Opel Corsa 1.2 Bi-Fuel Anniversary Edition (2012)

autoreview

Opel Corsa 1.2 Bi-Fuel Anniversary Edition (2012)

Signalement

UitvoeringCorsa 1.2 Bi-Fuel Anniversary Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst34.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 300 km

Vrijdag 12 april de Corsa opgehaald. Het betreft een nieuwe 5 deurs met een LPG installatie af fabriek.

Eerst even vermelden dat dit de auto van mijn ouders is waarvoor ik de review bijhoud.

Hiervoor reden we in een Vovlo s60 2.4D. Daar zijn we altijd erg tevreden over geweest. Bij de laatste beurt waren er helaas wel wat problemen (Intercooler lek, motorsteun afgebroken, gloeibogies werden minder). Verder had de Volvo bijna 300.000 op de klok staan en waren de verstuivers nog niet vervangen. Met in het achterhoofd houdende dat dit er ook nog aan zat te komen en het feit dat mijn vader het grootste gedeelte van de tijd alleen in de auto reed, toch maar eens gaan kijken voor wat anders.

In eerste instantie was het plan weer voor een Volvo te gaan (c30 of s40). Het grote probleem bij Volvo's is dat ze behoorlijk zwaar zijn en dit zie je iedere maand weer terug in de wegenbelasting.

Uiteindelijk is mijn vader toch maar van zijn Volvo 'geloof' afgestapt en kwamen er meer alternatieven naar voren.

Vroeger (voor de twee Volvo's) hadden we al eens Opel gereden, en dat beviel niet slecht. Op een vrije zaterdagmiddag maar eens gaan kijken bij een Opel Corsa en bij een Ford Fiesta met het plan te gaan voor een jong gebruikte occasion. Al vrij snel kwam er een erg vriendelijke verkoper naar ons toe (Opel Nijkerk) die ons netjes te woord stond. Er waren zat tweede hands modellen maar er waren ook nog een paar nieuwe Corsa's op LPG. Nu wij vroeger met onze Volvo 850 best goede ervaringen hadden met LPG de gok gewaagt en de deal gesloten na een proef ritje.

Na enkele weken wachten was vrijdag 14 april dan zover we konden de Corsa ophalen. Glanzend stond hij in de showroom, na alle formaliteiten afgehandeld te hebben en een stuk taart meegekregen te hebben zijn wij naar huis vertrokken.

Dat is wel even een verschil met de Volvo. Waar het met de s60 geen enkel probleem was om even gauw voor iemand in te voegen, moet er bij de Corsa goed geanticipeerd worden.
De kleine 1.2 motor op gas (83 pk) moet er wel aan sjorren om de Corsa in beweging te krijgen. Maar zodra je op weg bent heb je helemaal niet het gevoel in een kleine auto onderweg te zijn. Sterker nog onderin de toeren pakt de Corsa gemakkelijker op dan de Volvo!

Het rijden op LPG gebeurt erg snel. Binnen een kilometer of twee rijdt de Corsa al op gas. Het overschakelen is totaal niet te merken. Hij houdt niet in bokt niet je merkt er niets van. Alleen bij het stilstaan hoor je de LPG injectoren zacht tikken. Soort diesel geluidje, maar totaal niet hinderlijk. Het blijft verder erg stil in de auto.

De stoelen zitten ook erg goed. Er is meer zijdelingse steun dan in de Volvo, wel vindt mijn vader de stoelen in de Volvo wat comfortabeler.

We zijn op dit moment erg tevreden over de Corsa en ik zal deze review zoveel mogelijk proberen te onderhouden om jullie zoveel mogelijk informatie te verschaffen over het rijden in een Corsa op LPG.

Alweer 1500 kilometers verstreken

  • 1.500 km

Ondertussen zijn er weer de nodige kilometers met de Corsa gemaakt. Hij bevalt nog steeds uitstekend. Ook op langere ritten geeft de Corsa geen krimp.

Verbruik:
In het begin viel het verbruik ons nogal tegen. Rond de 1 op 10 a 1 op 11. Nu de auto ingereden lijkt te zijn heeft mijn vader een gemiddeld verbruik van 1 op 13,5 en de vorige tankbeurt zelf 1 op 14,7. Dat vinden wij erg nette waarden voor een Corsa op LPG. Er zijn zelfs mensen die dat op benzine niet eens halen. De auto schakelt nu ook een stuk sneller over op LPG dan in het begin. Na ongeveer 500m tot 1 km rijdt hij al op LPG na een koude nacht. (Scheelt weer veel benzine tanken)

Verder is ook duidelijk te merken dat de de 1.2 nu los is gekomen. Hij pakt nog wat gemakkelijker op dan hiervoor. We hebben al even 150 met hem gereden, het duurt even maar er valt dan nog steeds comfortabel met hem te rijden.

Zijn er dan helemaal geen punten van kritiek?
Ja, helaas wel. Over de afwerking van sommige onderdelen zijn we niet helemaal te spreken.

- Zo kraken de achterveren nog steeds heel erg zodra er meer dan één persoon achterin zit.
- Is de lak een stuk minder sterk dan de Volvo, er zitten nu al twee krassen en wat steenslag op.
- Laat één rubber aan de binnenkant een beetje los. Dit laten we de volgende keer bij de dealer gelijk nakijken.
- Hadden we in het begin één keer vocht in de koplampen. Dat lijkt nu uit te blijven, maar dat houden we in de gaten.

Verder zijn we uitermate tevreden met hem.

5000 kilometer verder

  • 5.300 km

Vorige week is de 5000 kilometer grens gepasseerd. We zijn nog steeds hardstikke blij met de keuze die we gemaakt hebben. Als we alleen al kijken hoeveel het scheelt op maandbasis t.o.v. de Volvo.

De corsa is nu ook echt lekker losgekomen. We hebben vorige week even 155 met hem gereden en hij kon nog iets harder. Dat is in principe natuurlijk niet de bedoeling, maar het is wel leuk om te weten of hij de opgegeven topsnelheid haalt.

Verder blijven we de wegligging een stuk beter vinden dan de Volvo. Er valt met de corsa ook heel relaxed te rijden. Het verbruik blijft nog steeds steken rond de 1 op 14,3. Wat we vrij netjes vinden. Het is de sport om zo zuinig mogelijk te rijden, maar toch vlot door te rijden.

De vocht in de koplampen zijn we niet meer tegengekomen, we gaan er vanuit dat de dealer gelijk had en dat dit kwam door het afspuiten van de auto.

Er zijn nog wat wat kleine dingetjes waarvoor hij in juli terug gaat naar de garage.

- De achterveren kraken nog steeds, lijkt niet echt minder te worden
- Wanneer er net LPG is getankt en we rijden weg dan is er een soort tik hoorbaar, het lijkt op een klep die niet goed opengaat.
- Krassen op de achterkant (gaat de dealer eruit poetsen)

Zodra hij bij de dealer is geweest voor deze punten zal ik de review weer bijwerken. Op naar de 10.000!

Bijna 10.000 kilometers

  • 9.300 km

Ondertussen zijn er weer heel wat prettige kilometers verstreken met de corsa. Hij rijdt nog steeds erg fijn er is alleen even geduld nodig voor hij op snelheid is. Het verbruik is nog steeds goed, rond de 1 op 13,5 á 14. Maar helaas is deze periode niet geheel zonder problemen geweest.

De auto is naar de spuiter geweest om de krassen eruit te laten halen. De spuiter daar zei dat het net leek alsof de beide achterste dorpels achter zijn overgespoten. Toen hij zijn collega erbij haalde die al zo'n 30 jaar in het vak zit, zag die meteen dat beide dorpels zijn overgespoten. Direct contact met Broekhuis gehad en gevraagd wat er met de auto is gebeurd voordat wij hem kregen. Zei gaven aan van niks te weten en dat uit te gaan zoeken.
Uiteindelijk is gebleken dat toen de auto van transport afkwam in Nederland er nog geen slotbouten op de velgen zaten. De volgende ochtend stond de auto op kratten en was de hele onderkant beschadigd. Daarom zijn de dorpels overgespoten. In principe is dat natuurlijk geen probleem, maar het had wel netjes geweest als men dat ons even had verteld.


Van de week toen mijn ouders terug kwamen van mijn oma zat er ineens een hele hoge fluittoon in de motor. Het lijkt nu net alsof we een turbo hebben. Mijn vader en ik op woensdagmiddag naar Opel gereden zodat ze er gelijk naar gaan kijken aangezien mijn ouders bijna op vakantie gaan. Daar konden ze niets vinden zo snel, ze dachten aan het gasklephuis. Nieuwe afspraak gemaakt voor twee dagen later. We zouden hem om 8 uur brengen zodat ze de hele dag hadden om hem te onderzoeken.
Vrijdagochtend half 8 starten we de auto en u raadt het al, geen fluit meer. Toch maar stuk gaan rijden in de hoop dat het geluid weer terug zou komen. Onderweg keerde het fluitende geluid weer terug wat betekende dat hij alleen fluit wanneer de motor warm is. Leenauto mee gekregen, Chevrolet Cruze 1.8 wat een erg fijne auto is om mee te rijden, en op weg weer naar huis.
Uiteindelijk om 5 uur telefoon van Opel, waterpomp stuk. Hij doet het nog wel maar daar komt het rare fluitende geluid vandaan. Auto weer opgehaald, Opel zei dat mijn ouders er gewoon mee op vakantie kunnen en zodra ze terug zijn wordt de waterpomp vervangen. Wij vinden dat dit erg snel is voor een waterpomp om stuk te gaan en dat dit eigenlijk niet mag gebeuren bij een nieuwe auto.

We starten de auto om weer terug naar huis te gaan. Wat blijkt nu, iedere keer als de motor een toerental van 2000 tot 2300 bereikt zit er een hele rare kraak in het dashboard. Met andere woorden, auto gaat er heen voor een gebrek, gebrek zit er nog in en er komt er nog een bij.

Ondertussen is het vertrouwen van ons in de auto behoorlijk geschaad. Volgensmij zijn dit mankementen die niet horen op te treden bij een nieuwe auto. Na de vakantie gaan we in gesprek met Broekhuis en Opel om te kijken hoe we het vertrouwen in deze auto weer terug krijgen. Op dit moment zitten we ook nog te twijfelen of we misschien toch nog voor de extended garantie moeten gaan, maar eigenlijk is het belachelijk dat je daar overna moet denken bij een nieuwe auto.

Oude problemen:
- De achterveren zijn nogmaals ingevet, maar nu ook bij de draagarmen. Dit lijkt vooralsnog geholpen te hebben. Heel erg in de verte hoor je hem nog ietsje kraken, maar dat is verder geen probleem.
- De auto start 9 keer op benzine en gaat na 500m over op lpg en de 10e keer blijft hij op benzine staan. Ook hier kon Opel niks over vinden. Blijven we ook in de gaten houden.
- De tik die hoorbaar is, is niet van een klep maar dat is de aandrijfas die zich zet. Is een producteigenschap volgens Opel, dus daar leren we wel mee leven.


Is het dan allemaal slecht? Nee absoluut niet, nogmaals het is een hele fijne auto om in te rijden. Hij stuurt lekker, zit lekker, pakt goed op, hoewel de motor iets krachtiger had gemogen. Dus zeker niet alles is slecht aan de auto. We gaan zien hoe hij zich gaat gedragen in Duitsland. Dan zal ik weer een update geven.

20.000 voorbij, maar ...

  • 23.000 km

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de review van de Opel Corsa had geüpdate, dus ik vond het tijd om er weer eens wat aan te doen. Helaas is ook de afgelopen periode niet zonder problemen voorbij gegaan. Sterker nog, we hebben op het punt gestaan de auto weer in te leveren en weer een Volvo te halen...

De vakantie in Duitsland is mijn ouders goed bevallen. De auto heeft zich, ondanks zijn fluit, voorbeeldig gedragen op vakantie. Hij heeft nog even 160 gehaald op de teller, maar daarna toch maar 120 op cruise-control. Toch hebben mijn ouders nauwelijks met hem gereden, omdat een eventuele warmloper toch in het achterhoofd blijft.

Teruggekomen thuis is de dag daarop, zoals afgesproken, de auto bij de Opel dealer achtergelaten om de waterpomp te vervangen. Dit zou maximaal een dag duren, en we zouden hem die middag dan ook weer op kunnen halen. Om 5 uur ging de telefoon. Of het een probleem was als de auto nog een dagje zou blijven. Het was namelijk iets meer werk dan ze hadden gedacht. Blijkbaar moet het hele blok eruit wanneer de waterpomp vervangen wordt. Uiteraard akkoord gegaan en nog een dag in de 'leen Spark' gereden. Volgende dag de auto weer opgehaald. Dit keer zonder rare kraak in het interieur.

Daarna zijn de problemen langzaam maar zeker erger geworden. De veren achter kraken nog steeds. Hij schakeld soms nog steeds niet over op LPG, waardoor je een hele tijd op benzine rijdt. Daarbij kwam dat er vocht in de achterlichten kwam, dat is uiteindelijk vanzelf weer weggegaan.

Ongeveer anderhalve maand geleden weigerde de handrem dienst. Nou is dat niet zo'n groot probleem als de handrem niet aangetrokken stond. In dit geval stond de auto op de handrem maar wilde deze er niet meer vanaf. Het had die avond niet gevroren, gewoon 10+ dus daar kon het ook niet aan liggen. Uiteindelijk met een geblokkeerd achterwiel de straat door moeten rijden, waarna het wiel uiteindelijk deblokkeerde. Vanaf dat moment konden we ook de handrem niet meer gebruiken. Twee weken later starten we de auto zit er een hele harde ratel in de ventilator. Auto aan en uit gezet, weer de ratel. Duurt ongeveer 2 á 3 minuten dan is het weg. Wel heel irritant voor een nieuwe auto!

Nog een week later starten we de auto en hij loop al wat moeizaam. We rijden weg en staan stil bij het stoplicht en ineens horen we een harde tik in de motor! Zo snel mogelijk ergens aan de kant gaan staan, maar toen was het geluid alweer weg. Volgende ochtend, precies hetzelfde. Één keer per dag komt die tik voor en duurt maar 30 a 40 seconden. Uiteindelijk hebben we het geluid op kunnen nemen. Voor mensen die het willen horen, ik heb de video toegevoegd.

Sinds kort horen we ook geratel aan de achterkant van de auto bij wat slechter wegdek. En de laatste keer dat ik de auto heb gewassen zag ik ook dat het koelwater niveau op het minimum stond.

Afgelopen week is de auto naar de dealer geweest voor al deze problemen. De verkoper kon niet geloven dat nu al deze problemen er weer bij waren gekomen. Volgende dag hebben we de auto weer opgehaald met de volgende opmerkingen:
- Niet overschakelen op LPG nog steeds niet gevonden
- Tik in motor niet gehoord, gaat hij binnenkort nogmaals voor terug
- Koelwaterniveau was te laag maar ze konden zo gauw geen lekkage vinden, gaat hij nogmaals voor terug
- Ratel bij de achterkant waren twee torsiestangen die stuk zijn!
- Ratel in ventilator was omdat hij vies was. Helaas zit de ratel er ondertussen alweer in, dus dat was niet de oplossing.

Ondertussen zijn we een week verder na de reparties van de dealer. Maar het vertrouwen van ons in de auto is helemaal weg. Er is nu 4 jaar garantie of tot 100.000, aangezien mijn vader binnen 3 jaar aan de 100.000 zit gaat hij er dan uit. We hebben niet voldoende vertrouwen in de auto om daarna nog door te blijven rijden.

Het begint zo langzaam wel erg negatief te klinken, maar het is helaas niet anders. Door de problemen zullen we ook een bolletje bij de betrouwbaarheid weghalen.
Maar niet alles is negatief. Als de auto rijdt, rijdt hij heerlijk. De motor is ook wat meer losgekomen en hij begint er eindelijk wat meer aan te trekken. Verbruik is ook iets beter geworden, nu rond de 1 op 15. Moet wel bijgezegd worden dat hij eerst 500m op benzine rijdt.

Zodra de auto weer bij de dealer is geweest voor de tik in de motor en het koelwater zal ik weer een update geven. En anders wanneer er weer iets anders gebeurt.

!UPDATE!
Ik schrijf de update hier maar bij aangezien de auto bijna niet meer gereden heeft na de vorige update.

Ondertussen is de auto weer bij de dealer geweest voor enkele probleempjes. De torsiestangen achter zijn beide vervangen en het is nu heerlijk stil achter. De piep in de ventilator is ook weg, maar dat komt omdat de gehele kachelmotor is vervangen.
De tik in de motor heeft de chef werkplaats gehoord. Hierover heeft hij een tijd met Opel Nederland gebeld. Men vermoed dat het Gas(LPG) stuurhuis zijn werk niet naar behoren doet. Met andere woorden er is een LPG injector die al LPG probeert te injecteren terwijl de auto nog op benzine rijdt! We weten niet of het hem lukt, maar het lijkt ons niet erg goed als er zowel benzine als LPG tegelijk in de cilinder wordt ingespoten. We hopen dat dit het probleem dat hij soms helemaal niet op LPG overschakeld uit zichzelf ook oplost.

Gas stuurhuis is besteld daar zal hij volgende week weer voor terug gaan naar de dealer. Helaas weet men niet zeker of dit het probleem oplost. Mocht dit het probleem niet oplossen dan gaan ze één voor één alle LPG injectoren vervangen, waarvoor de auto nog 5 keer terug moeten komen!

We zaten van de week is even te rekenen wat er allemaal wel niet vervangen is aan de corsa, maar dat moet bijna wel in de duizenden euro's gaan lopen.
- Waterpomp
- Nieuwe torsiestangen
- Nieuwe kachelmotor
- Nieuw LPG stuurhuis
En nog allerlei kleine andere dingen en de uren die de dealer er mee bezig is. Gelukkig doet de dealer er alles aan om de auto steeds te repareren. Zij kunnen er natuurlijk ook niks aan doen dat zij deze auto hebben gekregen van Opel. Wel zijn wij van mening dat Opel/GM toch misschien eens moet gaan kijken naar de kwaliteit van hun producten.

Zodra hij volgende week bij de dealer is geweest zal ik weer een update schrijven.

Naar de dealer geweest nog stééds problemen

  • 24.000 km

Afgelopen week is de corsa nogmaals naar de dealer geweest. Dit keer omdat het de computer die de injectie van LPG aanstuurt volgens Opel waarschijnlijk niet goed zijn werk zou doen. Toen we gebeld werden dat het onderdeel binnen was heb ik de auto de dag erop direct bij de dealer langsgebracht om 8 uur 's ochtends. Begin van de middag kregen we al een telefoontje dat de auto weer klaar was om opgehaald te worden. Enigszins verbaasd hebben we hem weer opgehaald en volgens de dealer zou de motor nu geen tikkend geluid meer moeten maken als het goed was. Aangezien we die week nog tijdelijk een andere auto te leen hadden hebben we de dagen erna eigenlijk niet of nauwelijks met de Corsa gereden.

Vandaag moest er wel weer met de Corsa gereden worden en hoopte we dat nu eindelijk alle problemen opgelost zouden zijn en dat we min of meer nog een beetje van de auto zouden kunnen gaan genieten. Helaas, niets is minder waar. Aan de achterkant lijkt er weer iets te kraken (torsiestangen net vervangen?) en ook de nare tik in de motor zit er nog stééds in! Deze week zullen we dus wéér contact op gaan nemen met de dealer. Mijn vader is zo langzamerhand echt helemaal klaar met de auto. Hij heeft mij gevraagd of ik hieronder een kort stukje van hemzelf wilde plaatsen dus hierbij een stukje vanuit mijn vader:

Inmiddels zijn we met de Corsa zover dat we contact hebben gezocht met Opel Nederland. De dealer verdient overigens een compliment omdat zij er alles aan doen om de
naam van Opel nog enigszins hoog te houden. Zelf heb ik reeds 7 Opels gehad en nimmer zo’n slechte kwaliteit meegemaakt als van de huidige Opel. Er blijft van alles stuk
gaan hoe voorzichtig je ook doet met de auto. 2 tot 3 keer per maand staat de Corsa bij de dealer omdat er weer iets stuk is. Als ik had geweten hoe dramatisch de kwaliteit
inmiddels van Opel is, dan hadden we nooit meer een Opel gekocht. Veel stress en verdriet verder zullen we nu Opel Nederland gaan aanspreken op haar verantwoording.

Wanneer er weer nieuws is omtrend de Corsa zal ik de review uiteraard weer updaten.

Einde van de Corsa

  • 30.000 km

Ondertussen zijn we weer heel wat dealer bezoekjes verder. Nadat de LPG computer was vervangen, hadden wij de hoop dat de problemen omtrent de tik in de motor opgelost zouden zijn. Zoals u kon lezen was dit helaas niet het geval. Ondertussen is de Corsa weer bij de dealer geweest en hebben ze alle 4 de LPG injectoren vervangen. Terwijl dat gebeurde, ongeveer een uurtje, zijn we maar eens gaan praten met de directeur van onze Opel dealer over hoe we nu verder gaan met de Corsa. Gemiddeld staan we 2 keer per maand bij de dealer met of nieuwe problemen of terugkerende problemen! De directeur was het met ons eens dat dit eigenlijk niet meer verder kon zo en dat er op deze manier ook geen 'klik' meer met de auto gaat komen. Helaas was het inruilen van de auto voor een andere niet direct mogelijk zonder bijbetaling. Ondertussen hebben we natuurlijk ook gekeken naar andere merken o.a. Volvo maar het probleem is dat de afschrijving die we nu op de Corsa hebben dit eerste jaar extreem hoog is. Afspraak gemaakt met de dealer dat zij zouden gaan kijken wat ze konden doen aan de inruilprijs als we toch weer voor een Opel gaan. In eerste instantie zou dit dan weer een Corsa zijn.

Nadat we een uurtje gepraat hadden was de Corsa weer klaar en konden we naar huis. In de auto hebben we nog een tijd zitten praten over hoe we nu verder moeten. Eigenlijk hebben we niet zoveel vertrouwen om wéér voor een Corsa met dit 1.2 blok te gaan. We besloten er nog maar eens rustig over na te denken. De volgende dag en u raad het al, we beginnen het ritueel met de bonk in de aandrijflijn zodra we wegrijden (product specifiek eigenschap) en na ongeveer 1,5 kilometer begint de Corsa weer vrolijk als vanouds te tikken. Alleen een stukje langer dan normaal. Ach ja we wennen eraan zullen we maar zeggen.

Twee weken later vernemen we van de Opel Dealer dat de problemen met onze Corsa toch wel zo behoorlijk zijn dat ze op directie niveau van Opel Nederland liggen. Laten we hopen dat het nog iets positiefs teweeg brengt voor de inruilprijs. Ondertussen tikt de Corsa niet meer één keer per dag maar soms ook wel twee keer per dag. We beginnen ons echt ernstig af te vragen hoe lang dit blok het nog vol gaat houden. Dit is ook direct de reden dat we besluiten om niet meer voor het 1.2 blok te gaan. We zouden voor een diesel kunnen gaan, mijn vader rijdt er genoeg voor, maar de wegenbelasting schiet dan weer omhoog, iets waarvoor we de Volvo uiteindelijk weg hebben gedaan. Dat werd dus geen optie. Daarbij is de Corsa op de lange ritten toch ook wel erg vermoeiend. Dan toch maar eens kijken naar een Astra? Een benzine kan niet daar rijden we teveel voor. De nieuwe 1.6 CDTI fluisterdiesel dan? Ziet er goed uit erg zuinig, maar wat is die auto zwaar zeg! De Volvo was maar één wegenbelasting categorie hoger, maar die was wel een heel stuk groter. Dat ging hem dus ook niet worden. Toen zagen we dat de Astra ook op LPG werd geleverd. Maar dit keer met een 1.4 turbo 140 pk motor. Dat is wel even wat anders dan de 83 pk in de Corsa. Na lang getwijfeld te hebben of we het wéér aandurfde om voor een Opel te gaan en wéér op LPG, hebben we besloten de gok te nemen, mits de inruilprijs van de Corsa goed zou zijn. De Corsa is en blijft een zorgenkindje. We brengen hem weg voor een probleem, maar op de terugweg komt het volgende probleem alweer terug.

Vorige week bericht gehad van de dealer dat ze eruit waren wat we terug konden krijgen voor de Corsa. In het begin viel ons dat best tegen, maar uiteindelijk hebben we er nog behoorlijk wat uit kunnen slepen. Direct die dag een proefrit gemaakt in een Astra 1.4 turbo. Wat een verschil met de Corsa. Rijdt heerlijk, vlot aan verboden snelheden enz. Niet dat de Corsa verkeerd rijdt, integendeel, maar je merkt gewoon dat dit echt een klasse hoger is. Na nog wat opties op de Astra aangevinkt te hebben, hebben we de koop rond gemaakt. Eind juli komt onze gloednieuwe Opel Astra 1.4 turbo 140 pk in het wit. Zodra hij er is zal ik daar uiteraard ook weer een review van bijhouden. Ik zag dat er nog geen reviews waren van Astra’s j op LPG. We hopen dat we van de Astra wél veel plezier gaan beleven.
Ik zal de review van de Corsa vlak voor deze weg gaat nog één keer updaten met de laatste van de afgelopen tijd.

Corsa ingeleverd

  • 34.000 km

Ongeveer twee weken geleden werden wij door onze dealer gebeld dat onze Astra in Nederland was gearriveerd, ruim zes weken eerder dan gepland. Direct een afspraak gemaakt om deze op zaterdag de 28e op te halen.

Vandaag hebben we de Astra opgehaald en de Corsa ingeleverd. Wat direct opvalt is dat de Astra veel soepeler rijdt dan de Corsa en een stuk minder hakerig schakeld.
We hebben nog even rustig naar de motor geluisterd van de Astra, maar die maakt een stuk minder herrie dan de Corsa en loopt gewoon veel rustiger.

De afgelopen tijd zijn er, gelukkig, geen nieuwe problemen bij de Corsa bijgekomen. Wel is het ons opgevallen de Corsa niet meer één keer per dag tikt, maar nu soms wel twee of drie keer. Er zit dus echt iets niet goed in die motor.

Voor ons is de periode met de Corsa nu voorbij. Ik wil u danken voor uw interesse en medeleven met de problemen van onze Corsa. Dit is de laatste update die ik zal schrijven voor de Corsa. Uiteraard zal ik weer een review schrijven over onze Astra. Ik zag dat er nog geen review is van de Astra J op LPG.
Ik hoop u weer te begroeten bij de review van onze Astra.

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.