Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 130pk Ultimate (2022)

autoreview

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 130pk Ultimate (2022)

Signalement

UitvoeringAstra Sports Tourer 1.2 Turbo 130pk Ultimate
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf11.000 km
KM-stand laatst12.455 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indrukken

  • 12.455 km

Sinds 3 weken rij ik in een Opel Astra 1.2 Sports Tourer uit 2022 in de mooie uitgebreide Ultimate uitvoering.

Ik heb deze Opel gekozen nadat ik mijn twijfels heb overwonnen. Ik vind het model in ST uitvoering erg mooi maar was een beetje huiverig voor de 3 cilinder motor en er waren ook wel wat twijfels bij de overgang van een échte Opel ( ik had een Astra K Sports Tourer met 1.4 Turbo motor ) naar een product van Stellantis. Een bekende van mij kreeg een tijdje geleden de beschikking over een 1.2 ST in GS uitvoering en een proefritje in deze auto + de uiterlijke verschijning hebben me doen besluiten me te oriënteren op een 2e hands Astra.

De auto bevalt tot nu toe best goed, de motor is qua geluid bij het optrekken best wel behoorlijk aanwezig maar eenmaal op snelheid dankzij de 8-traps automaat echt muisstil. Het verbruik ligt bij overwegend snelweg gebruik op rond de 5,6 l / 100 km. Netjes !

Na enige gewenning kan ik me prima vinden met de bedienbaarheid van diverse opties en het Pro Pure Panel
( een dagje spelen met de mogelijkheden en je bent gewend )

Pluspunten:
- Enorm goede stoelen
- Fraai dashboard
- Comfortabel geveerd
- Weggedrag
- Uitrusting ( in ultimate uitvoering )
- Ruimte in de kofferbak

Redelijk:
- Afwerking in zijn algemeenheid
- Ruimte op de achterbank
- Geluidskwaliteit audio installatie ondanks subwoofer

Echte minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken; misschien de belachelijke hoofdsteunen op de achterbank.

Ik heb heel wat Opels gereden, van Kadett C D E , Astra F K en wat Vectra's, Omega's en Insignia's maar ook een Adam en nu een Tigra en een Insignia. Deze Opel Astra verrast aangenaam. Misschien had ik liever tóch een 4 cilinder 180 PK maar ik heb zeker geen spijt. Heb proefgereden in een 1.6 4 cilinder Hybride die ook aanbevelenswaardig is ! De auto doet niet veel onder t.o.v. mijn Insignia ST 1.5 Turbo uit 2020 !

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.