Opel Astra Stationwagon 1.7 TD Season (1997)

autoreview

Opel Astra Stationwagon

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 1.7 TD Season
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf1997
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hoewel ik van meet af aan erg zuinig op deze Astra ben geweest (altijd warmrijden als een slak, stapvoets over drempels, onderhoud bij de dealer), ben ik niet bepaald beloond voor deze zuinigheid.

Ik zal beginnen met de positieve zaken: hij is ruim voor z"n klasse, met een heerlijke laadruimte. Geen fratsen - alles handbediend, dan kan het ook niet zo snel kapot. Een praktische auto. En volgens de leasemaatschappijen destijds ook een erg voordelige.

Helaas heel wat negatieve ervaringen. M"n geheugen heeft vast wat slechte herinneringen verdrongen; hier volgen de meest opmerkelijke. Vaak een combinatie van malheur en een respectloze behandeling door de garage.

Bij de eerste wasbeurt, na een week, ontdekte ik in de lak van de motorkap talloze putjes. Commentaar dealer: u heeft achter een grindwagen gereden. Na een jaar begaf de centrale deurvergrendeling het, de stootstrips aan de rechterkant lieten los en het info-displaytje haperde.

Bij de eerste APK-keuring bleek dat er een scheur zat in de cilinderkop. Na veel speurwerk mijnerzijds kwam ik erachter dat dat een fabricagefout was waarvoor een coulanceregeling bestond. Pas daarna werd de kop vervangen.

En dan het klapstuk. Vorige maand wederom panne. Koppakking stuk. O ja, en de radiator zit verstopt. Bovendien is de cilinderkop krom. Totale reparatiekosten gelijk aan inruilwaarde. Daar hebben ze een naam voor... total loss.

En dat na zeven jaar. De gebruikskosten vallen daarom hoog uit.

PROBLEMEN

Kleine: slechte lak, deurvergrendeling, stootstrips.
Grotere: hoofdremcylinder vervangen.
Onoverkomelijk: cylinderkop twee maal in 7 jaar.
Daarbovenop een sausje van klantonvriendelijkheid.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.