Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo (2005)

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieur

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Cosmo
Bouwjaar2005

De Opel Vectra is na de restyling een erg mooie auto, mijn mening. Luxe en ruimte voor een goede prijs waren overtuigend. De dealer; Opel Centrum Oosterhout zeker zo belangrijk.
Helaas heeft auto wat mindere kanten; de dealer doet zijn best maar Opel Nederland biedt verder geen hulp; sterker nog laat het openlijk afweten als het op after sales aankomt.

Wat stoort me aan de auto; het verbruik is verre van gelijk aan de readings op de boordcomputer en de brandstofmeter!
Volgens het boekje kan er 60 liter in; zeker maar er is volgens de dealer/motorproducent 6 liter nodig voor het systeem; die mag je niet aanspreken. Doe je dit wel en onstaaat er schade aan de motor is dit buiten de garantie. Ergo je koopt een auto met 54 liter inhoud; helaas slechts 50 liter kan er getankt worden. De verbruiksmeter van de boordcomputer ’ liegt’ hier dan nog 5-8% van!
Het verbruik is wel ok, ik verbruik ca 1 liter per 18 km.

Dan de grootste ergernis; de de bekleding is ’soft’ erg mooi en luxe alleen ik rijdt het meest comfortabel met mijn arm op het deurportier. De armleuning zit, zoals bij de meeste auto’s, te laag.
Na ca 5000 km ontstond er een ’ deuk’ in de bekleding. Juist op de plaats waar mijn arm altijd ligt. Dealer heeft het vervangen, maar het komt terug; ontwerpfout? Fout materiaal op die plek? In ieder geval voor Opel Nederland geen reden om het te vervangen (ook niet onder coulance). Het is geen productiefout, dus geen garantie’ Hoe denkt u dat dit eruit ziet na 100000 km?
Slechte beurt van Opel, maar erger nog slecht van Opel Nederland.

De auto is ruim, snel, comfortabel,wel te zachte vering(bestel het sportonderstel)maar de afwerking is niet op het nivo van de concurentie, helaas. Het zijn kleine details maar daar draait het om vanaf de hogere middenklasse.

Onnodige melding in het systeem van slecht functionerende katalysator. Melding was reeds bij dealer bekend. Gebeurde tijdens vakantie maar Opel Assistance wist nergens van; noch de dealer in het buitenland.
Bleek vals alarm maar vertrouwen in betrouwbaarheid is laag.
Benzinemeter en boordcomputer erg onbetrouwbaar.
In de handleiding wordt niet over de reserve stand/inhoud van de tank gesproken.
Tevens ontbreekt bij de papieren een overzicht van dealers in Europa( is een optie!)
Deurbekleding vervormd binnen 10.000 km.
Elektrische achterklep sluit regelmatig niet in zijn geheel; is dan niet te bedienen; want systeem zegt reeds open dus kan niet alsnog open!

3,5