Mitsubishi Outlander 2.0 ClearTec Business Edition 2WD (2014)

autoreview

Mitsubishi Outlander 2.0 ClearTec Business Edition 2WD (2014)

Signalement

UitvoeringOutlander 2.0 ClearTec Business Edition 2WD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf35 km
KM-stand laatst160.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste lease auto eerste SUV

  • 160.000 km

Mijn eerste leaseauto. Mijn vrouw had eerder lease auto’s gehad. Een Opel Corsa en een Audi A3 Sportsback. Maar nu hadden we al 2 kids met een 3de op komst.
Ik wilde een auto voor het gezin, ruimte, toch een beetje fun in het rijden.
Allermeest gekeken naar een Toyota Auris hybride. Deze auto was nog 14% bijtelling en ik mocht geen diesel rijden.
Daarnaast gekeken naar en gereden in een Opel Zafira. Best wel een fijne ruime auto. Maar erg zwaar en traag. Voelde een beetje lomp aan qua rijden. Wel een zeer ruime en praktische auto maar niet goedkoop als je de opties erbij telt.
Een BMW 316 station overwogen. Maar erg duur en dan nog best kaal.
Een Skoda Octavia? Beetje saai?
In ons dorp zit een Mitsubishi dealer. Iedereen schreeuwde om de PHEV maar die was helaas te duur. maar de Outlander was ook beschikbaar als 7 persoons met een 2.0 automaat en 150PK. Dan maar even proef rijden.
Geinige auto, veel ruimte. De achterbank kun je 60/40 nee klappen. En de achterbak kun je ook naar voren schuiven om de achterbak te vergroten.
En de prijs, vanaf €29.900,- als business uitvoering. Uiteindelijk gekozen voor deze auto met nog €7000,- aan opties. Deze opties vallen overigens allemaal buiten de bijtelling want die schroeven ze er bij de importeur erop (zoals grotere wielen, body kit etc).


Design en interieur
Ik heb deze toen nieuwe Outlander altijd meteen best wel mooi gevonden. Een beetje een klein Land Rover vond ik toen.
Het interieur is gewoon en best wel standaard. Beetje plastic maar ook met lederen accenten. Niet slecht maar ook niet top kwaliteit. Gewoon super oké zeker als people mover (lees kinderen en hockey teams).
De stoelen zitten redelijk maar met lange ritten moet je wel eens je positie verleggen.
Al met al niet slecht eigenlijk best wel oké maar nooit de beste.

Prestaties en rijervaring
De auto is voorzien van een 2.0 liter 4 cilinder met een automaat.
De automaat is een CVT. Dit betekend dat de auto afhankelijk van hoe diep je het gas pedaal intrapt naar een toerental versnelt en daar tijdens het accelereren op blijft.
Dit is met normaal rijden niet storend tenzij je 80% of meer gas geeft. Dan jengelt de motor naar 50000 tot 6000 toeren en blijft daar kan op hangen.
Wel reageert deze automaat vanuit stil stand zeer direct. Invoegen bij rotondes etc gaat zeer vlot. Net als bij een “gewone” automaat.

Brandstof verbruik.
De auto kon relatief zuinig rijden.
Als je netjes rond de 100KM/h blijft rijden lukt 1 op 13 best goed.
En dat met een grote 60 liter tank maakt de range best oke.
Ga je 130 KM/h rijden dan is het verbruik snel 1 op 11 a 1 op 12.
Stiekem lukt 1 op 7 ook als je met een dakbak boven de 150 KM/h gaat rijden in Duitsland.

Comfort en gebruiks gemak
Eigenlijk reed de auto best oké. Eerlijk is eerlijk ik was ook geen grote auto gewend.
Het interieur geluid was best aanwezig. De stoelen zaten oké.
Ja ruimte was het grootste comfortabele punt van de auto.
En lekker rijden met een automaat is heerlijk als je het niet gewend bent.
Als je de hoge toeren van de motor zat was kon je met flippers aan het stuur ook zelf schakelen.


Techniek en betrouwbaarheid
De auto is op zich zeer betrouwbaar gebleken. Nooit storingen gehad. Tijdens de geplande beurten werd alles keurig vervagen en onderhouden. Nooit storingen gehad en nooit stil gestaan. Tot…
Toen de auto richting de 130.000 KM ging waren we onderweg, vroeg in de ochtend, naar Oostenrijk. Met een pas van ongeveer 140 KM/h berg opwaarts ging de motor ineens meer (veel) toeren maken. Het leek alsof de koppeling versleten was (maar ja die heeft hij toch niet??!!).
Snel de afrit genomen en even kijken hoe de auto reageert met langzamer rijden. Hij trok nog wel op maar altijd met veel te
hoge toeren. Snel gebekt met de leasemaatschappij “ als u niet verder rijden kunt wordt u binnen 1 a 2 uur opgehaald door een lokale garage. En ja hoor, na 1 uur kwam er een vrachtwagen langs waar de auto achterop (met ons erin).
Eenmaal bij de dealer overlegd met de lease maatschappij “als de auto niet binnen 48uur gerepareerd kan worden krijgt u vervangend vervoer”. Maar hiervoor dient de dealer eerst onderzoek te doen.
Na overleg met de dealer en even geroken te hebben aan de versnellingsbak olie samen besloten dat we deze niet binnen 48 uur aan de praat gaan krijgen.
Wij met de taxi naar Frankfurt airport en met een Ford S Max verder.
Vakantie gereden maar de auto werd pas 3 maanden later terug geleverd ivm versnellingsbak revisie.

Toen de auto 4 en eenheid jaar was en bij de garage stond voor onderhoud voordat we op de volgende wintersport gingen werd de auto plots ingenomen.
De kosten voor onderhoud waren te hoog.


Kortom:
Een goede keuze voor de lease starter.
Leuke en ruime auto die best goed presteert maar nooit een hoogvlieger is geworden.
Vooral op het gebied van kwaliteit en prestaties verliest de auto het van de Europesche concurrenten.
Maar ja, een auto die op papier maar €30.000,- kost en daarmee een automaat biedt en 150PK is de keuze ook zeker niet slecht te noemen.
De opvolger is een VW Touran geworden. Zie mijn andere reviews.






7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.