Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3

autoreview

Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3
Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #3

Signalement

UitvoeringMicra I-GT 90 N-Connecta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst28.500 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Klein(er) maar fijn

  • 3.900 km

Deze Micra aangeschaft via ANWB-private lease, als opvolger van een Clio (ook private lease). Beide auto's hebben dezelfde motor. Het is even leren doseren met deze motor maar ik vind het pittige karakter in de eerste 3 versnellingen persoonlijk erg leuk. Ziet er van binnen gewoon erg serieus (voornaam), degelijk en leuk uit. Fijn dashboard, niet 'all black' en een zeer complete uitvoering. In deze kleur energy orange vind je je auto makkelijk terug op een parkeerplaats.

Lees (o.a. in de duurtest) verhalen als 'continue rammels, kraakjes en piepjes' uit het hele interieur. Voor mij totaal onherkenbaar. En de algehele kwaliteitsbeleving, die wordt opgehangen aan de breedte van de naden in de plaatdelen en het geluid wat de achterdeur??? Het mag van mij hoor. Maar ik beleef de kwaliteit toch op een andere manier. Inderdaad zit er af en toe een halve of één hele millimeter verschil in de naad tussen de plaatdelen. Maar alles wat ik vastpak of aanraak voelt zeer degelijk aan. En ook de stoelen vind ik prima zitten.

Het zicht schuin naar achteren is - net als in steeds meer B-segmenters - belabberd. En van de hoedenplank kan ik zeggen dat de bevestiging inderdaad van een onvoorstelbare klungeligheid is.

Rijd nu gemiddeld 5.9 liter op 100 kilometer. En gezien het karakter van de motor, schakel ik daabrij echt niet steeds over als de indicator het aangeeft :-)

Vergeleken met de (voorganger) Clio Night & Day ervaar ik de Micra als een stapje opmhoog: Hij rijdt net wat comfortabeler, is completer en voelt op alle fronten net wat serieurzer of voornamer. Contract is voor 4 jaar. Dus ik mag nog even in de Micra.

Binnenkort afscheid nemen,,.

  • 28.500 km

Na ruim 3 jaar komt er een eind aan het leasecontract van onze Micra. Hij heeft ons al die tijd geen enkel moment in de steek gelaten. Een aangename reisgenoot. Zit prima, ziet er goed uit (zeker in Energy Orange), is zuining (gemiddeld 1:17,5) en komt volwassen over voor zo'n kleintje.

Plus:
- stoelen
- interieur
- uitusting
- rij-eigenschappen
- uiterlijk (geen 13 in een dozijn)

Min:
- climatecontrol lastig op goede temperatuur instelbaar (wordt vaak te warm).
- felheid van de motor in de eerste 3 versnellingen is wennen maar na het leren doseren ook erg leuk :-)
- navigatiesysteem laat je regelmatig kilometers omrijden...

We nemen binnenkort afscheid van onze oranje Micra en stappen over (ook private lease) naar een Hyundai i20 Mild Hybrid Premium in de kleur Intense Blue met een zwart dak. De Micra was een fijne reisgenoot maar de i20 voelt (na een uitgebreide proefrit) toch weer een stuk volwassener. We gaan het zien...

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Micra

Arval
Nissan Micra IG-T 92 N-Design (5D/5H)
€ 366
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens