Mitsubishi Outlander 2.0 2WD Edition Two (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander 2.0 2WD Edition Two |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand laatst | 20.000 km |
eerste indruk
- 500 km
Na een vijf jaar een Nissan First Note gereden te hebben wilden we toch weer een ietwat grotere auto, daarvoor hadden we een Hyundai Santa Fe die ons ook prima beviel.
Na wat rondgekeken te hebben hadden een viertal auto's de voorkeur, en dat waren de Hyundai IX35, de KIA Sportage, de Nissan Qashqai en de Mitsubishi ASX.Mijn voorkeur ging uit naar de Sportage.
Na alle auto's bekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat de Qashqai en de IX35 al afvielen. De Sportage, die ik qua model het mooiste vind, viel ook al snel af omdat ik toch de bagage ruimte achter te klein vond, plus ik zat niet lekker achter het stuur, de zitting was voor mij te kort.
De ASX is ook afgevallen omdat deze geen automaat heeft en dat was een must in de keuze van de auto, de verkoper loodste mij heel handig naar een Outlander Edition Two met de opmerking: deze heeft wel een automaat. En eenmaal achter het stuur gezeten te hebben en de ruimte in de auto bekeken te hebben was ik meteen al verkocht.
Hierna ben ik met mijn vrouw weer naar alle auto's wezen kijken en zonder te zeggen welke mijn voorkeur had, was zij ook meteen verkocht aan de Outlander.
Dus na nog eens een testritje hebben we de auto gelijk besteld en heb ik deze 20-01-2011 mogen afhalen.
En nu na 400 km kan ik alleen maar zeggen hij rijdt Super.De automaat rijd heel prettig je voelt nagenoeg geen overgangen tussen de versnellingen, je hebt trouwens nog de mogeljkheid om te schakelen via de flippers aan het stuur of via het pookje, maar daar maak ik totaal geen gebruik van. Een nadeeltje is als er veel wind is dan hoor je enig windgeruis.
Het zitcomfort in de auto is ook prima,de bestuurdersstoel kun je electrisch verstellen en beide voorstoelen hebben stoelverwarming. De auto is ook uitgerust met een achteruit rij camera wat best wel heel handig is met parkeren.
De audio installatie is ook geweldig.
Vandaag voor het eerst getankt en het verbruik was 1 op 8,8 (11,3 op 100 km) dat is wel aan de aardige kant, maar ik hoop dat als-ie eenmaal ingereden is dat het benzine verbruik wel iets zal dalen. Moet ik wel nog vermelden dat ik nadat ik de auto gehaald had meteen de tank heb volgegooid met super benzine met 10% bio-ethanol, en dat ik nagenoeg alleen stadsverkeer gereden heb.
Dus na 1 week gereden te hebben in de nieuwe auto ben ik dik tevreden.
Update volgt.
- 1.000 km
De eerste duizend kilometer.
Vandaag eens een lekker stukje gereden, zo'n 300 km, voornamelijk autoweg.
En het beviel me prima, de auto zit heerlijk, de bestuurders stoel is op al je persoonlijke wensen electronisch te bedienen.
Het rij geluid viel me nu heel erg mee, ik heb wel gemerkt dat het voornamelijk aan de weg ligt of er veel lawaai is of niet.
Het was vrij rustig op de weg dus kon ik de cruise control goed gebruiken, dat was even wennen omdat ik met de vorige auto deze bediende met mijn linkerhand en nu zit deze rechts op het stuur, en moet ik dus mijn rechterarm, die normaal lekker op de middenconsole ligt, de beweging naar de cruise control laten maken.
Die middenconsole had wel naar mijn idee iets hoger mogen zijn.
Je kunt nu wel aan de tankinhoud zien dat hij op de autoweg een stuk zuiniger is, ik schat zo'n 1 op 12 a 13. Komende week zal ik gaan tanken en dan zal ik een klein up date doen.
En qua rijden is het ook heerlijk, als je wilt zoeft-ie lekker tussennhet verkeer door, en als je eens lekker op het gas trapt dan voel je de 2 liter motor eens lekker zijn werk doen.
En na 1.45 uur rijden had ik absoluut nog geen gevoel van ik wil stoppen om een pauze te nemen, het lijkt erop of je er lekker een hele dag in kan rijden.
De stoelverwarming is met name voor mijn vrouw met dit weer een uitkomst, na een kleine minuut begin je al een warm zitvlak te krijgen.
Dus tot nu ben ikmeen zeer tevreden Outlander rijder.....
- 9.000 km
Inmiddels zo'n 9000 km gereden en afgelopen twee weken zijn we door de Alpen in Duitsland gereden en de auto reed perfect.
De automaat deed prima zijn werk, terwijl ik gedacht had dat ik bij steilen passen over moest gaan naar handschakeling, maar dat was nergens voor nodig, hij trok zich met gemak de steilste hellingen naar boven.
ik heb wel even getest hoe dat gaat met die flipperschakeling en dat ging natuurlijk ook prima.
Ook op de autoweg rijd deze outlander perfect, met een gangetje van een 150 km/h lekker over de duitse autobahn gereden, en op de terugweg een heel stuk 170km/h gereden.
De wegligging is perfect van deze auto ook bij hogere snelheden. Daarbij zit je heerlijk relaxt in de auto door de geweldige stoelen.
Het verbruik is op de autoweg 1 op 10 (komt natuurlijk ook door de hogere snelheid) Op de bestemming heb ik rustig rond getoerd en toen kwam het verbruik zelfs uit op 1 op 12,5.
Ik ben hier niet ontevreden over als je bedenkt dat het een grotere auto is met een 2 liter motor, en als je het gaspedaal een beetje rustiger bedient dan is 1 op 12,5 te halen.
Een nadeel (die is er ook) vind ik toch het hoge windgeruis bij hogere snelheden.
Maar tot nu toen nog altijd zeer tevreden....
- 20.000 km
Zo na bijna 20000 km gereden te hebben, wil ik mijn review aanvullen.
De auto bevalt me nog altijd prima.
We zijn afgelopen tijd nog twee maal op vakantie geweest met de auto en heb toen zo'n 6000 km gereden. En het is heerlijk om een lange rit in deze auto te maken, de stoelen zitten perfect, de wagen is lekker pittig en op de Duitse autobahn kun je eens lekker gas geven, wat ik dus ook gedaan heb. De wegligging bij hogere snelheden (180km/h) is lekker stabiel en het is absoluut geen probleem om deze snelheid te halen, je hebt zelfs nog wat over. Nadeel, je merkt het wel aan het verbruik.
Ook in de bergen staat-ie zijn mannetje, het was absoluut geen probleem om lekker op snelheid door de bergen te rijden.
Het verbruik op langere afstanden, met cruise controlle aan op zo'n 120 km/h is 1 op 12. Rij je nu extra pittig dan wordt het al snel 1 op 8 .
Het verbruik in de stad blijft 1 op 10.
Kortom de auto gebruikt een extra slokje benzine maar je krijgt er ook veel voor terug qua prestaties maar ook qua ruimte, comfort en luxe.
Dus nog altijd zeer tevreden.
Binnenkort moet de auto zijn eerste onderhouds beurt krijgen, ik heb verder nog geen klachten maar als er iets ernstigs zou zijn dan zal ik hierover nog schrijven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.