Nissan X-Trail 2.0 dCi 173 4WD LE (2008)

autoreview

Nissan X-Trail
Nissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-Trail introductieNissan X-Trail introductieNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-Trail

Signalement

UitvoeringX-Trail 2.0 dCi 173 4WD LE
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst231.885 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nixan

  • 35.000 km

Ervaringen tot 35.000 km

Wat heeft deze auto een lekkere krachtige motor vergeleken bij mijn Vito 112 CDI (ik weet het is geen vergelijk maar toch). De ruimte die je hebt tov de Vito is natuurlijk veel minder maar het comfort daarintegen...
Ik rijdt voor mijn werk heel veel ritten van 5-10 km. Daarbij is ie zwaar beladen en tijdens deze ritten kom ik gemiddeld op 8,6 l/100 km als ik kalm aan doe maar dat is wel lastig met dit vermogen. Ik ben zeer te spreken over de ruimte / comfort/ prestaties en misschien iets minder het bochtengedrag. Aangezien ik altijd met een lading in de achterbak rijdt van zo'n 250 kg heb ik er deze zomer hulpveren onder laten zetten en dat heeft wel verbetering opgeleverd.
Ik heb ondanks de prima prestaties nog wel een chiptuning overwogen, maar heb het niet gedaan. Ben eigenlijk wel tevreden zo.
Ik zou het misschien voor het brandstofverbruik kunnen doen...
Erg content ben ik met de kofferruimte (maar liefst 17 cm langer dan de vorige X-trail) tussen de achterbank en de klep ruim 80 cm of meer zelfs als je de bank rechter opzet.
Afgelopen winter ook naar de wintersport geweest; sneeuw in overvloed. Maar met winterbandjes en 4wd maak je de X-trail niet gek. Sneeuwkettingen lekker in de lade laten liggen onder de bubbele vloer.
Handig mocht je ze toch een keer nodig hebben...

Roetfilters

  • 75.000 km

Ik heb de afgelopen 40.000km 2 x een partikelfilter gehad dat niet meer wilde regenereren, ondanks verschillende pogingen om dat in gang te zetten. Dus naar de garage waar ze het motormanagement resetten en er 8l. nieuwe olie in doen a E 230,-
Komt waarschijnlijk door al m'n korte ritjes. Nu afgesproken dat dit gebeurt voordat er een beurt gedaan wordt en er toch olie ververst wordt.

Verder heb ik afgelopen zomer voor de vakantie dwarsdragers tussen mijn dakrails gemonteerd tbv een dakkoffer. Ik had niet gedacht dat er mensen ongevraagd komen melden dat ze je dakkoffer er wel heel strak op vinden liggen! een dakkoffer!

Ik ben ondanks het roetfilterprobleem nog erg in m'n nopjes met m'n Nissan want er mankeert nixxan...

Buffel

  • 162.000 km

Ik heb al een hele tijd niets meer laten horen over mijn X-trail. Deze buffel blijft gewoon trouw doen wat je hem vraagt. Weer of geen weer, weg of geen weg. Omdat ik vanwege mijn werk nogal eens over kleine achterafweggetjes en/of onverharde wegen rijd, krijgt het onderstel het wel bovengemiddeld zwaar voor de kiezen... De afgelopen tijd heb ik dan ook een paar fusekogels en stabilisatorstangen laten vervangen. Verder alleen het normale werk; banden en remmen. Motorisch geen mankementen, wel een keer een update van het motormanagement gehad, vorig jaar. Het roetfilter levert geen problemen meer op.
Door veelvuldig gebruik van de achterklep merk ik wel op dat de veren ervan zwakker worden, maar ook dat is geen schande als je bedenkt dat ie ook al 6 jaar lang minstens 30 x per dag open en dicht gaat.
Ik ben nog steeds erg in mijn nopjes met deze buffel!
Op naar de 2 ton

Vakantie zonder 3e versnelling

  • 186.000 km

Afgelopen zomervakantie liep iets anders dan verwacht...
Ik had al een lange dag achter de rug en de auto stond, gepakt en gezakt, klaar voor vertrek. Mijn vrouw zou het eerste stuk rijden. Na 2 km reden we de oprit van de snelweg op. Bij het opschakelen van 2 naar 3 leek het even of vier wielen blokkeerden en een naar "tandenpoets"-geluid pijnigde m'n oren. Om de vakantie niet te torpederen is de discussie, wel of niet te vroeg de koppeling op laten komen, al heel snel gestaakt.

Achter Keulen heb ik het stuur weer overgenomen,maar je raadt het al: exact hetzelfde verhaal bij opschakelen van 2 naar 3. 4,5 en 6 ging feilloos. Er waren verder ook geen bijgeluiden.

Wat doe je dan op vrijdagavond? De wegenwacht bellen? Of doorrijden zolang er geen lampjes gaan branden of rare geluiden op treden? Wij kozen voor het laatste.

Vlak voor de Zwitserse grens hadden we een hotel geboekt voor de overnachting. Toen ik daar van de snelweg af kwam en naar de 3 schakelde, was 3 x scheepsrecht. De 3 was dood en resulteerde in vrijloop. Na overleg met mijn zwager (automonteur), heb ik besloten om door te rijden en de 3 over te slaan. Dat ging prima, op een stukje file na. 's Maandags in Toscane naar de garage geweest, na overleg met mijn eigen dealer en Nissan-alarmservice. Daar werd mij vertelddoor een overigens on-Italiaans nette, moderne, Engels-sprekenden vriendelijke mecanicien dat er geen bezwaar was zolang er geen bijgeluiden waren om de vakantie op de inmiddels aangewende wijze te vervolgen, zonder 3.

Twee weken later, en 4000 km verder leverde ik mijn X-trail na onze vakantie in bij mijn dealer en daar is de versnellingsbak gereviseerd en koppeling vervangen. 1980€ Excl. verder, maar wel weerzin fris als een hoentje...
Nu kunnen hoop ik, na deze (toch nog) geslaagde vakantie, zowel de X-trail als ik er weer een hele tijd tegen...

Aan alles komt een eind

  • 231.885 km

Ik heb nu alles bij elkaar ruim 8,5 jaar in de X-trail gereden en wat heb ik een plezier gehad aan die auto. Nooit langs de kant gestaan, dat ie me niet verder bracht. En dat terwijl ik voor 80% over secundaire en slechtere wegen rijd. Waarom dan toch inruilen. Voor mijn werk ben ik dag en nacht aangewezen op mijn auto. Sinds de vakantie waren er een paar lampjes op het dashboard bij gekomen. Een van een airbag die niet goed functioneerde en een wegens een EGR-klep die vervuild was. (had ik al een keer laten schoonmaken). Voor mij waren dit voortekenen. Tijd om verder te kijken. Een nieuwe X-trail was, vanwege zijn veel kleinere ruimte in de achterbak, voor mij geen optie.

X-trailer bedankt voor je trouwe diensten, zelfs met een versnellinkje minder!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.