Opel Astra 1.4 Enjoy (2005)

autoreview

Opel Astra
Opel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra - interieurOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra 1.4 Enjoy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik ben sinds kort in het bezit van een Opel Astra H 2005 5 drs HB.
Voorheen heb ik ook al eens een astra 2.0 DTI als leaseauto gehad. Deze rijd ik nu prive.

Ik ben er prima over te spreken. Er zitten veel handigheidjes op zoals bediening aan het stuur voor radio en boordcomputer. De boordcomputer is erg handig en geeft een duidelijk overzicht van verbruik, hoever je nog kan rijden etc., en het klopt allemaal nog ook.
Het verbruik is bij deze 1.4 ( met regelmatig gebruik van cruise controle ) 5,6 liter per 100 km. ( 1 op 17,8 ).Ik rijd dan vaak op een 80 km weg maar wil ook wel eens lekker doorrijden s’avonds.
De 1.4 is zuinig in gebruik en gezien de hoge benzineprijzen van tegenwoordig alleen maar aan te bevelen. Echter, wanneer je redelijk snel wil kunnen optrekken en kunnen doorrijden moet je toch een 1.6 nemen.
Bij de aanschaf van de auto ( 2e hands ) was er maar 1 sleutel bij. Een extra sleutel heb ik bijbesteld bij de plaatselijke dealer. Dat was geen probleem. 80 eurootjes incl 15 euro arbeidsloon om de sleutel in te lezen.
De stoelen hebben een Duitse degelijkheid, dwz lekker hard en dus niet het comfort van een Franse wagen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Wanneer de voorstoelen geheel naar achteren zijn geplaatst, is er voor de achterpassagiers zeer weinig beenruimte. Dit is dan wel een nadeel en voorzover ik nu kan bepalen, de enige.

Ik ben aan het twijfelen geweest bij de aanschaf tussen een VW Golf 5 of deze, de Astra. Uiteindelijk, na vele slapeloze nachten heb ik dan toch voor de Astra gekozen. Ik vond het dashboard netter. De Astra heeft een ingebouwde radio en een duidelijke boordcomputer. De Astra was mijn inziens completer dan de Golf. Echter denk ik wel dat de inruilwaarde van de VW Golf hoger zal blijven dan van de Astra.
Ik ben niet merkgebonden, maar wellicht dat de volgende geen Astra meer zal worden.
Iets anders is altijd leuk.

PROBLEMEN

Bij aanschaf bleek dat de airco het niet deed. Dit werd direct verholpen door de verkoper. Na een uurtje was ie terug en deed de airco het prima.
Echter, de auto is nu bijna 2,5 jaar oud en volgens mij mag zoiets niet voorkomen.
Bij de plaatselijke aircoservice bleek dat de condensor lek was.
Deze is vervangen. Kosten 450 euro.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.