Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D Intense (2007)

autoreview

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi GrandisMitsubishi Grandis - interieurMitsubishi Grandis - interieurMitsubishi Grandis - interieurMitsubishi Grandis - interieur

Signalement

UitvoeringGrandis 2.0 DI-D Intense
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 121.348 km

Inmiddels dus de distributieriem vervangen tijdens de 120000 km beurt na weer 60000 vrijwel probleemloze kilometers. Stoelen zitten nog immer heerlijk, geen piepje te horen, kraken blijft achterwege (was bij de Alfa wel anders), 0 olieverbruik,en na deze beurt leek-ie ook iets stiller.
Vrijwel niets gaat kapot (wel 2 koplampen tegelijk???).
Het enige extra onderhoud was het afdraaien van de voorremschijven (heeft een andere reviewer ook al gehad, dus zal er een beetje bijhoren?)
Verder dus niets dan lof en de neiging om na afloop van de leaseperiode (nog een jaartje) weer een Grandis te nemen wordt steeds groter (voor het eerst in m'n leven een zelfde auto, nou nou)



26-1-2008
Gisteren de 60000 km beurt gehad (bij km stand 62324), niks aan de hand.
Op een haperend dekzeilmechanisme na (vervangen) geen enkel probleem aan de bus gehad de laatste maanden.
Met mijn bouw heb ik nog steeds een prima zit en de stoelen blijven heerlijk steunen op de juiste plekken (geen vervorming wat ik bij de Alfa bijvoorbeeld wel had)
Af en toe in Duitsland weer even uitgeprobeerd en hij houdt nog steeds met speels gemak Audi’s, BMW’s en Mercedessen bij (tot zo’n 190 km/uur)Je hoort dan wel merkbaar de draaikolk in de tank.
Bij gewoon gebruik (80-90 op prov wegen en 130 op snelwegen) is het verbuik nog steeds aangenaam laag voor zo’n zware auto (6 - 6,5 ltr / 100 km)’t Is telkens weer lagguh als je verbaasde medeweggebruikers ziet als ze worden losgereden door de Mitsbus (met een klein beetje extra roet uit de uitlaat)
Kortom:
op naar de volgende heerlijke 60000 kilometers
16-6-2007
Zo, de kilometerteller geeft inmiddels bijna 18000 km aan en de ’bus’ bevalt nog steeds prima. De hoge km-stand wordt deels verklaard door een niet ingecalculeerde extra rit van en naar Z-Frankrijk.Verbruik bij een beheerst gebruik van de rechtervoet 6,5 ltr/100 km, maar als je de Grandis als raket gebruikt zie je naast wat extra dieselpluimen ook de verbruiksmeter doorslaan.
Wat een heerlijk motor is het toch dankzij de ’chip’ (nogmaals bedankt Mitsubishi NL)
Zoals je kunt lezen ben ik zeer tevreden en zal van tijd tot tijd deze review updaten.

Na 6 weken.
’t Is natuurlijk een hele overgang van een rijdersauto (V50) naar een ’busje’
Toch is dit een weloverwogen keuze geweest, deels ingegeven door het wat ouder en strammer wordende lijf, deels uit andere praktische overwegingen (laadruimte)
En... totnogtoe bevat de Mits prima. De gebruikte materialen binnenin zijn niet van de allerbeste kwaliteit (hard plastic, waardoor de elleboog niet echt lekker in het raamkozijn kan steunen), maar de afwerking is prima, de armleuning links is wel van zachtmateriaal (beetje laag) en rechts is ook prima.Je zit heerlijk achter het stuur en ondanks de afwezige axiale verstelling kan ik toch de juiste zit vinden.

Zelfs de kids (en met hen veel anderen) vinden het nu wel een mooie auto, zeker door de nieuwe kleur (champagne silver)

Voor een MPV heeft de Grandis een echt betrouwbare wegligging (weegt 1685 kg leeg)en de prestaties zijn bovenverwachting , dit komt natuurlijk ook door de gratis chiptuning (aanbieding van Mitsubishi NL) tot 165 PK en zo’n 40 NM meer.(Overigens zou de aanbieding eigenlijk afgelopen zijn.....)

Het verbruik is inmiddels afgenomen tot ca 6,8 ltr / 100 km en dit zal nog wel zuiniger worden na verloop van tijd.
Vanaf de dag van aflevering 30 maart toch al weer ruim 6000 kilometertjes gereden met veel plezier.

Vorige week nog met veel lol het tuinmeubelpakket achterin geladen.De zeer variabele laadruimte is werkelijk fantastisch, net als de wegklapbare stoelen van de 3e rij.

PROBLEMEN

Op de dag van aflevering merkte ik dat de Mits naar rechts trok, de volgende dag de voorwielen gewisseld en inderdaad hij trok niet meer naar rechts.
Maar nu naar links.Ook nog eens voor en achter verwisseld en geen problemen meer.

Na inbouw van de Parrot Blue Tooth handsfree, dien je rekening te houden dat de software van de airbags opnieuw moet worden ingeregeld.(foutje van de inbouwspecialist)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.