Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 120pk Comfort (2006)

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieur

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 120pk Comfort
Bouwjaar2006

Momenteel rij ik deze auto als voorloper. Maar na 4000 km kun je wel een redelijk oordeel geven is mijn idee.
Laat ik beginnen om mijn jarenlange mening over de Opel Vectra en in het bijzonder de diesels volledig ten gunste van Opel bij te stellen. Ik vond de Vectra altijd wat suffig en de dieselmotoren zwak.
Deze heeft het nieuwe front wat een enorme verbetering is, de achter- en zijkant van de station vond ik al OK. De 120 pk commonrail motor is geen beul maar wel bijzonder stil. Onder de 2000 toeren gebeurt niet veel, daarna begint hij er meer zin in te krijgen. Er wordt vaak geschreven dat de wegligging van de Vectra goed is. Ik kan me hier helemaal in vinden. En dan de kofferbak, met de bank plat lijkt er geen einde aan te komen. Stoelen zitten goed, ruim voldoende stelmogelijkheden.
Minpuntjes? Toch wel een paar.
Bestel er een met navigatie want een stratenboek past niet in de opbergvakken in de deur. De dashboard-verlichting brand altijd. Hierdoor al een paar keer zonder verlichting de schemering ingereden. Wat het verbruik betreft moet ik zeggen dat ik niet boven de 1:14 kom, misschien wordt dit beter als de auto helemaal is ingereden.
Op bovenstaande (zeur-)puntjes na is de Opel mij gewoon heel goed bevallen.
Mijn volgende auto?
Helaas Opel, het is toch weer een Volkswagen geworden maar zodra zij gaan stoppen met pompverstuivers, waar ik namelijk helemaal gek van ben (2.0 tdi: sleuren met een hoofdletter S), beloof ik dat ik ook jullie kant op zal kijken.

Geen problemen.