AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #6

autoreview

Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018)

Signalement

UitvoeringMicra I-GT 90 N-Connecta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review van de eerste 6 maanden

  • 10.000 km

Na maanden online shoppen, vergelijken en offertes aanvragen uitgekomen bij mijn oude liefde Nissan.
Ik heb hiervoor namelijk een 100NX, Primera, Almera en Maxima gereden.

Ik had de nieuwe Micra al op de korrel toen hij gelanceerd werd, mooie lijnen en speels uiterlijk. In geenzins meer de saaie truttenschudder die het was in de vorige generaties. Mijn vorige auto was puur met de portemonnee gekocht, een Renault Twingo 1.2 uit 2014. Oftewel de verstandige keuze op dat moment. De service die ik kreeg bij de dealer in Zaandam was echt super bij elk bezoek. Mede daardoor twijfelde ik op het laatst tussen de Micra en de Clio. Op het eerste oog lijken ze best wat van elkaar weg te hebben, maar na een proefrit in beiden kon ik de knoop doorhakken. Het is de Micra geworden.

Tijdens de proefrit viel mij op dat de Micra ten opzichte van de Clio veel betere respons had aan het stuur, de stoel veel comfortabeler zit en het hele interieur veel meer up-to-date oogt.

De eerste 10000Km zitten er nu op, de helft van mijn jaarlijkse kilometers ongeveer. Ik kan daar alvast over vertellen dat het als erg plezierig sturen wordt ervaren. Het leren rijden op de turbo vergt wat oefening aangezien hij precies op een schakelmoment aanjaagt. Het zicht naar achteren is belabberd zelfs met achteruitrij camera... Tevens oefening baart kunst.

Wat me positief uitvalt is het benzine verbruik, gemiddeld tussen de 1 op 16 en 1 op 20, dit allemaal in gemengd stads en snelweg verkeer.
Ondanks het kleine 90 pk 3 pittertje is hij sterk genoeg om in z'n 5 nog even door te trekken tussen 100 en 150, prima voor hier in NL.
Tot nu toe alleen een lekke band gehad wat door de dealer in Amsterdam Noord snel opgelost was.

Vooralsnog zijn de plussen en minnen
+ Leuk uiterlijk
+ Goed uitgerust, prijs kwaliteit
+ Goede zitpositie, fijn stuur
+ Zuinig

- Zicht naar achteren
- Out-dater navigatie systeem ondanks
nieuwe auto
- Zitpositie achterin voor volwassenen

Ik hoop nog een lange tijd deze auto te kunnen rijden. Ik denk zelf aan een update na het eerstvolgende garage /onderhoudsbezoek om te zien wat de status is dan... To be continued

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren