Mitsubishi Space Runner 1.8 GLXi (1996)

autoreview

Mitsubishi Space Runner

Signalement

UitvoeringSpace Runner 1.8 GLXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf1996
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst372.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onze Spees!

  • 9 km

Na bijna 18 jaar en 323000km moest het er maar eens van komen:een review van de Spacerunner!
Tegen lezers die niet houden van een positieve review zou ik willen zeggen,klik maar verder,want deze auto verbaasd mij steeds meer,in positieve zin dan.
Deze review gaat op een reclameboodschap lijken maar gelooft U mij,de auto verdient het.
Ik wil hier uitdrukkelijk bij vermelden dat ik het onderhoud en evt. reparatie zelf doe,dit om het kostenplaatje eerlijk te houden
De auto wordt gebruik om een caravan van 1300kg te trekken,alle 18 jaren!
Ook moewt ik erbij vermelden dat ik een rustige rijder ben.
Zoals gezegd,het onderhoud doe ik zelf, wat betekend dat de auto iedere 15000km een kleine beurt krijgt,olie en filter en iedere 30000km een grote beurt met steevast alle vloeistoffen excl stuurolie en koelvloeistof,welke om de paar jaar vervangen worden.
Om een al te lange lijst te voorkomen,een opsomming wat er is vervangen:
2x distibutieriem(km stand 122000 en 271000km
1x remblokken bij km 227332km(ja,U leest het goed!)
1x nieuwe voorpijp uitlaat,km 226000
1x nieuwe tussenpijp uitlaat,km 157000km
3x4 nieuwe banden (michelin) km101000 en 214000km en 31600km
1x nieuwe accu km 196000
1x waterpomp gelijktijdig met distributieriem en spanrollen.
2x nieuwe set ruiten wisserbladen.
1x achteruitrijlampschakelaarkm 2940000
2x airco bijvullen
Verder nog alles origineel:koppeling fusee en spoorstangkogels rem schijven,remvoering achter,achterste uitlaatdemper(RVS!)
Auto heeft ons nog nooit laten staan,zelfs niet met lege accu!
De Space blijft maar doorgaan,geen hapertje,stottertje of wat dan ook.
Hij begint nu op het RA spatscherm flink roest te vertonen
Olieverbruik is nihil,geen olielekkages tot nog toe,de beruchte? versnellingsbaklagers nog origineel
Wat mankeerd er nu aan?de ruitensproeierpomp weigert dienst en er zit een irritante rammel in het dashboard,dat is het wel zo'n beetje.
Rest mij nog een ding te zeggen: Meneer Space,je bent geweldig
Update 24-1-2018
In de afgelopen 2 jaar is er niet echt veel gebeurd met de Spacerunner:
Vanaf laatste update het volgende:
27-7-2016: airco bijgevuld.Km st.375388.
3-9-2016:olie +filter vervangen+ stuurhuishoes+remblokken vervangen.Km st.377523.
25-3-2017: radiator vervangen. Km st.387475.
22-4-2017:distibutieriem vervangen. Kmst.388750.
22-7-2017: olie + filter verv.Kmst.393117.
2-9-2017:Voorbanden vern. en vulpijp van benzinetank verv. (roest)Km.st394875.
23-12-2017: Grote beurt, alle vloeistoffen + voor 1e maal benzinefilter!!
Verder geen olie of koelvloeistofverbruik!
24-1-2018: huidige Km-stand:402657, geen problemen, koppeling voelt wat minder aan!

update

  • 340.000 km

Na 8 maanden weer eens tijd voor een update.
De afgelopen keer maakte ik melding van een rammel in het dashboard, dit bleek achteraf speling op het motorkapscharnier te zijn. Dit is intussen verholpen door de pen welke het vaste met het beweegbare deel verbind te stuiken,hierdoor is de speling verdwenen en rijdt onze spees weer rammelvrij!
De ruitensproeierpomp nheb ik met achter omgewisseld,dus ik kan weer sproeien( voor dan toch)
Net voor onze vakantie diende zich het eerste grote probleem in 18 jaar tijd zich aan: het dimlicht weigerde dienst.
Na een zoektocht ben ik er achter gekomen dat de lichtschakelaar de boosdoener was, omdat een nieuwe nogal duur was(390euro) heb ik mij tot de sloop gewend,en na achterlating van 40 euro had ik weer werkende dimlichten(zou dit nog garantie zijn?(lol)
Na reparatie met de caravan erachter naar Z-Frankrijk toe, welke rit wederom perfect gegaan is.
Bij het huiswaarts keren vanaf de camping stond de Spees een nieuwe uitdaging te wachten:gedurende 2,5 km een helling op van 15%!
Ook dit heeft ie (in z'n eerste versnelling!) zonder problemen geklaard, met de originele koppelingplaat.
Kennelijk moet er toch nog wat meer gebeuren om de Spees van de wijs te brengen!
Aansluitend de rit naar huis in een keer gedaan wat een afstand betekende van 1022km (TOM-Tom).
Intussen ook de roest op het achterscherm aan gepakt.
Km stand intussen ruim 340.000km en we gaan gewoon verder.....

update

  • 372.000 km

Hierbij weer eens een update van onze Spees.
Eigenlijk niet zoveel bijzonders te melden,
Kmstand 362613: voorpijp uitlaat vervangen, flexibel gedeelte was stuk, was 228 euro.
Datum 18-9-2015.
Gelijktijdig een grote beurt uitgevoerd incl. alle vloeistoffen.





*Kmstand 364752: lampje vernieuwd van het kachelbedieningspaneel, echt een fluitje van een cent.
Datum 10-10-2015
*Kmstand 367720:oliedrukschakelaar vernieuwd i.v.m olielekkage,was 12 euro en tegelijk de accu vervangen a 110euro (70Ah).
Datum:23-1-2016.
* KMstand 370375:O-ring vervangen tussen ontsteking en cilinderkop i.v.m olielekkage, was 6 euro.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.