Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #4

autoreview

Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018)

Signalement

UitvoeringMicra I-GT 90 N-Connecta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst95.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Micra volgt Twingo op

  • 2.500 km

Ik had het idee een Clio te kopen, maar vond uiteindelijk het design van deze Micra veel moderner, zeker in het oranje. Ook van binnen een modern interieur en allerlei elektronische hulpmiddeltjes, van cruisecontrol en anti-bodyroll tot apple CarPlay. Werkt goed allemaal.

Ik had al eerder kennis gemaakt met het geknor van een driecylinder motortje in een Toyota Yaris. Nee dan geef ik toch de voorkeur aan een viercilinder zoals in mijn 2011 Twingootje zat. Loopt stiller en heeft niet de plotselinge versnelling van dit kleine 900 cc turbomotortje. Maar goed, 2500 kilometer verder ben ik eraan gewend geraakt en ervaar ik het niet meer als een minpunt. Ik merk goed dat dit motortje onderin meer vermogen heeft. Je kunt er gewoon prima mee meekomen in het verkeer. Daar moest de Twingo harder voor werken.

Qua verbruik ontloopt het elkaar niet veel. Op mijn woon-werk route van 25 km enkele reis over provinciale wegen (60 en 80km/u) en snelweg (110km/u) lukt het mij een verbruik te realiseren tussen de 5,6 en 5,1 l /100 km.

Qua comfort viel het bandengeruis mij tegen daarom heb ik in de kofferbak een dikke rubbermat gelegd. Dat scheelt merkbaar. Verder ben ik van plan geluiddempend materiaal op de wielkasten te plaatsen (alubutyl). Misschien zelfs op de deuren en onder de vloerbedekking en motorkap. Ik heb er 4 m2 van gekocht. Ik heb overigens het idee dat de conti winterbanden stiller zijn dan de Conti zomerbanden.

Kortom: Het weggedrag is prima, veert comfortabel, helt bijna niet over in de bochten, is vlot genoeg. Stoelen zijn niet slecht, maar minder als in mijn 2011 Twingo. Wat ik mis zijn de luidsprekers achterin. Geluidskwaliteit radio is daardoor niet goed maar redelijk, wil je beter geluid dan is er de Bose uitvoering. Opvallend goed vind ik de verstaanbaarheid bij het handsfree bellen. Ik vind 'm op dit moment het beste design hebben in deze klasse. Al met al ben ik prima tevreden met deze Micra.

Twee jaar verder

  • 35.000 km

In het begin was het wennen aan het driecylindermotortje. Het schakelen van 1 naar 2 vergt nog steeds wat geduld omdat het toerental te langzaam afneemt. Verder een prima autootje. Geen enkel probleem gehad. Hoewel... ik tank wel af en toe Shell Power nog wat, omdat daar het motortje beter op draait. Van een beetje rare acceleratie, net na de koude start, is na een volle tank super geen sprake meer. Tenminste zo lijkt het.

Via de post kreek ik een inruilvoorste van de dealer. Na twee jaar ongeveer was er sprake van 45% afschrijving tov de nieuwprijs. Dat nodigde mij niet uit tot inruil. Een leaf heb ik overwogen, maar daar kan geen trekhaak onder en niet de modernste op elektrisch gebied. Eerder zou ik denken aan de Toyota C-HR, maar die loopt net als de Micra ook 1 op 20 dus daarmee verlaag ik de autokosten niet. Kortom, ik denk dat de Micra nog wel een paar jaar blijft.

Afscheid

  • 95.000 km

Op 21 december gat de Nissan naar de Landrover dealer. In geruild op een Discovery Sport. Reden caravan gekocht. Al met al net geen ruzie met mijn vrouw want zij vond dit de fijnste auto waarin ze gereden heeft. Gedurende alle kilometers geen problemen gehad. Wel zelf onderhoud gedaan en elke 10000 ipv 20000 km olie ververst. Daar zal de nieuwe eigenaar van profiteren. Kortom een fijne auto. Heb mijn vrouw nog niet verteld dat ze niet meer gemaakt worden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.