep. Daarnaast het overduidelijke olieverbruik. Als ik naar duitsland moet dan rij ik eerst langs de dealer voor een litertje....
Het niveau van vervangend vervoer hebben ze bij Opel niet begrepen, iedere keer een Astra (zucht). Niet slecht hoor maar ik ben nogal aan de lange en brede kant dus wordt zo'n auto al snel te krap. Na wat zeuren kreeg ik laatst eindelijk een Vectra mee en ook nog met voldoende uitrusting dus dat is weer in orde. Nu hopen dat het zo blijft, je hebt bij Opel regelmatig vervangend vervoer nodig! Overigens bij de laatste handelingen heeft de dealer wel de auto nog gewassen. Pluim.
Afijn, de turbo is net vervangen en wat blijkt; de auto staat te roken alsof hij in de brand staat of dreigt te raken. Gelukkig niets te vinden op het oog, de vorige keer hadden ze een schroevendraaier laten slingeren dus wie weet wat er nu tussen lag. Nu begint het lampje van het gloeispiraal te knipperen; roetfilter moet gereinigd worden...zucht. Het blijft aanmodderen.
Nog 60.000km te gaan, ik hoop dat het bakkie het vol zal houden.
Echt bagger
- 135.000 km
Gelukkig! Van deze auto mag ik in augustus afscheid nemen! Het drama Opel komt daarmee ten einde. Wat een bagger deze auto.
Wellicht had ik pech met de auto maar na drie dealers te hebben mogen meemaken ligt het probleem ook daar.
Slappe service en kwaliteit van de service wordt ook niet altijd goed gecontroleerd.
Zo had ik laatst weer een voorklep die niet goed gesloten was. De derde keer...Als je dan op de snelweg komt en de kap wappert gevaarlijk op en neer dan moet je je afvragen of de competenties toereikend zijn.
Ik dank Opel nog voor de twee schroevendraaiers die ik in de motorruimte heb mogen vinden na servicebeurten. Kan ik aan de buren geven die nog een Opel hebben, kunnen ze goed gebruiken denk ik.
Volgende auto; Skoda. Ben benieuwd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.