Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo Hybrid 136pk GS (2024)

autoreview

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo Hybrid 136pk GS (2024)

Signalement

UitvoeringAstra Sports Tourer 1.2 Turbo Hybrid 136pk GS
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf20.930 km
KM-stand laatst21.612 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch weer een opel

  • 21.612 km

Na lang twijfelen toch weer gekozen voor een opel. Ik rijdt vanaf 2010 constant opel. Begonnen in de vrctra GTS. Vervolgens een astra sportstourer j cosmo sport. Daarna de astra k sportstourer innovation. En vanaf oktober 2020 een insignia b. Stuk voor stuk fijne auto's om te rijden. De laatste tijd veel gezocht naar een andere auto.
De eisen waren simpel. Er moesten goede stoelen inzitten. En moest ook stoel en stuurverwarming hebben. En een automaat. Ik heb altijd een schakel auto gehad tot aan de insignia. Wou absoluut toen geen automaat maar wat ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb.
Je rijd veel relaxter. Nu weer naar de zoektocht
Dan wou ik weer een hoge instap en dan weer een gewone. Diverse merken mee proef gereden. Eerst een nissan qashqai. Die viel af als automaat. Te schokkerig rijgedrag.
Een kia proceed. Fantastische auto alleen met panoramadak niet interessant. Je kan er alleen inzitten met de stoel op de laagste stand. Ook veel rammeltjes en kraakjes. Die viel ook af.
Een toyota corolla touring sport hybrid. Fijne auto om te rijden maar je mag wel gehoor bescherming opzetten tegen het banden geruis.
In de tussentijd ook nog gereden met de opel mokka en grandland. Die rijden een stuk stiller. Maar ja als je dan de problemen met die natte distributieriem leest dan ga je erg twijfelen. Ook de 3 cilinder.
Toen las ik over de mild hybride die in de nieuwe generatie leverbaar is. Deze heeft geen natte riem maar weer een ketting.
Toen vind ik bij een bovag garage in de buurt 3 astra's met deze mild hybride motor. Eens wezen kijken en een inruil voorstel laten maken. Die stond mij aan maar er toch nog even over nagedacht. Een week later een proefrit gemaakt. En dat beviel erg goed.
Dus besloten om de astra 1.2 hybrid met 136pk te kopen. In kleur crimson red met zwart dak.
Dan het rijden.
Je moet er even aan wennen want de auto wint erg veel energie terug als je het gaspedaal los laat. Maar dit resulteert wel in een laag brandstof verbruik.
De 3 cilinder 1.2 liter doet zijn werk prima. Je komt goed mee in het verkeer. Even bvrug inhalen gast perfect vooral in de sportstand.
Over de mild hybride techniek niets anders dan lof. Deze verschilt iets van de andere merken. Deze bevat niet de vergrote startmotor die help bij het optrekken. Deze heeft een kleine motor in de versnellingsbak zitten die de auto ook kleine stukjes elektrisch rijden je een constante snelheid tot zo'n 65 kilometer per uur dan kun je gewoon stukken elektrisch afleggen. Dit drukt het brandstof verbruik flink. Ik kan nog niet exact zeggen wat het verbruik is maar de boardcomputer geeft een verbruik aan van gemiddeld 4.8l op 100km. Niet verkeerd volgens mij.
Betrouwbaarheid kan ik nog niet teveel over zeggen. Ik heb nu net een werk in bezit.
De auto is voorzien van oa stuurverwarming, stoelverwarming, voorruitverwarming, navigatie, diverse veiligheidssystemen, adaptieve cruis control, led verlichting, grootlicht assistentie en een head up display.
Ik zal deze review regelmatig proberen bij te houden.

Aanvulling

  • 21.612 km

Was nog het een en ander vergeten.
De astra heeft agr gecertificeerde stoelen. Deze kan ik iedereen aanraden. Deze zitten fantastisch. De bestuurdersstoel heeft ook een verlengbare zitting voor extra ondersteuning aan je bovenbenen. Ideaal voor langere personen.

Het rijgedrag vind ik persoonlijk heerlijk. De auto ligt strak op de weg. Ietswat stug afgeveert maar tevens ook comfortabel. Drempels neem je perfect.
Wel hoor je wat windgeruis op de snelweg.

De automaat met dubbele koppeling schakeld heel soepel. Je merkt het totaal niet.
Ook het overschakelen van benzine naar elektrisch voel je niet. Kortom een heerlijke aandrijflijn.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.