Nissan Micra I-GT 90 Tekna (2018) #3

autoreview

Nissan Micra
Nissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan Micra

Signalement

UitvoeringMicra I-GT 90 Tekna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst40.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2,5 jaar onderweg

  • 40.000 km

Na enkele jaren een BMW 1 serie van de zaak te hebben gehad veranderdde ik van baan en moest weer zelf een auto aanschaffen.
Na wat wikken en wegen besloten om via ANWB private lease een Micra te bestellen. Ik heb de dikste versie genomen met extra kilometers, voor 3 jaar.
In de mooie kleur Passion Red met glimmende 17" velgen vind ik het een ronduit leuke verschijning.
Nadeel is de oude naam Micra; vertel mensen dat je er een hebt en de meeste zijn niet direct onder de indruk als ze de auto nog niet hebben gezien.

De uitrusting is zeer royaal; o.a. keyless entry (perfect) bose geluidsinstallatie (kan harder dan de auto aankan)
stoelverwarming (heerlijk) en uitgebreide veiligheidsuitrustingen.

Als BMW man was het even wennen aan de Nissan maar dat lukte toch vrij snel. De muziekinstallatie was vanaf minuut 1 geweldig, veel beter als wat ik ooit gewend was.
Het 0.9 liter motortje vraagt wat gewenning. Onderin doet hij (uiteraard) niet veel maar als je hem een beetje op toeren houd is het een levendige machientje. Snel genoeg, ook op de snelweg.
De ruimte voorin is voldoende, achterin is het voor lange ritten met volwassenen niet te doen. Kofferbak voldoet, banken gaan eenvoudig plat.

Rijeigenschappen zijn zeer prettig. Hoewel de meeste techniek uit Frankrijk komt is het zeker geen slap tapijt.
De Nissan is eerder stevig afgeveerd en houd wel van een snel bochtje.

De automatische temperatuurregeling is ronduit matig. Zonlicht word op geen enkele manier gecompenseerd waardoor het algauw veel te warm word. Airco kan het met hoge temperaturen krap aan. Meestal heb ik de temperatuur vrij laag staan en warm ik in de winter bij met de perfect werkende stoelverwarming.

Navigatie en bluetooth werken goed, hetzij een tikje gedateerd en niet al te snel. Achteruitrijcamera werkt zeer goed en is inmiddels onmisbaar geworden.
Nissan connect heb ik 1 x gebruikt, voegt weinig toe.
Automatische grootlichten zijn een leuke gimmick al rij ik toch meestal met de hand in de buurt van de stengel. Hij schakelt eerder te laat uit dan te vroeg.

Het eerste jaar heb ik geen bijzonderheden gehad.
Enige puntje wat ik de garage meegaf voor de eerste beurt was dat de spiegels soms niet helemaal uitklapten tijdens het starten. Dit bleek een productfoutje te zijn, in de instellingen moest ik het veranderen naar uitklappen tijdens ontgrendelen ipv starten. Hierna geen storingen meer mee gehad.

Na verloop van tijd merkte ik dat bij koude motor bij optrekken in de 1 de koppeling schokkerig aanpakte.
Uiteindelijk is de auto hiervoor terug geweest maar behalve het iets aanspannen van de kabel is er niets mee gebeurd. "Producteigenschap" was het oordeel. Dit probleem is niet weggegaan en zeker nu het weer iets kouder word merk je het de eerste paar kilometers goed.
Ik denk zelf dat dit in de koppeling zelf zit.

Grootste voordeel van de Micra is toch wel het verbruik.
De auto geeft na iedere rit het verbruik van die rit aan en je kunt de zuinigste rit opslaan om te vergelijken met de laast gereden rit. Dit record (op een 12 km rit) is 1:23. Normaal rij ik rond de 1:19. Dat is inclusief snelwegritten. Ik vind dit meer dan acceptabel.

Ik moet nog een klein half jaar en heb er inmiddels 40.000 km op staan.
Qua onderhoud zijn er alleen een paar voorbanden en ruitenwissers opgekomen.
Aangezien we gezinsuitbreiding krijgen en de prijzen van private lease behoorlijk zijn gestegen ga ik volgend jaar weer een eigen auto kopen, een grotere diesel.
Maar het is zeker geen straf om de laatste maanden met de Nissan uit te rijden.

Voordelen:
Rij eigenschappen
Verbruik
Audio
Uitrusting
Uiterlijk

Nadelen:
Verwarming / airco
Aangrijpen koppeling
Raamrubbers zijramen sluiten slecht aan

4,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Nissan Micra

Arval
Nissan Micra IG-T 92 N-Design (5D/5H)
€ 366
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens