Mitsubishi Outlander PHEV Intense+ (2013)

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Intense+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst99.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

rijdt heerlijk, gebruik valt tegen

  • 600 km

Ook een week PHEV rijdend, een van de weinigen in de Intense+. Geen spijt van, heerlijk in stoffen stoel, en niet al die toeters en bellen die het nog ingewikkelder maken. Auto rijdt echt heerlijk, zoevend over de weg, uitstekende wegligging, voelt goed. Maar dat gebruik van elektra en benzine, dat valt echt tegen. Eerste volle tank en 3x chargen, zo'n 530 km gehaald. Da's 1 op 13,7, maar wat je niet moet vergeten, ook nog kosten elektra. Daarbij heb ik deze eerste week super-rustig gereden, niet harder dan 110, wel deels lange afstanden. Vanaf eind deze week kan ik elektra meten, vermoed dat er veel meer KWH in gaan dan aangegeven.... Wat ook opvalt, bereik op volle elektra-lading (nu pas geprobeerd na 2e keer tanken, dus vorige cijfers waren op basis hybride rijden); bij starten staat ie op 48, springt dan na 1 kilometer terug naar 36, na zo'n 20 km is ie leeg.

W.b. laden thuis, na weken studie wat beste laadmogelijkheid voor thuis was, heb ik nu een 220 buitenstekker met aparte groep, KWmeter en aan/uit knop binnen laten aanleggen. 250 euro ex btw. Je laadt bijna altijd max 1x bij per dag, bij ons met nachtstroom dus vanaf 23.00 uur, dus, simpel aansluiten en om 23.00 uur knop op 'aan', is ook nog eens beste voor batterijen. Ik heb de PHEV gekocht binnen mijn - op dit moment niet zo goed draaiende eenmanszaak - dus deels wel fiscaal, maar ook echt om milieu. Misschien naïef... maar dat een fabrikant zo ver van de waarheid af kan gaan zitten, dat had ik niet verwacht.

Vijf jaar genoten, nu privé

  • 99.500 km

Na 5 jaar zakelijk, nu overgenomen in privé. Geen moment spijt van deze auto. Veel gebruikt voor kleine afstanden woon - werk, dan altijd alleen op elektra. Ook in de winter, dat leverde wel protest op bij mederijders, want de verwarming kan dan niet aan. Maar samen met meestal rustig rijden, bij lange afstanden vaak met vrachtwagens mee (wat is dat heerlijk rustig rijden, je komt uitgerust aan en het kost je meestal minuut of 5 extra), rijd ik 1 op 23 gemiddeld. Met zo'n grote auto, dat is prima dus. Doordat ik op 220 Volt thuis heb gelanden, is verval van batterijen beperkt. Bij elkaar dus super tevreden met deze auto. En voorlopig rijd ik er nog ff in door, totdat er een goede elektrische auto sneller leverbaar wordt. Als de Hyundia Kona Electric dat nu was geweest, had ik daarvoor gekozen. Maar een jaar wachten, dat vind ik te lang.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.