Opel Vectra 2.0 DTi-16V Elegance (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra 2.0 DTi-16V Elegance |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Waarom:
Ik heb een 3 mnd de tijd gehad om een middenklasser te vinden die alles heeft wat ik zoek voor een mooie prijs. Uiteindelijk bleven er maar twee auto’s over. Ik heb toen voor de Vectra C Sedan gekozen.
Dit is mijn eerste Opel, al ben ik nooit een Opel fan geweest. Te veel problemen met alles wat je maar aan kunt denken. Maar ik heb het idee dat de designers van Opel eindelijk van een fouten hebben geleerd of misschien hebben ze wel andere mensen in dienst genomen. De overname van Saab door GM heeft misschien ook wel geholpen.
Motor:
Ik vindt het alleen een min punt dat Opel met de lancering van dit model in 2002 nog niet de Diesels heeft vervangen door Common-rail diesels. De oude en wel bekende 2.0 diesel is terug maar dan met veel minder problemen (olie verbruik). De 2.2 diesel is er ook, hier is er niet veel mis mee. Een Common-rail had dus beter bij deze Vectra C gepast. En dat is niet alleen mijn mening!
Boordcomputer:
Ik heb een aantal keer een storing vermeld gekregen dat min linker voorlicht het niet zou doen. Maar dat is een ’fantoom’ storing zegt men bij de Opel dealer. Ik weet het zo niet maar zal wel goed zijn. Verder zeer uitgebreid. Met veel informatie zoals l/100km gemiddelde verbruik, bereik enz.
Autoradio:
Standaard met CD spelen en bediening in de stuur, netjes, werkt goed.
De CD speler laat alleen zien welke track je afspeelt, en verder helemaal niets. Nou er komt goed geluid uit.
Werking van de hendeltjes en knopjes:
De hendel voor de knipperlichten is wennen. Klimaat kontrol werkt goed. Je kunt wanneer je bv even iets gaat tanken de airco aanlaten staan zodat die door kan blijven koelen, gewoon even om de AUTO knop duwen als je uitstapt. De sleutel hoeft dan niet in de contact te zitten. Stoelen zitten fijn. Regensensor werkt prima. Afwerking is goed. Dat merk je al als je kijkt hoe de handschoenkastje gemaakt is. Deze valt niet als een
baksteen naar beneden, maar gaat heel netjes open. Tevens is deze gekoeld!
Smaak!, handig!:
Design van het dashboard is ook goed, oogt goed. Armsteun ook netjes, je kunt die naar voor-en naar achteren schuiven, tevens bevinden zich hier ook
wat extra opbergruimte.
De achterbank/stoelen kunnen in gedeelte plat, waardoor je wat langere spullen kunt vervoeren, maar het is en blijft een sedan. De afstandbediening is aardig hiermee kun je de ramen ook op een kier ’ontluchting stand’ zetten. Achter heb je aan beide zijdes zonneschermen ingebouwd in de portieren.
Buiten:
Van buiten is het design iets waar je aan moet wennen. De bandjes zijn aardig 215 breed, de velgen zijn 16 inch. Het is alleen jammer dat je de velgen heel
moeilijk schoon kunt maken. Dit vanwege de design van de velgen.
Wegligging:
Bij hoge snelheden heb ik het idee dat wanneer ik dan goed op de rem duw dat de achterzijde uit breekt.
Maar dat zegt Opel Nederland nog niets, ik hoop iets hierover te horen van de Duitse dealers, we wachten af.
Buiten dit om rijd de auto heel fijn. Stuurt lekker, schakeling is ietsjes stroef.
Dealer:
Tja, wat zal ik zeggen!!!
Verder:
Verder heb ik nog geen problemen gehad. Ik weet wel dat er meer problemen bekend zijn. Zoals de voorste schokdempers. Maar ik heb er nog geen last van, misschien
dat het de eerste revisies zijn geweest.
PROBLEMEN
Zie hierboven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren