Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 120pk Sport (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 120pk Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 12.500 km |
KM-stand laatst | 53.000 km |
Opel Vectra SW 1.9cdti sport
- 53.000 km
In augustus 2007 was ik op zoek naar een andere wagen, mijn corsa had reeds betere tijden gekend en er kwamen zodoende ook kosten aan. Na bij verschillende merken langs te gaan om wat occassies te bekijken kwam ik uit bij mijn vaste garage op de vectra!
Het was een 10 maand oude 1.9cdti sport in kleur metro.
Opties: navigatiesysteem, automatische airco, wegklapbare trekhaak en verder het gebruikelijke van het sport-pakket.
Ik besloot om de wagen aan te kopen en na een paar dagen mocht ik mijn vectra gaan ophalen.
De eerste 5000km waren geweldig, komende van een rammelende corsa B met nog geen 70pk is een 120pk sterke vectra voor iemand van 21jaar natuurlijk een grote stap omhoog op de ladder.
Bij 18000km begonne de problemen echter, wanneer je de gas losliet in de turbozone (1900-2700tpm) hoorde je een schuurend geluid vanuit het motorcompartiment komen. Bij nader onderzoek in de garage bleek er iets mis te zijn met de turbo, deze kon zijn overdruk niet meer kwijt, bleek geen kwaad te kunnen enkel maar zeer ergerlijk maar toch mooi onder garantie volledig nieuwe turbo gekregen.
22000km kofferklep die rammelt, bleek gewoon een drukpuntje te zijn dat niet ver genoeg ingestelt was.
48000km Motor valt soms zonder vermogen, bij optrekken in 1,2 en 3e versnelling mag je plankgas geve zonder ook maar voorruit te komen (werd voorbij gereden door fietser). Auto werd aan de computer gehangen, maar geen foutmeldigen werden gevonden, dus een nieuwe versie werd opgeladen naar de ECU vd wagen. Toen kwam er de melding "wervelkleppen storing" aan het licht! Maar een bevriende garagist dacht aan de injectors die het aan het begeven waren. Dus op naar een volgende garage voor een andere mening.
Eens aangekomen en alles uitgelegd te hebben aan de receptie keek de man bedenkelijk en zei "meneer die auto heeft geen wervelkleppen" dus weer aan de computer en de injectors uitgemeten en alle electronica verder nagekeken bleek dan de EGR-klep te zijn die vast hing (opel probleem) vervangen onder gedeelde garantie.
50000km, auto schokt bij optrekken al injectorreiniger gebruikt, geen verandering dus weer naar garage. Roetfilter verstopt, auto was er niet in geslaagd om elke keer de filter uit te branden.
Verder geen klagen aan de wagen, rijd soepel en met het sportonderstel vlot door bochten te laten gaan. Mocht eventueel wat meer opbergruimtes voorraan worden voorzien, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door de gigantische koffer. Al met al een fantastische wagen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.