Nissan X-Trail 2.0 dCi 150 4WD LE (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | X-Trail 2.0 dCi 150 4WD LE |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 91.000 km |
ERVARINGEN
- 26.500 km
In augustus wilde mijn vader weer eens gaan kijken naar een andere auto. We hadden de Volkswagen Sharan alweer twee jaar, maar hebben deze twee jaar helaas met erg veel problemen doorstaan. Daar kwam nog eens bij dat mijn vader veel meer kilometers ging rijden, waardoor de 2.8 van de Sharan veel te duur werd. Het zou dus een diesel moeten worden met 45.000km per jaar.
We gingen dus kijken voor een andere auto, die betrouwbaar was, veel ruimte biedt, en ook nog eens erg comfortabel is. Na een tijdje zoeken kwamen we uit bij de Hyundai Santa Fé en de Nissan X-Trail. Toen we bij beide auto’s waren wezen kijken, viel het minder mooie houtachtige inleg in de Santa Fé op. Dit was dus de afknapper voor de Hyundai. Toen bleef eigenlijk alleen de X-Trail nog over.
Nadat we met de X-Trail 2.0 dci A/T hadden proef gereden, waren we eigenlijk meteen verkocht, het ziet er gewoon stoer uit, bied erg veel ruimte en rijdt ongelofelijk goed. Waar de Sharan nog wel eens wilde stuiteren wegens het stugge onderstel, filtert de X-Trail ze er heerlijk uit.
Toen we na wat overleg toch de knoop doorhakten, gingen we via de dealer (Koops-auto Hilversum) een offerte aanvragen voor een Full operationele lease bij Koops Lease. we wilden namelijk weer gaan leasen zodat je het gezeur van reparaties niet meer voor je zelf hebt.
Toen daar een goede prijs uitkwam, werd de auto besteld.
Het werd een Zwarte Nissan X-Trail 2.0dci LE A/T met IT-Pack (Navigatie systeem + achteruitrijcamera) met beige leer.
verder kwamen er nog wat accessoires bij:
- extra lade
- Rubbermat voor achterbak
- Velours mattenset
- Trekhaak 13 polig
Die velours mattenset is echt een super keuze.
Deze staan zoveel beter dan het standaard setje, de rubbermat, is niet bijzonder mooi maar wel erg praktisch, zeker met een hond. De extra lade vult mooi het gat af waar normaal niets zit. Verder zijn de lades leuk dat ze erin zitten, maar zodra je er iets inlegt gaat het erg snel schuiven wat wel wat irritaties veroorzaakt.
Toen was het op zaterdag 4-02-2008 zover, we mochten de X-Trail komen ophalen.
Hij was echt prachtig, die combinatie van zwart met beige leer hadden we nog nooit gezien, zowieso hadden we het leer nog nooit gezien. De dealer zelf had het ook nog nooit gezien, dus was het een pure gok. Maar wel een gok die de moeite waard was. Net als de LE uitvoering, dat is echt een super uitvoering met de stoelverwarming die erg lekker is, net als het leer dat erg lekker zit. Zo zit het ook met het glazen schuif en kanteldak, prachtig systeem. Wel is het zo dat als je het dak volledig open hebt, en je gaat wat harder rijden dat er vrijsnel vliegjes op de achterbank belanden.
Het inteligent key system is even wennen, maar zodra je het een paar keer hebt uitgeprobeerd werkt het erg makkelijk.
Dan nog het Navigatie systeem, wat een super systeem, het is in het begin wel even uitvogelen wat het kan en hoe het werkt, maar daarna kan het haast niet beter.
met het 3-d en 2-d beeld kan je zo makkelijk alles zien. Wel wil het systeem nog wel eens een stukje omrijden. Maar dat zijn vaak maar kleine stukjes.
De Bluetooth carkit werkt nog mooier. Zelfs met de spraakherkenning werkt hij nog goed. ook de verbinding naar de ander toe is gewoon goed, hoewel het nog wel eens wil voorkomen dat hij spontaan ophangt. Wel komt dit zelden voor.
De Motor:
De 2.0 dCi is een fantastische motor, loopt heerlijk soepel, veel kracht onderin en een super combinatie samen met de automaat.
Wat ook erg prettig is, is dat zodra de motor een beetje op temperatuur komt, het grootste deel van de diesel brom weg valt. hij wordt dan vrij stil.
Overgens voldoet de 150 Pk diesel prima voor de X-Trail, zelfs ondanks het hoge wagen gewicht zijn de prestaties eigenlijk gewoon goed te noemen.
Dan de + en de - punten
+ Comfort
+ Navigatie
+ Automaat
+ Groot schuifdak
- Kachel duurt erg lang voor hij op volle snelheid werkt
- Spullen in de lade gaan schuiven
- Velgen worden erg snel zwart(weet niet of dit te maken heeft met de inrij periode)
- Hoofdruimte achterin i.c.m. schuifdak
UPDATE:
Na de eerste 13500 km maar eens een update.
Er zijn nu namelijk wat dingen opgevallen.
Zodra het begint te regenen werkt de regensensor erg traag, en begint het water in de achterste wielkasten een bijzonder irritant geluid te maken.
De vakken die in de deuren zitten zijn eigenlijk ook net even te klein, je kan er bijna niks in kwijt.
Verder bavalt de auto nog erg goed, we hebben al veel plezier gehad van het skiluik die in het midden zit. Zo worden lange voorwerpen een eitje om mee te nemen.
Filerijden wordt ook een feestje zeker met de automaat.
De trekhaak en het hondenrek zitten er inmiddels ook in, en hebben we een set aluminium dakdragers gehaald. Het is onzettend makkelijk te bevestigen.
Update 07-07-2008
De X-trail heeft afgelopen week zijn eerste onderhoudsbeurt gehad.
nog steeds geen gekke dingen meegemaakt, en hij rijdt nog steeds voortreffelijk.
Volgende week gaan wij lekker op vakantie naar zuid frankrijk en gaan eens testen hoe de X-Trail het op de lange afstand volhoud. volbeladen, met aanhanger en dakkoffer.
Update 26-08-2008
Na lekker op vakantie te zijn geweest hebben wij de X-Trail heel goed kunnen testen op de lange afstanden.
op de snelweg hield de X-Trail zich prima zelfs op het slechte belgische wegdek hebben wij weinig last hiervan gehad. Ook in zuid Frankrijk zelf heeft hij zich perfect gedragen ook bij temperaturen boven de 30-35 graden. We hebben er zelfs een stukje terrein rijden mee uitgeprobeerd. Ook dit deed hij prima.
Na zuid Frankrijk zijn wij via de Alpen terug gegaan. Ook hier deed de X-Trail het prima. steile hellingen met de aanhanger erachter? geen probleem voor deze auto.
wel is er in zuid Frankrijk helaas schade gereden, een klein muurtje over het hoofd gezien en dankzij de redelijk grote draaicircel deze niet meer kunnen ontwijken.
De schade zit op het achterportier. Paar diepe krassen + de zij strip op de wielkast moet worden vervangen. kosten rond 1100,-
Groeten, Thomas
(SpeeDZoR)
PROBLEMEN
- 26.500 km
Tot nu toe nog geen.
UPDATE
- 91.000 km
Na 90.000km toch maar even een update.
De auto heeft tot nu toe nog geen problemen gehad.
Het is een auto waar je heel goed mee op vakantie kan.
Wel hebben wij één heel klein probleempje gevonden in het navigatie systeem. Soms bij het opstarten verschijnt er een zwart scherm met een groene balk "Beveiligd" dan na 3-5 min start het navigatie systeem gewoon op. De dealer heeft geen enkel idee waardoor dit zou kunnen komen?
Wel heb ik een tip voor mensen die een X-trail hebben aangeschaft of willen aanschaffen.
Zodra de 1e set all season banden op zijn laat er dan zomerbanden onderzetten. Het is ons opgevallen dat de All season banden erg snel slijten. De zomerbanden die er nu onder zitten gaan tot nu toe al veel langer mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Had je deze auto's al gezien?

Nissan X-Trail 2.5 172pk KOLEOS Pack Nav/Cruise Keyless Voll.Onderhouden!
- 2009
- 248.332 km

Nissan X-Trail 2.5 Columbia Style Automaat 4x4
- 2007
- 254.801 km

Nissan X-Trail 2.5 LE 4WD Limited Edition IN PRACHT STAAT MET DE JUISTE OPTIES, ZOALS LEDER EL. PANORAMA SCH.KANT. DAK EN TREKHAAK
- 2009
- 144.065 km