Nissan Qashqai DIG-T 158 Tekna Plus (2022)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai

Signalement

UitvoeringQashqai DIG-T 158 Tekna Plus
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf12.875 km
KM-stand laatst19.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima voorloopauto

  • 19.500 km

Tussen 24 april en 27 juni rijd ik tijdelijk in een Qashqai. Hiervoor reed ik een Nissan Micra, maar vanwege een vakantie in mei heb ik deze omgewisseld voor een grotere auto zodat de bagage erin past.

Ik haal de auto op bij het verhuurbedrijf. Het is een grote auto dus dat is even wennen. Ik ben blij met de 360 graden-camera's, zodat je goed kan zien hoeveel ruimte je hebt voor, naast of achter de auto.

In de meivakantie rijden we een lange rit naar Denemarken. Onderweg in Duitsland ontdek ik de maximale snelheid van de ACC. De teller op 170, de gps-snelheid is 167. Zo snel rijden is dankzij de adaptieve cruise-control een stuk veiliger, want als er een langzamere auto voor je rijdt, dan remt de auto automatisch af. De auto is echter geen automaat, dus soms moet je schakelen als hij aan het afremmen is, maar dat geeft hij dan netjes aan. De ACC blijft dan ook gewoon aan ondanks het schakelen.

De auto is lekker ruim en achterin kan je de bodem half weghalen en verticaal terugzetten. Zo kan je ook dingen erin liggen zonder dat ze tijdens het rijden veel verplaatsten. Een handigheidje waar ik veel gebruik van maak.

De auto heeft ook een start/stop-motor, maar in de hete periode waarin ik met deze auto rijd, staat de airco bijna altijd aan. Dan blijft de motor aan. Terwijl ik in deze auto rijd, wacht ik op mijn bestelde auto. Die is elektrisch wat veel voordelen heeft. Daardoor ben ik niet helemaal positief over deze auto. Maar dat is wel het enige probleem. Als er geen elektrische auto's zouden bestaan, dan was dit een supergoede auto, maar ik mis het koppel, de automaat en nog wat kleine dingen die bij elektrische auto's standaard zijn, maar bij fossiele auto's kennelijk niet.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.