Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2013) #17
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Instyle |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 0 km |
Ik rij er nog een paar jaar mee door
5 jaar geleden gekocht. Ik ben zzp`er en rij ongeveer 30000 per jaar. Dagelijkse afstanden variërend van 30 tot 50 kilometer. Soms laad ik hem thuis wel 2 x per dag op, waardoor ik regelmatig dagenlang geen benzine gebruik. Helaas is het laden bij openbare laadpalen steeds duurder geworden en is hiermee het verschil met gewoon benzine tanken genivelleerd. Ik maak er een sport van om binnen de bebouwde kom elektrisch te rijden, dit rijdt trouwens ook het economisch. Het is een 4x4 met mogelijkheid tot elektronische sper, toen ik hem aanschafte vond ik dat een beetje overdreven. Toch heb ik dankzij deze sper tweemaal mijn caravan uit de modder kunnen trekken en tijdens de wintersport geeft de auto ook geen krimp. Ik rij de goedkope uitvoering met stoffen bekleding. De linker voorstoel liet de bekleding los, na enig aandringen is dit onder garantie vernieuwd. Verder doet hij het altijd en buiten de onderhoudsbeurten, die ongeveer een kwart kosten als bij mijn vorige auto V70, heb ik er nog geen kosten aan gehad. Door het regeneratief remmen heb ik nog steeds de 1e remblokken en remschijven, ook een beetje een sport om de remmen zo min mogelijk aan te spreken, zodat veel energie terug stroomt naar de accu. Ik vind de auto van buiten nog steeds mooi en stoer van binnen vind ik alles gedateerd. Over een half jaar eindigt het belasting voordeel, toch ben ik van plan hem nog twee jaartjes aan te houden en tegen die tijd maar eens kijken wat er dan elektrisch te koop is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.