Mitsubishi Space Star 1.2 Intense (2013)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Space Star 1.2 Intense |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 11.500 km |
KM-stand laatst | 101.600 km |
Ervaring na 25.000 km
- 36.500 km
Auto sinds 16 april 2014 in mijn bezit. Dit was een demo auto van dealer, kmstand bij aanschaf; 11.478km, kleine beurt voor aflevering. Ik zocht naar een zuinig in verbruik en licht in gewicht auto. Nu wist door de 33 jaar dat ik automaat rijder ben dat een zuinige automaat niet bestaat. Toch wist de verkoper mij te vertellen dat dit bij de space star cvt wel het geval is. Hij vertelde dat dat hij 1:20 km/l al gehaald had.
Ik moet zeggen dat hij gelijk had, gemiddeld zit ik op 1:19, l/km Op zomerbanden en op het winterrubber gemiddeld 1:18, l/km. Dat is een stuk zuiniger dan de 1:12, l/km gemiddeld van mijn vorige auto. Kilometers per jaar +/_ 14.000. Deels snelweg, binnen doorwegen en veel filerijden. Het motorgeluid van de 1.2 Intense is minimaal, ook bij flink accelereer doet de cv zijn ding vrij vlot, alleen de ECO-meter wordt wat nerveus.
De auto is wel erg gevoelig voor harde windvlagen en dan rijdt hij niet lekker.
Het comfort van de auto is goed, de stoelen zitten goed, ik heb er wel een andere(langere) armsteun in laten zetten want de optionele armsteun van de space star zelf daar past alleen je elleboog op, zo kort dat deze is. Ook achterin zit je goed met voldoende beenruimte.
De ruimte in de kofferbak is goed voor drie volle bigshoppers, of een redelijke grote koffer en een aantal kleine tassen die je met passen en meten er wel inkrijgt zonder bankdelen neer te klappen.
Over het uiterlijk van de space star zijn de meningen verdeeld, ikzelf vind het niet zo boeiend, achterspoiler staat grappig, alleen in de wasstraat moet je zelf wel even de achterruit bovenin onder de spoiler schoonsoppen want daar komen de roterende sorbo borstels niet en na iedere wasbeurt de velgen poetsen want die blijven zwart van de vettigheid. Ik vind de standaard mitsubitshi LM velgen niet bijzonder mooi, mijn velgen waar mijn winterbanden op gemonteerd zijn geven de auto iets stevigere look. Het belangrijkste blijft voor mij het brengen van A naar B. en dat doet de space star prima!
Tijdens de 2e onderhoudsbeurt verbaasde het mij wel dat mijn remblokken voor op waren na 28250 km. Aan mijn rustige rijstijl kan dit niet liggen, o.a. wel aan de hardheid van de blokken vertelde de monteur. Hoe harder de blokken hoe harder het gepiep tijdens het remmen, dus kiezen automerken er soms voor een zachter materiaal te gebruiken ook remblokken van o.a. de Suzuki Swift slijten erg snel. Ook het langer vasthouden van de remmen(automaat) is ook niet de oorzaak. De auto is de eerste 11 maanden demowagen geweest en natuurlijk door allerlei chauffeurs gebruikt, dit zou een reden kunnen zijn. De onderhoudsbeurt bij een onafhankelijk Bovag autobedrijf laten uitvoeren en hier was ik stuk voordeliger uit alwaar ik ook mijn winter/zomer banden in opslag heb.
Over twee dingen ben ik niet te spreken en dat is het beslaan van de zijruiten en de voorruit, ik moet meestal de hele(ochtend rit, vertrek 06:00 u)) woon-werk(26km) met de ontwaseming aan rijden want zelfs als de auto op temperatuur is en je schakelt deze functie uit zit de boel zo weer potdicht. Is een probleem bij de space star, bij de lancer schijnt het continu te ontstaan zo vertelde de dealer.
Auto wel laten controleren op lekkages, maar die zijn er niet. Ten 2e, de airco doet er lang over de boel een beetje koelen en het vermogen van de motor is dan een stuk minder.
Ik heb nu 25.000 km gereden met de space star en met zón laag benzine verbruik en 57, -euro wegenbelasting/3mnd houd ik dat nog wel een tijdje vol.
Update
- 42.300 km
Space star staat nu weer op de zomerbanden, bij de 39000 km begon in mijn dashboard een lampje te knipperen dat de batterij van de (key-less)afstandbediening vervangen moest worden, dit gelijk ook maar laten doen. ik weet niet wat er gebeurd al de batterij tijdens het rijden geheel leeg raakt.
Bij de 42000 km een beurt laten uitvoeren, Olie,olie-lucht filter dus we kunnen er weer een jaar tegen aan.
Verbaasd was Ik,toen ik er tijdens mijn tuinrenovatie een in stukken gezaagde tuinschutting in heb vervoerd, 1,5 deel per keer zonder dat de space star ver door de veren zakte. geweldig karretje. Daarnaast veel lange stukken snelweg gereden en het benzine verbruik kwam op de 1:20 l/km uit
Update
- 50.280 km
Vandaag het winterbandensetje er weer onder laten monteren, dus laat de winter nog maar even wegblijven! mocht deze toch snel komen rijdt dit wel iets prettiger.
Verder geen mankementen of byzonderheden gehad, de space star bevalt nog steeds prima, zeer zuinig, 1:21 l/km wordt steeds vaker genoteerd .
Update
- 59.500 km
De zomergympies zitten er weer onder, waarvan twee nieuwe. Dit is weer heerlijk rijden, lekker stil. De rolweerstand bij de wintersloffen is goed hoorbaar en het verbruik ligt bij het zomerrubber toch wel stuk lager.Auto heeft onderhoudsbeurt gehad en zijn eerste APK-keuring, geen byzonderheden. Ik heb op advies wel de space star laten uitlijnen omdat hij iets naar rechts uitliep. Dit laten doen bij de lokale banden fitter. Het test verslag was goed vertelde de monteur maar de afwijking was ook minimaal. Hij reed en rijdt weer als een zonnetje. Nog steeds erg tevreden over de auto.
Update
- 74.500 km
Space star heeft onderhoudsbeurt gehad, geen byzonderheden. Wel moet het airco systeem ook onderhoud krijgen maar dat bedag loopt alleen al tegen de 160 euro volgens het cars en joy bovagbedrijf waar de auto in onderhoud is, omdat die vloeistof nogal prijzig is. Airco werkt nog goed dus ik plan dat in het voorjaar. Bij de volgende beurt (90.000 km) moeten de bougies vervangen worden en ook de versnellingsbak(CVT)olie moet vervangen worden.
Het blijft verder een erg prettige auto!
Kleine update
- 76.300 km
Airco onderhoud laten uitvoeren bij Mitsubishi dealer, standaard onderhoud 99 euro evt. bijvullen koudemiddel (R1234Y) 20,49 euro per 100 gram. er moest 80 gram bijgevuld worden. totaal bedrag 118,83
Update
- 91.500 km
Mijn auto heeft weer een onderhoudsbeurt gehad, incl. bougies vervangen en de CVT-versnellingsbakolie is ververst. Ook APK goed gekeurd voor de alweer zes jaar oude Space Star. Ik heb vier seizoensbanden(Vredestein 165/65 TR14 Quatrac5) laten monteren omdat 2 winterbanden op waren en 2 zomerbanden zaten er ook aan te komen. En voor die anderhalve sneeuwvlok die in Nederland valt vind ik dit een prima oplossing.
Via Mitsubishi Nederland gereageerd op een terugroepactie, deze betrof een software update van het start/stop systeem.
Verder geen byzonderheden
Afscheid
- 101.600 km
Ik heb de Space Star ingeruild voor een Suzuki Baleno 1.2 met ook een CVT automaat uit 2018. Zelf 90.000 km gereden met deze fijne kleine Mitsubishi.
Ik was op zoek naar een jongere auto met CVT automaat en het huidige Baleno model heb ik vanaf de introdukie al een mooie auto gevonden
Ik zal van de Baleno tzt weer een review plaatsen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Space Star 1.0 Inform Airco Bluetooth 5drs
- 2013
- 148.145 km

Mitsubishi Space Star 1.0 71PK Intense | Airconditioning | Lichtmetalen velgen | Elektrische ramen
- 2016
- 73.662 km

Mitsubishi Space Star 1.2 100th Anniversary Edition | stoelverwarming | navigatie | cruise control
- 2016
- 58.081 km