Nissan Micra I-GT 90 Acenta (2018)

autoreview

Nissan Micra
Nissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan Micra

Signalement

UitvoeringMicra I-GT 90 Acenta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst28.500 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Haat-liefde.

  • 28.500 km

Na een batterij aan 2e handsauto's en enkele zakelijke leaseauto's was ik er klaar mee. Ik ging zelf geen auto kopen. Private lease dus. ANWB had een prachtaanbieding, de Nissan Micra. Was die al eerder op een braderie tegengekomen en eigenlijk best wel verliefd.

Als ik een auto kies zijn er enkele dingen die ik persoonlijk belangrijk vindt, los van de dingen die iederéén belangrijk vindt.

Zo kijk ik bijvoorbeeld altijd naar het dashboard. Ik wil me thuis voelen in een auto en daaar zit je de hele tijd tegenaan te staren.

Ook moet de auto als geheel leuk smoelen.Niet overdreven, maar gewoon leuk. En ja, dat is best ondefinieerbaar.

Enfin, de micra dus. Dat dashboard was, en vind ik nog steeds, briljant. Het is overzichtelijk en compleet zonder druk te zijn. Logisch ingedeeld met een stuurwiel met een grappig plat stukje aan de onderkant. Smoelt nét ff anders. Ook de buitenkant van de auto is leuk. Steevast krijg je de reactie dat die Micra toch wel héél volwassen is geworden.

Goed, kan een lang verhaal schrijven. Ga ik niet doen, kan beter opsommen.

In bezit sinds begin april 2018.
1e beurt april 2019.
Gem. 20.000 km per jaar.
Veel 80 km weg ritten met af een toe een stevige snelweg er tussen.

Pluspunten:
- Uiterlijk
- Zitcomfort voorin.
- overzicht en gebruiksvriendelijkheid dashboard.
- Meekomen op de snelweg (160 p/u is geen probleem, niet gek voor 900 cc)
- handling van de auto (fijn stuurwiel, dit remmen, goede feedback)
- compleetheid inrichting. Kan beter maar toch zit er best een hoop in.

Helaas heeft de eerste liefde ook wat deukjes opgelopen. Zo ben ik niet te spreken over:
- dikte plaatwerk (m.n. motorkamp deuk je héél snel in)
- Prestaties onderin.
- Brandstofverbruik (zelfs met een turbootje had ik van een 900 cc motortje beter verwacht dan een structureel gemiddelde van 6,6 op 100).
- Beenruimte achterin als je als besturuder van gemiddeld tot langere lengte (1 mtr85) voorin zit.
- Geen vlakke laadvloer te maken als je de achterbank neerklapt.
- Matige prestaties en features van airco en entertainment systeem.

Met name dit laatste is best vervelend. Nissan slaagt er niet in om het klimaat in de auto aangenaam te maken en te houden. Het is of te warm of te koud, en meestal wordt het er ook best benouwd van.

Wat het entertainment systeem betreft. Dit is gewoon half af. Welke zool bedenkt het dat je wél een nummeriek toetsenbordje kunt hebben om te bellen, maar als de verbinding er is, niet meer? Om een menukeuze te maken moet je alsnog je telefoon pakken.

Ook een simpele feature om het scherm 's nachts uit te doen ontbreekt. En waarom moet, als je de audio even uitzet, je persé naar de bewegende kaart worden teruggeworpen?

En zo zijn er nog wel meer eigenaardigheden die je doen afvragen wat ze dachten daar in Japan. Een beetje extra performance in dit systeem zou trouwens ook niet misstaan, evenals een wat beter reagerend touchscreen.

Dat gezegd hebbende.... Het was toch een soort van liefe op het eerste gezicht. En nog steeds stap ik met plezier in die auto. Eigenlijk een beetje zoals dat je je partner die kleine eigenaardigheden vergeeft of zelfs stiekum wat sexy begint te vinden.

Maar Nissan heeft nog wat werk te verzetten.

Kleine aanvulling:
Het mediasysteem is op de achterbank wat minder goed te horen, maar zit je voorin dan is wat mij betreft de geluidskwaliteit best goed. Lekker bas zonder die in de instellingen op te moeten schroeven en ook als carkit voor je telefoon voldoet het qua geluidskwaliteit goed. Gesprekken zijn prima te volfen en je bent zelf ook goed verstaanbaar.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.