Opel Astra 1.7 DTi Club (2000)

autoreview

Opel Astra 1.7 DTi Club (2000)

Signalement

UitvoeringAstra 1.7 DTi Club
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf156.860 km
KM-stand laatst555.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen(samenvatting)

  • 495.000 km

Ik heb deze auto in febr. 2004 gekocht voor een bedrag van 5700 euro, omdat ik op dit moment niet meer kon uitgeven. In de eerste twee jaar viel mij op dat tegen de tijd dat de auto een grote beurt moest krijgen het motormanagement lampje geen branden als de auto boven de 120 km/u reed.
Als de beurt weer achter de rug was dan deed zich dit niet meer voor (bij de beurt werd meestal de duurste olie gebruikt 0w30).
In de afgelopen twee jaar is wel de dynamo en de startmotor(3x) vervangen, hierbij viel op dat het motor gedeelte van deze onderdelen gewoon vettig waren.
Bij de derde grote beurt kreeg ik het advies de auto te verkopen want de brandstofpomp was defect, een nieuwe brandstofpomp kostte incl. montage 3000 euro en dat was de auto niet meer waard.
Vervolgens ben ik op een zaterdag gaan shoppen bij de verschillende autobedrijven waar ik uiteindelijk uit ben gekomen bij een Opel dealer in België zij kwamen die er snel achter dat niet de brandstofpomp maar een elektronische schakelaar (brandstofcontact) defect was die aan de brandstofpomp bevestigd zit.
Zijn hebben deze elektronische schakelaar bij de leverancier van de brandstofpomp besteld en gemonteerd voor een bedrag van 280 euro incl. montage. En het probleem van de lekkende brandstofpomp is opgelost.
Nu 5 jaar later rijdt de motor nog perfect en is het verbruik 1:18/19.

In de afgelopen 5 jaar heb ik buiten de
normale grote beurten 2 afwijkende reparatie gehad:
1e/ bij km 330000 is het koppelingdruklager vervangen, kosten incl. montage 565 euro.
2e/ bij km 360000 is de branstofcomputer gerepareerd, kosten incl. arbeid 500 euro.maar dit schijnt vlg. de ANWB normaal te zijn voor Astra als deze de 300.000 km passeren.

Nu anno 2011 gaat het klokje rond over de 500.000 km en hoop nog vele km te kunnen maken.
Graag had ik van andere Astra diesel rijders vernomen wat de 1.7 Isuzi motor
wat betreft de km aan te kunnen.

Problemen brandstofpomp (chronologisch)

  • 498.000 km

3-3-2004 t/m 9-7-2007:
Nadat ik de auto in maart 2004 (km-stand 156.860) gekocht had heb ik de auto een grote beurt gegeven en daarbij de distributieriem vervangen. Daarna dienden zich de volgende reparaties aan:
- 30-3-2004, nieuwe startmotor
- 28-8-2004, nieuwe dynamo.
Bij het vervangen van deze elektrische onderdelen had bij de garage een signaal moeten uitgaan, beide onderdelen waren namelijk nat van de diesel. Vooral de startmotor was super nat, deze zit onder de brandstofpomp.

In februari 2005 (km-stand 184.973) grote beurt, geen bijzondere reparaties.

In juli 2005 (km-stand 215.000) heb ik de auto naar de garage gebracht om een grote beurt te geven en bij de dealer uit te lezen. Het uitlezen heb ik speciaal om gevraagd omdat het motormanagement lampje regelmatig boven de 120 km/u ging branden.
Bij het uitlezen bij dealer zijn wel foutcodes gevonden maar hier is toen niets mee gedaan. Na de beurt was de olie vervangen en brandde het motormanagementlampje niet meer op.

In maart 2006 (km-stand 230.000) auto weggebracht voor een grote beurt en uitlezen dealer. Het uitlezen bij de dealer werden weer dezelfde foutcodes gevonden ook nu weer niets mee gedaan.

27 oktober 2006 weer de startmotor vervangen.

Op 30 oktober 2006 bracht ik de auto weg voor een grote beurt (km-stand 260.000) en werd mij door de garage verteld dat de auto als afgeschreven moest worden beschouwd want de brandstofpomp lekte en om deze te vervangen kostte minimaal 3000 euro en dit is de auto niet meer waard.
Ik ben op de zaterdagmorgen gaan shoppen bij de diverse garages om te peilen wat er voor mogelijkheden waren en heb bij een Belgische op dealer de afspraak gemaakt om de auto eens opnieuw uit te lezen. Dit is gebeurd en er werden de volgende onderdelen vervangen:
- 4 gloeibougies (3 waren defect)
- Sensor.
Nu de sensor was vervangen, die de fout code P0335 gaf, leken de problemen opgelost te zijn (het motormanagementlampje bleef uit).

25 mei 2007 de auto weggebracht naar de Belgische dealer voor de 300.000 km beurt. Bij deze beurt waar ook de distributieriem is vervangen heb ik het gevoel heb dat er eindelijk bij een grote beurt een goede inspectie is gedaan want er zijn meerdere kleine onderdeeltjes vervangen.

2 juli 2007 startmotor voor de derde maal defect. Bij het wisselen van de startmotor werd ontdekt dat het brandstofcontact wat op de brandstofpomp zit defect was en de grote boosdoener van de lekkende brandstofpomp was.

9 juli 2007 het bestelde brandstofcontact vervangen.
De lekkende brandstofpomp na 3 jaar en 150.000 km gerepareerd !!!!!

Onderhoud van 300.000 km t/m 555.000 km.

  • 555.000 km

Nadat het brandstofcontact is gerepareerd heb ik de auto steeds voor onderhoudbeurten aangeboden aan de daeler.
Hieronder een verslag van alle onderhoudsbeurten en reparatiebeurten:

25-05-07 300.000km, groot onderhoud;
- Remblokken voor
- Deksel reservoir
- Rempompje
- Ontluchttingsnippel rempompje
- Boitolie
- Servo-olie
- Olie 10W40
- Oliefilter
- Dichting oliestop
- Pollenfilter
- Mazoutfilter
- Luchtfilter
- Remolie
- Distributieriem
- Uurloon + klein materiaal € 161.50 (ex.BTW)
Totaal bedrag € 588.44.

02-07-07 startmoter, reparatie;
- Revisiemotor
- Arbeidsloon € 42.50 (ex. BTW)
Totaal bedrag € 271,65.

09-07-07 brandstofcontact, reparatie;
- Contact
- Arbeidsloon € 99.64 (ex. BTW)
Totaal bedrag € 270,00.

12-12-07 330.195km, groot onderhoud;
- Wynn's
- Lampje
- Olie 10W40
- Oliefilter
- Dichting oliestop
- Pollenfilter
- Mazoutfilter
- Luchtfilter
- Uurloon + klein materiaal € 95.32 (ex.BTW)
Totaal bedrag € 228,65.

16-05-08 druklager, reparatie;
- Druklager
- Dichting
- Dop
- Pen
- Remolie
- Abeidsloon € 235.54 (ex BTW)
Totaal bedrag € 565.00.

12-08-08 361.952km, groot onderhoud;
- Wynn's
- olie 10W40
- Motor flush
- Antivries
- Oliefilter
- Dichting oliestop
- Pollenfilter
- Mazoutfilter
- Luchtfilter
- Uurloon + klein materiaal € 102.53 (ex.BTW)
Totaal bedrag € 285.00.

18-08-08 stuurapparaat, reparatie;
- Deksel reservoir
- Stuurapparaat gerepareerd
- Arbeidsloon € 59.52 (ex BTW)
Totaal bedrag € 500.00.

15-04-09 395.000km, groot onderhoud;
- olie 10W40- Oliefilter
- Dichting oliestop
- Pollenfilter
- Oliefilter
- Mazoutfilter
- Luchtfilter
- Antivries
- Handschoenklep
- Warmtewisselaar
- Uurloon + klein materiaal € 110.00 (ex.BTW)
Totaal bedrag € 418.75.

12-01-10 435.000km, groot onderhoud;
- olie 10W40
- Oliefilter
- Dichting oliestop
- Pollenfilter
- Oliefilter
- Mazoutfilter
- Luchtfilter
- Wynn's
- Remblokken voor
- Set ruitenwissers
- H7-lamp
- Distributieriem
- Uurloon + klein materiaal € 139.17 (ex.BTW)
Totaal bedrag € 475.00.

24-07-10 lampjes km teller, reparatie;
- Bulb
- lampje long life 1.5w
- zelf vervangen
Totaal bedrag € 7.20

08-09-10 460.256km, groot onderhoud;
- olie 10W40
- Oliefilter
- Dichting oliestop
- Pollenfilter
- Oliefilter
- Mazoutfilter
- Luchtfilter
- Wynn's
- Remolie
- Uurloon + klein materiaal € 100.97 (ex.BTW)
Totaal bedrag € 259.00.

28-02-11 dynamo, reparatie;
- O-ring
- Bout
- Revisiemotor
- Arbeidsloon € 63.28 (ex BTW)
Totaal bedrag € 449.00.

30-03-11 495.003km, groot onderhoud;
- Oliefilter
- Pakking carterstop
- Pollenfilter
- Brandstoffilter
- Olie 10W40
- Wynn's
- Luchtfilter
- Inspectie vooras subframe(09-R-02)
- Uurloon + klein materiaal € 118.52 (ex.BTW)
Totaal bedrag € 290.00.

23-09-11 525.023km, groot onderhoud:
- Olie 10W40
- Oliefilter
- Pakking carterstop
- Pollenfilter
- Brandstoffilter
- Luchtfilter
- Lamp
- Uurloon + klein materiaal,€ 109,50 (ex. BTW)
Totaal bedrag € 265,80.

02-11-11 531.203km, reparatie;
- Brandstofcomputer incl. arbeid
Totaal bedrag € 490,00.

30-10-12 551.403km, groot onderhoud;
- Oliefilter
- Pakking carterstop
- Pollenfilter
- Brandstof filter
- Olie 10W40
- V-riem
- Remolie
- Distributieriem
- Luchtfilter
- Rempompjes+remschoenen achter
- Remschijven+remblokken voor
- Afsteller
- Ontluchtingsnippel
- Antidiefstalbouten
- Divers klein materiaal
- Uurloon, € 246,46 (ex. BTW)
Totaal bedrag € 1200,00.

25-04-14 573.761km, onderhoudsbeurt;
- Olie 0W40
- Oliefilter
- Handremkabel
- Remschoenen achter
- Uurloon, € 275,91
- Wagen voor een beurt weggebracht i.v.m.
twee belangrijke punten
1e Aantekening i.v.m slechte handremkabel
bij APK-keuring.
2e Slecht/niet starten.
- 1e punt is verholpen
- 2e punt is een kenmerk van versleten
motorblok.
Totaal bedrag € 580,00.

Het slecht/niet starten doet zich namelijk alleen voor als de auto nog warm is, na een half uur is de motor niet meer lopend te krijgen. Hij start pas weer als de motor volledig is afgekoeld.
Als het motorblok is afgekoeld dan is er weer voldoende compressie aanwezig om de
motor te starten.
Omdat reparatie's te duur is voor de staat van de auto, de toestand van de carrosserie is ook niet meer geweldig heb ik besloten om tijdens de zomerperiode rond te kijken voor een nieuwe.
De auto is gewoon versleten.!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.