Opel Astra GTC 1.8 Sport (2005)

autoreview

Opel Astra GTC
Opel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTC - interieurOpel Astra GTC - interieur

Signalement

UitvoeringAstra GTC 1.8 Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf7.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto gekocht als demo-model. Er zit een stylingpakket op, 17-inch velgen. Tevens is het IDS+ systeem ook aanwezig. Het is het 2005 model dus cruisecontrol was toen nog standaard.
De rij-eigenschappen zijn prima. De auto trekt vlot en even snel inhalen is geen probleem. De stoelen zitten goed al is de zitten wel wat kort. De achterbank is prima al moet die voor lange ritten niet gebruikt worden door al te lange personen. Kofferbak is groot genoeg voor twee personen en makkelijk toegangkelijk.

Het activeren van het IDS+ systeem geeft de auto een totaal ander karakter. Hij reageert een stuk feller op het gaspedaal. Als ik op constante snelheid rijdt, zonder cruise-control, en druk op de sport-knop om IDS+ te activeren, versnelt de wagen zo’n 10 km/u. De topsnelheid wordt hierdoor niet beinvloed. Het sturen wordt zwaarder en geeft dus meer gevoel. Tevens wordt de vering/demping een stuk strakker. Hij ligt nog beter in de bochten welke dus net weer wat sneller genomen kunnen worden. Heerlijk op de b-wegen.
De auto nodigt uit om te rijden.

Boven de 3500 toeren dringt er veel motor geluid de auto binnen. Dit toerental bereik je bij zo’n 130 km/u in zijn 5. Op zich niet hinderlijk maar een 6e versnelling geeft wel wat meer rust op lange afstanden.

Verbruik is voor woon-werk verkeer zo’n 1:13 / 1:14.

PROBLEMEN

Na zo’n 3000 kilometer kreeg ik de melding pakking-vloeistof. Navraag bij de dealer leerde mij dat dit een vertalingsfout was van de duitse software. Rede van deze melding was dat de ruitenwisser-vloeistof op was.

Ook melding gemaakt van vocht in de achterlicht units. Dit is gemeten bij de dealer, maar hier wordt pas wat aan gedaan wanneer de vochtigheidsgraad boven een bepaald percentage uitkomt. De hitten van de lampen drogen de units snel. Dit is tevens gebeurt in onze typische natte hollandse winter. Probleem is hierna niet meer voorgekomen.

Bij 30000 km hield de buitentemperatuurmeter het voor gezien. Hij gaf permanent 10 graden teveel aan. Dit is netjes binnen de garantie verholpen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.