Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Micra I-GT 90 N-Connecta |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 4 km |
KM-stand laatst | 28.500 km |
Klein(er) maar fijn
- 3.900 km
Deze Micra aangeschaft via ANWB-private lease, als opvolger van een Clio (ook private lease). Beide auto's hebben dezelfde motor. Het is even leren doseren met deze motor maar ik vind het pittige karakter in de eerste 3 versnellingen persoonlijk erg leuk. Ziet er van binnen gewoon erg serieus (voornaam), degelijk en leuk uit. Fijn dashboard, niet 'all black' en een zeer complete uitvoering. In deze kleur energy orange vind je je auto makkelijk terug op een parkeerplaats.
Lees (o.a. in de duurtest) verhalen als 'continue rammels, kraakjes en piepjes' uit het hele interieur. Voor mij totaal onherkenbaar. En de algehele kwaliteitsbeleving, die wordt opgehangen aan de breedte van de naden in de plaatdelen en het geluid wat de achterdeur??? Het mag van mij hoor. Maar ik beleef de kwaliteit toch op een andere manier. Inderdaad zit er af en toe een halve of één hele millimeter verschil in de naad tussen de plaatdelen. Maar alles wat ik vastpak of aanraak voelt zeer degelijk aan. En ook de stoelen vind ik prima zitten.
Het zicht schuin naar achteren is - net als in steeds meer B-segmenters - belabberd. En van de hoedenplank kan ik zeggen dat de bevestiging inderdaad van een onvoorstelbare klungeligheid is.
Rijd nu gemiddeld 5.9 liter op 100 kilometer. En gezien het karakter van de motor, schakel ik daabrij echt niet steeds over als de indicator het aangeeft :-)
Vergeleken met de (voorganger) Clio Night & Day ervaar ik de Micra als een stapje opmhoog: Hij rijdt net wat comfortabeler, is completer en voelt op alle fronten net wat serieurzer of voornamer. Contract is voor 4 jaar. Dus ik mag nog even in de Micra.
Binnenkort afscheid nemen,,.
- 28.500 km
Na ruim 3 jaar komt er een eind aan het leasecontract van onze Micra. Hij heeft ons al die tijd geen enkel moment in de steek gelaten. Een aangename reisgenoot. Zit prima, ziet er goed uit (zeker in Energy Orange), is zuining (gemiddeld 1:17,5) en komt volwassen over voor zo'n kleintje.
Plus:
- stoelen
- interieur
- uitusting
- rij-eigenschappen
- uiterlijk (geen 13 in een dozijn)
Min:
- climatecontrol lastig op goede temperatuur instelbaar (wordt vaak te warm).
- felheid van de motor in de eerste 3 versnellingen is wennen maar na het leren doseren ook erg leuk :-)
- navigatiesysteem laat je regelmatig kilometers omrijden...
We nemen binnenkort afscheid van onze oranje Micra en stappen over (ook private lease) naar een Hyundai i20 Mild Hybrid Premium in de kleur Intense Blue met een zwart dak. De Micra was een fijne reisgenoot maar de i20 voelt (na een uitgebreide proefrit) toch weer een stuk volwassener. We gaan het zien...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Nissan Micra 1.0 IG-T N-Connecta |Carplay/Android auto| Achteruitrijcamera| PDC Achter| Eerste eigenaar|
- 2020
- 105.978 km

Nissan Micra 1.0 IG-T Acenta AUTOMAAT STOELVERW. NAV
- 2021
- 71.800 km

Nissan Micra 0.9 IG-T Tekna | NL Auto/2e Eig. Voll.Historie/Navi/Clima/Cruise/17"/360° camera
- 2017
- 103.868 km