Mitsubishi Outlander PHEV Intense+ (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Intense+ |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 99.500 km |
rijdt heerlijk, gebruik valt tegen
- 600 km
Ook een week PHEV rijdend, een van de weinigen in de Intense+. Geen spijt van, heerlijk in stoffen stoel, en niet al die toeters en bellen die het nog ingewikkelder maken. Auto rijdt echt heerlijk, zoevend over de weg, uitstekende wegligging, voelt goed. Maar dat gebruik van elektra en benzine, dat valt echt tegen. Eerste volle tank en 3x chargen, zo'n 530 km gehaald. Da's 1 op 13,7, maar wat je niet moet vergeten, ook nog kosten elektra. Daarbij heb ik deze eerste week super-rustig gereden, niet harder dan 110, wel deels lange afstanden. Vanaf eind deze week kan ik elektra meten, vermoed dat er veel meer KWH in gaan dan aangegeven.... Wat ook opvalt, bereik op volle elektra-lading (nu pas geprobeerd na 2e keer tanken, dus vorige cijfers waren op basis hybride rijden); bij starten staat ie op 48, springt dan na 1 kilometer terug naar 36, na zo'n 20 km is ie leeg.
W.b. laden thuis, na weken studie wat beste laadmogelijkheid voor thuis was, heb ik nu een 220 buitenstekker met aparte groep, KWmeter en aan/uit knop binnen laten aanleggen. 250 euro ex btw. Je laadt bijna altijd max 1x bij per dag, bij ons met nachtstroom dus vanaf 23.00 uur, dus, simpel aansluiten en om 23.00 uur knop op 'aan', is ook nog eens beste voor batterijen. Ik heb de PHEV gekocht binnen mijn - op dit moment niet zo goed draaiende eenmanszaak - dus deels wel fiscaal, maar ook echt om milieu. Misschien naïef... maar dat een fabrikant zo ver van de waarheid af kan gaan zitten, dat had ik niet verwacht.
Vijf jaar genoten, nu privé
- 99.500 km
Na 5 jaar zakelijk, nu overgenomen in privé. Geen moment spijt van deze auto. Veel gebruikt voor kleine afstanden woon - werk, dan altijd alleen op elektra. Ook in de winter, dat leverde wel protest op bij mederijders, want de verwarming kan dan niet aan. Maar samen met meestal rustig rijden, bij lange afstanden vaak met vrachtwagens mee (wat is dat heerlijk rustig rijden, je komt uitgerust aan en het kost je meestal minuut of 5 extra), rijd ik 1 op 23 gemiddeld. Met zo'n grote auto, dat is prima dus. Doordat ik op 220 Volt thuis heb gelanden, is verval van batterijen beperkt. Bij elkaar dus super tevreden met deze auto. En voorlopig rijd ik er nog ff in door, totdat er een goede elektrische auto sneller leverbaar wordt. Als de Hyundia Kona Electric dat nu was geweest, had ik daarvoor gekozen. Maar een jaar wachten, dat vind ik te lang.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Business Edition Airco | navigatie |1 jaar garantie | voorbumper minder mooi
- 2014
- 154.624 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Executive Edition
- 2014
- 271.443 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Executive Edition X-Line Cruise, Automaat, Airco, Trekhaak, 122PK, Multimedia, Uniek!
- 2015
- 233.136 km