Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ (2014) #7

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ (2014)

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Instyle+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf64.500 km
KM-stand laatst88.500 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldig! Maar helaas niet geschikt voor mijn ritten

  • 88.500 km

In juni 2020 verving met de uitbreiding van ons gezin de Mitsubishi Outlander PHEV onze Ford B-max, die laatste bleek een bodemloze put en echt alles in de Ford ging ondanks een lage kilometer stand kapot. We gingen op zoek naar een droomauto, ik wilde zelf heel graag een keer in een hele grote auto rijden die ook nog eens zuinig in het brandstofverbruik zou zijn. Een Plugin bleek de oplossing te zijn.

De ritten met de Outlander zijn werkelijk fantastisch, je bezit een auto die ondanks zijn forse gewicht prima op snelheid komt en zelfs met zware aanhangers knap wegkomt bij de stoplichten. Wanneer je goed hebt geladen hoor je helemaal niets (uitgezonderd winter <10 graden). De Outlander biedt een zee van ruimte en op vakantie gaan is een groot genot. Wel viel de kleine benzine tank best tegen, slechts 35 liter waardoor je tijdens lange ritten zonder laden na 350-400km al bij de pomp staat.

Dit laatste heeft ervoor gezorgd dat gezien de gestegen brandstofprijzen en het voor mijn type ritten, meerdere korte ritten achter elkaar en onvoldoende tijd om te laden een onzuinige auto maakte. Met de dikke 19 inch velgen en dus ook een brede bandenmaat slurpte de brandstoftank zich behoorlijk snel leeg.

Gemiddeld verbruik kwam ik op benzine rond de 1:10 uit. Aankomende week mag ik een Toyota C-HR op gaan halen om toch Hybride te rijden. Wie weet dat ik in de toekomst toch weer voor een Outlander zal gaan, het was één van de beste en lekkerst rijdende auto’s die ik heb gehad, waar overigens niks stuk aan is gegaan in twee jaar. Dit hoor ik ook van andere Outlander bezitters dat het onderhoud kwa kosten behoorlijk laag is.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.