Nissan Qashqai e-Power Tekna (2024)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai

Signalement

UitvoeringQashqai e-Power Tekna
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst15.600 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijk rijdend, grote actieradius

  • 15.600 km

Vrijwel een jaar in mijn bezit en zojuist de 1e jaars/15000 km beurt gehad. De hiervoor in rekening gebrachte kosten waren € 420, iets aan de hoge kant dus.

De volgende gebruikersgegevens aan de hand van feitelijk getankte liters en gecorrigeerd aantal gereden km (via GPS getoetst over 2 trajecten) .
Mijn overall verbruik is 6,1 liter/100km (= 1 op 16,4).
Gemiddelde #kilometers tussen tankbeurten: 820 km (ik neem geen risico's).
Het verbruik neemt snel toe bij snelheden boven 120km/u. In Duitsland bij 140 km/u over langere trajecten zag ik de fraaie cijfers snel terugvallen.

Maar ook opvallend: Op vakantie in Italie in heuvelachtige omgeving viel het verbruik enorm mee. Dat geldt ook in de stedelijke omgeving met een sterk varierend verkeersbeeld. Ik denk dat hier de kracht ligt van het aandrijfconcept.

Het is gewoon een plezier om met deze auto op stap te gaan met erg veel comfort. Normaal rijden en even een zeer snelle inhaalactie van treuzelaars is kinderspel.
Ik heb de Tekna uitvoering met warmtepakket en dat geeft ook in de winter hoog comfort zonder dat je bang hoeft te zijn dat het ten koste gaat van actieradius.

Ik zou zonder meer opnieuw voor dit model gaan, zeker als Nissan wellicht onder andere naam overeind blijft, wat gezien de huidige verwachting ten tijde van dit review zeer waarschijnlijk is.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.