Opel Vectra 1.9 CDTi 120pk V-Line (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra 1.9 CDTi 120pk V-Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 3 jaar rondrijden in een Opel Astra 1.6 16v Sport (zie ook review) tijd voor een nieuwe lease auto.
Toch maar even aantal middenklasser’s die me aanspraken geprobeerd, waaronder de Volvo V50, Ford Mondeo, VW Passat, nieuwe Astra, Skoda Octavia.
- Volvo V50 te klein
- Ford Mondeo tegenvallende afwerking/interieur
- VW Passat te duur als je wat leuke opties wilt
- Skoda Octavia mooiste eraf en was de eerste keus
- nieuwe Astra Station, Cosmo uitvoering erg netjes
Tijdens het kijken naar de nieuwe astra station zag ik een Vectra GTS Elegance staan, puike bak waren mn eerste gedachten en dat liet het prijskaartje ook wel zien, buiten het budget, de verkoper kwam bij me en vertelde me dat hij iets had wat er veel van weg had met alle nodige opties, de Vectra V-line. Voor iets meer dan de prijs van een astra en minder dan de GTS was het de beste deal voor mijn budget.
De Vectra V-line was Opel’s afscheidsfeest van de vorige Vectra, een goed uitgeruste auto met voor 500 euro extra zelfs kleuren navigatie/mp3 en clima.
De V-line is van voren niet de onderscheiden van de GTS, namelijk exact dezelfde neus inc donker getinte koplampen en achterlichten, verder voorzien van nette 16inch velgen, cruise control etc. etc. heb als optie nog xenon verlichting genomen om het af te maken.
Enige moeite gehad met kleur bekennen, zwart was stoer maar kwetsbaar en zilvergrijs was ook niet gek maar zo veelvoorkomend en steekt minder mooi af bij de donkere lamp-units en het chroom werk, heb uiteindelijk gek gedaan en saturn blue genomen, heel donker blauw, bij het zwarte af.
Aanrader is wel zeker de midden armsteun, helaas een extra optie en niet standaard
Vanuit de 2001 Astra in de 2005 Vecta, een wereld van verschil, de nieuwe 1.9CDTi motoren zijn geweldig, deze met ’slechts’ 120 PK is het al goed vooruit komen.
Ik heb later de auto laten tunen naar 145pk met flink wat koppel extra, dit is een absolute aanrader.
PROBLEMEN
bij 28.000KM lekkage aan een koelvloeistof leiding
bij 110.000KM sloeg de turbo niet meer aan.. 0 naar 100 in 20seconden, nieuwe turbo geplaatst.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren