Nissan X-Trail DIG-T 163 Tekna (2017)

autoreview

Nissan X-Trail
Nissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-Trail

Signalement

UitvoeringX-Trail DIG-T 163 Tekna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst11.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuw begin

  • 11.500 km

Mijn vorige wagen, VW Touareg 2.5 TDI, is naar mijn mening te snel stuk gegaan, altijd keurig op onderhoud bij VW en toch na 10 jaar en 170.000 km geconfronteerd met een diagnose voor reparatie van tenminste 6000 euro en dan was mijn olielek ter hoogte van de turbo er nog niet bijgeteld. Dus op zoek naar een vervanger. Na zowat alles van SUV's te gaan bekijken uiteindelijk voor een nieuwe stockwagen Nissan X-Trail 1.6 dig-t gekozen daar ik een full option met nog een trekhaak, fietsendrager, mattenset en dorpellijsten kon aanschaffen voor 22.000 euro btw inbegrepen met korting en redelijke overname van Touareg.
Nu van een Touareg naar X-Trail das natuurlijk wat appels met peren vergelijken. Het valt allemaal vrij goed mee, de materialen binnenin zijn uiteraard van wat mindere kwaliteit maar een nieuwe Touareg kost wel 3x meer dan de X-Trail en dan is ie nog niet eens zo uitgerust. Ben vooral gegaan voor de gigantische binnenruimte, zeker achter, waar je makkelijk met 3 volwassenen kan zitten, wij hebben er zelfs 3 kinderstoelen naast mekaar gekregen. Ook de koffer, ik heb onmiddellijk alle tussenschotten in mijn tuinhuis gelegd en heb nu een behoorlijke koffer waar zelfs nog een standaard reservewiel in ligt, dat was bij de meeste concurrenten niet aanwezig.
Van de motor dacht ik op papier dat het vermogen wel ok was maar een 1600 tje in zo'n grote auto??? Heb er uiteraard een proefrit mee gemaakt en het valt allemaal wel mee al heb je natuurlijk niet het koppel van een 2.5 TDI en moet je al eens 1 of 2 versnellingen terug schakelen. Dat brengt ons bij het probleem dat een benzine X-Trail niet te krijgen is met automaat en ook niet met 4x4. Spijtig want ik heb al ervaren als het wegdek niet droog is de wagen snel grip verliest, misschien is dat gedeeltelijk op te lossen met andere banden. Als je doorduwt is de wagen eigenlijk in alles sneller dan de Touareg en een pak zuiniger, tja, hij weegt ook bijna 1 ton minder, ben er al enkele keren in geslaagd op de kleine wegen een verbruik neer te zetten van 5,6 liter per 100km, merkwaardig. Wel mis ik wat respons in het gaspedaal, hij gaat vooruit maar je merkt er weinig van. Zojuist naar Duitsland geweest met 3 volwassenen en 2 kinderen (en bagage) door de Eifel en ik was verrast dat hij toch in de bergen zijn snelheid vrij goed kan vasthouden op voorwaarde dat je minstens 2300t/min aanhoudt. Gaat ook vlotjes op de teller over 200km/h (op dat moment alleen in de wagen). Wel een aantal kleinigheden waar ik in het begin last van had zoals het elektrische koffer, het heeft even geduurd voor ik doorhad dat met draaiende motor de handrem moet aangetrokken zijn om het koffer open te krijgen, ook de lullige ruitensproeiers ergeren mij evenals de claxon van een Jap uit de jaren 70. Het panoramisch dak is geweldig behalve als je de Navigatie wil bekijken. Het hele mediasysteem is nogal gedateerd en om een beetje goed geluid te krijgen uit je radio ben je verplicht om DAB te gebruiken want de gewone FM is ondermaats, ook de speakers zouden beter kunnen maar als je de fader een tikje naar achter verplaatst krijg je toch nog een behoorlijk resultaat. De camera is heel bruikbaar maar als ik het verschil zie tussen mijn systeem en dat van mijn zoon zijn Audi A6 dan lijkt het alsof ik nog met een oude lampen TV zit en hij met 4K, maar ja het verhaal van de appels en de peren hé. Al bij al tot heden zeer tevreden met aankoop, voor deze prijs met alle snufjes, het comfort, de ruimte en de lage gebruikskost is er als familiewagen weinig alternatief denk ik. Nu hopen dat hij betrouwbaar is. Vertrekken achtereen naar Spanje, wordt vervolgd.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.