Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Qashqai 1.5 dCi Tekna |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 501 km |
KM-stand laatst | 10.823 km |
Het is geen VW
- 10.823 km
Eerst ervaringen:
Na 4 plezierige jaren in mijn chique Passat CC werd het tijd om te gaan profiteren van een laag bijtellingspercentage. Zonder al teveel in te willen leveren aan comfort en de wens voor een hoge zit werd het heel onverwacht de nieuwe Quasqai. Waarom? Gevuld met vooroordelen en de overtuiging dat het nooit geen Japanner zou worden werd ik toch verleid tot een proefrit.
Mijn eerste ervaring met de nieuwe Quasqai waren zeer positief. Ik vind 'm gewoon mooi. D.w.z. uitsluitend met 19" en roofrails anders vind ik het helemaal niks. Ook het interieur mag er 'voor een japanse crossover' zijn. Geen VW maar toch alleraardigst. En natuurlijk volgehangen met leuke gadgets. Maar hierover later mer.
De Quasqai heeft een heerlijk hoge zit, praktisch interieur, mooi panoramadak en leren bekleding (al twijfel ik of alles echt leer is) en in de TEKNA uitvoering ziet hij er gewoon COOL uit.
Dan het rijden. Dat viel niet tegen. In vergelijk met de Passat CC is het natuurlijk geen kanon. Maar in dagelijks verkeer komt je eigenlijk heel goed mee. Heb alleen emotioneel afscheid moeten nemen van mijn favoriete linkerbaan in Duitsland, want boven de 150 km/u (zeker met dakkoffer) is het geen feest meer in de Quasqai. Daar waar mijn CC nog twee keer terugschakelde in de kick-down van de DSG. Maar goed lage bijtelling en een verbruik van 1:18 maakt veel goed. Hoewel, als je een beetje doorrijdt met bagage zakt het zuinige dieseltje hard terug.
Na 10.823 km
Veel plezierige kilometers zowel in de bebouwde kom als op de autobaan. Praktijkverbruik ongeveer 1:18. De auto biedt veel comfort, een heerlijke zit en veel praktische kanten. Alles is lekker hoog. Qua comfort doet hij weinig onder voor mijn Passat CC en da's een compliment. Hij maakt iets meer windgeruis maar het is natuurlijk ook een hoge auto.
De 1.5 Dci valt niet tegen. Geen sprintwonder maar eigenlijk kom ik weinig tekort.
De Tekna uitvoering hangt vol met leuke gadgets die je er standaar bij krijgt. Camera's rondom, automatisch inparkeren, blind spot warning, voorruitverwarming enz. Maar deze gadgets zijn wel een beetje van Action kwaliteit. Waar de blind spot bij het minste beetje regen een eigen leven begint te leiden, er regelmatig van alles gaat piepen omdat de sensoren spoken zien moet je een beetje voor lief nemen. En dat automatisch inparkeren? Tja dat gebruik je dus echt nooit!
Het interieur heeft een duidelijk mindere bouwkwaliteit dan de VW, Skoda en Ford die ik hiervoor heb gereden. Het is gewoon allemaal wat goedkoper gemaakt. Aantal kraakjes en rammeltjes vallen mee maar ze zijn er wel. Maar ook mijn VW was hierin niet heilig.
En dan mijn afneembare trekhaak. Dat afneembaar moet je niet te letterlijk nemen want het systeem werkt zo beroerd dat je hem er eigenlijk niet meer afkrijgt. Reactie van de dealer "tja het is niet zo'n goed systeem" "schiet mij maar lek..."
Binnenkort meer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Qashqai
