Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna (2016)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan Qashqai 2013Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai

Signalement

UitvoeringQashqai 1.2 DIG-T Tekna
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst105 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe Qashqai 1.2 Automaat vs Renault Kadjar 1.2

  • 105 km

Ik ben sinds 1 dag in het bezit van een nieuwe Qashqai 1.2 met automaat. Ik heb hiervoor 4 jaar een Audi Q7 3.0 TDI Pro Line+ gereden. Ik heb eerst de Audi particulier verkocht, en daarna de Qashqai besteld. In afwachting tot de levering van de nieuwe Qashqai door VKV Nissan Amsterdam Z-O reed ik rond in een huurauto; en welke? De copycat, de Renault Kadjar, bouwjaar 2016 met dezelfde motor 1.2 turbo.

Ik twijfelde voor aankoop nog of de Kadjar misschien beter zou zijn dan de Qashqai. Ik heb in het verleden al een Renault Espace Initiale 3.5 V6 gereden, maar dat zal al een Nissan motor in, dus echte slechte ervaringen met Renault had ik niet gekend.

Ik had wel een testrit gedaan in de Qashqai, en die korte testrit was wel verassend wat een nieuwe techniek 1.2 turbo kon doen. Ik had geen Kadjar testrit aangevraagd, maar toch al de Qashqai op goede hoop besteld, afgaande op de goede reviews van de Qashqai in zn geheel.

Ik heb 2 weken moeten wachten voor de aflevering en had voor die tijd een huurauto besteld. Ik had een ford besteld, maar die was toen niet leverbaar en ze gaven me als coulance een grotere categorie auto mee, de Renault Kadjar. Dit beloofde spannend te worden. Zou de Renault Kadjar toch beter zijn met zn extra pk's en voordeel met de nieuwere introductie?

Ik heb dus twee weken rond gereden in de Kadjar. Een fijne auto, maar ik heb toch een aantal minpunten. De afwerking van het interieur is magertjes, je ziet het aan de afwerking van de luchtroosters en dashboard onderdelen, dat er nog rafeltjes zijn aan de randen van de plastic onderdelen. De middenunit rondom de schakelbak is ook snel bekrast. De portieren voelen dun aan, maar zien er ook dunnetjes uit. Het rijden is erg sponsachtig. Het sturen voelt niet direct aan, het gasgeven lijkt alsof het gedoseerd wordt door de computer, de chassis voelt licht afgestemd, het wegcontact is deels weggenomen door kunstmatig een comfortabele auto na te bootsen uit een duurder segment. Het gevoel lijkt succesvol gecreëerd te zijn, totdat je in een andere auto stapt en dat gevoel weer kunt vergelijken. Ook de schakelbak is van magere kwaliteit. Het kost iets minder dan de Qashqai, maar je krijgt ook veel minder terug.

Gisteren de Qashqai opgehaald bij de dealer VKV-Nissan Amsterdam Zuid-Oost. Vriendelijk geholpen door Raimon Wollfgramm, dus mocht je een Qashqai overwegen, dan raad ik je deze verkoper zeker aan.

Wauw, wat een verschil. De Qashqai voelt als een echte auto. Veel betere wegcontact, veel betere besturing. Waar je met de Kadjar stuurt zit te trekken en te gooien, luistert de Qashqai veel preciezer. Daar hou ik van. En wat een verschil in het interieur. De Qashqai gebruikt duidelijk betere materiaal soorten. Ook vind ik persoonlijk het klokkenwerk, de echte tellers met een wijzer toch meer bij een auto horen dan een volledige tft scherm voor je.

Dan de motor. het is in beiden hetzelfde blok. Maar Nissan heeft m toch anders afgesteld. En wat een genot is die CVT automaat. je merkt de shifts nauwelijks. De turbo is krachtig genoeg tot een snelheid van 120km/u.

Koop je deze auto? Overweeg dan toch de CVT automaat, vind ik persoonlijk een hele grote plus, voornamelijk in de stad, maar het verbruik valt ook gunstiger uit. Met de 1.2 zit je anders echt teveel te schakelen tussen de 1e en 2e.

De Kadjar heeft op papier dan wel meer pk's, maar de Qashqai lijkt degene te zijn meer meer pk's. ook is het fantastisch hoe de Qashqai in 1 keer van de 0 naar 100 km/u doortrekt zonder dat je overschakelingen voelt.

Dus, mocht je twijfelen tussen deze twee in de 1.2 L turbo variant, ga voor de Qashqai, en liefst CVT, is echt de betere. De Kadjar is van alle kanten een beetje afgeknabbeld, body, interieur en motor.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.