Mitsubishi Grandis 2.4 Instyle (2006)

autoreview

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi Grandis - interieurMitsubishi Grandis - interieurMitsubishi Grandis - interieurMitsubishi Grandis - interieur

Signalement

UitvoeringGrandis 2.4 Instyle
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst52.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 31.000 km

Na zo’n 6000 km/4 maanden een verslagje van ervaringen rond de Grandis Instyle.
Na 5 jaar comfortabel Citroen C5 gereden te hebben wilden we nu een hoogzittend model.
De Grandis benadert de Franse geriefelijkheid in hoge mate, prima dus.
De auto voelt stevig en betrouwbaar aan.
Alles ziet er prima afgewerkt uit.
We zitten lekker hoog en in alle rust.
De motor presteert heel goed.

Het is al eens eerder in deze verslagen genoemd; waarom zie je deze auto niet meer rijden in Nederland?

Misschien om het volgende;
De uiterlijke vormgeving is er wellicht een van de soort of mooi of lelijk en niets daartussen.
Voor de vormgeving van het dashboard geldt dit mij ook.
Het infoscherm is qua uitwerking niet meer van deze tijd. Het scherm heeft een aanblik uit een sf-film uit de jaren ’60 van de vorige eeuw. De rithulp, die alleen via een afstand bediening gebruikt kan worden, drukt tegelijk de andere rit info weg.
EEA te haastig aangepast aan de wensen van de huidige klant.
De automaat is er een van de oude soort.
Hij leert niets van de huidige rijstijl, heeft geen sport- of winterstand en is niet alert door terug te schakelen bij het gas verminderen of bij afremmen.
Met heel veel moeite kan er toeristisch rijdend een op elf gereden worden.
Veel slimme electronica die op bv Franse merken te vinden is ontbreekt.

In hoofdzaak zijn we toch heel tevreden over de grandis.
Jammer dat alleen de voortschrijdende verbeteringen op het gebied van auto electronica met zo’n traagheid worden toegepast (de nieuwe outlander laat op dit gebied al veel verbeteringen zien).

Inmiddels in de km-stand op 15000 gekomen. 80% van de kilometers wordt op autowegen gereden hetgeen zorgt voor een gemiddeld benzineverbruik van 1 op 11.
Er heeft zich geen enkel probleem voor gedaan; klasse dus.
vergeleken bij voorgaande auto’s is de lak gevoeliger voor steenslag. het lijkt daarom verstandig om bij aanschaf van een nieuw exemplaar een extra doorschijnende laklaag aan te brengen.

1-10-2008 de 30.000km is inmiddels overschreden. het is saai te melden maar louter met plezier en geen enkele mechanische storing!!

irritant blijft het gemis aan slimme electronica; dashboard verlichting telkens met de hand bijstellen nu het eerder donker wordt kan toch anders. het scherm van de routeplanner moet echt uitgeschakeld worden bij donker want anders lijkt het wel op een zonnebank; veel te licht en dimmen is niet mogelijk. de route software bevat aardig wat fouten.

wel een negatieve ervaring is bij een poging tot inruil gebleken; de GRANDIS is € 3000 goedkoper geworden, inruil zal daarom nog maar een paar jaar worden uitgesteld.

PROBLEMEN

  • 31.000 km

geen

up date

  • 45.000 km

ook nu weer een probleemloze periode gehad.
technisch perfecte wagen.
omdat afwisselend gereden wordt met een panda sport komt hiermee een andere kant van de grandis aan het licht.
rijden is uitermate comfortabel maar ozo afstandelijk.
de besturing is vaag en indirect en de vering heel soepel.
bij een eerste proefrit, komend uit een c5 was dit alleen maar positief en vergelijkbaar met de c5 maar inmiddels door het afwisseld auto gebruik is de voorkeur naar een wat scherpere auto toch definitief geworden.

eea is uiteraard geen verwijt aan de grandis maar een aanwijzing dat een scherp rijdende auto toch wel leuker en uitdagender is.

het einde!!

  • 52.000 km

na 52000 zorgeloze, storingvrije en comfortabele kilometers gereden te hebben nemen we afscheid van deze prachtige auto!!
een mens wil weer eens wat anders.
een auto met dezelfde, als bovengenoemde specificaties, maar dan met een wat sportievere inslag.
we denken die gevonden te hebben in de OUTLANDER. een INSTYLE benzine uitvoering met CVT automaat(met handbediening dmv flippers aan het stuur)met een korte wielbasis en een iets levendigere motor. in GRANIET BRUIN en met beige lederen bekleding.

na een ruime inrijperiode hoop ik ook hier weer de ervaring te noteren.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.