Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle (2024)

autoreview

Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle (2024)

Signalement

UitvoeringColt 1.6 HEV Instyle
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst2.200 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede eerste indruk

  • 425 km

Na een eerste rit van ongeveer 400km heeft de nieuwe Colt een goede eerste indruk achtergelaten.

Het is fijne auto om mee te rijden. De stoelen zitten goed en stevig en geven goede steun. Ook zijn ze verwarmd.
Het stuur is zeer goed in te stellen in diepte en hoogte, wat ook nog eens te verwarmen is.

De Colt betreft een HEV in de Instyle uitvoering, de meeste luxe uitvoering.

De digitale cockpit is mooi om te zien en naar wens in te stellen met de informatie die je zelf wilt, MySense.
De auto is voorzien van draadloos Apple CarPlay en tijdens het navigeren met Apple Kaarten wordt dit weergegeven op het digitale scherm van de cockpit doormiddel van een pijl en de naam van de weg waar je rijdt.
Met apps als Waze en Flitsmeister kan dit niet, dit is enkel zichtbaar op het scherm in het midden van het Dashboard.

Het ingebouwde navigatiesysteem kan je als kaart laten weergeven op het digitale cockpit. Klein aan de linkerkant en groot in het midden.

Rijdend op de snelweg met de adaptieve cruise control op 110kmh ingesteld is het verbruik gemiddeld over ongeveer 400km 4,8l per 100km.
Geregeld schakelt de auto, ook op de snelweg, over naar EV wat het brandstofverbruik ten goede komt. Van dit schakelen merk je weinig, alleen dat de auto stiller is.

Verbeterpunten, er zitten 4 knoppen aan de linkerkant van het dashboard voor de stuurverwarming, Lane assist, hoogte verstelling van verlichting en voor helderheid van cockpit. Deze knoppen zitten verborgen/uit het zicht als je achter het stuur zit.
Het openen van de kofferbak, deze knop zitten vrij laag aan de achterkant van de auto. Vieze vingers zijn dus mogelijk. Maar dit kan je oplossen door de klep te openen met de afstandsbediening.

Uitgebreide review

  • 2.200 km

Inmiddels heb ik meer dan 2200km gereden dus tijd voor een uitgebreide review.

Tijd voor de ervaringen!

+/- Het verbruik.
Dat valt niet tegen, maar ik had zuiniger verwacht.
Het is vergelijkbaar met de Space Star. De Colt is zeker 400kg zwaarder in gewicht.
Ik hou de verbruiksmonitor bij op deze website.
Of ik richting de 4.0/100km kan komen tijdens langere ritten, dat moet blijken.

+Het touchscreen. Deze is groot en erg mooi om te zien! Apple Carplay werkt hier ook héél erg goed op. En dat gebruik ik het meeste.
Apple kaarten werkt zelfs op het digitale Dashboard.

+One pedal driving.
Als je de automaat in de B-stand zet is dit perfect mogelijk. Ik had dit zeer snel onder de knie en het rempedaal gebruik ik nog maar zelden waardoor de accu om weer elektrisch te kunnen rijden weer snel vol is.

+adaptieve cruise control.
Dit is vooral handig en rijd zeer ontspannend in de file. In combinatie met de automatische transmissie volgt de auto de voorganger perfect met de ingestelde afstand. En remt af en trekt vanzelf weer op zonder wat te hoeven doen.

+Wegligging. De wegligging van de Colt is erg goed, de auto ligt als een blok op de weg.
Ook bij een stevige wind blijft de auto stabiel.

+/-verkeersborden herkennen
Dit kan beter.
Ik heb al een paar keer gemerkt dat borden worden gemist. Waardoor de snelheid niet correct wordt weergegeven.

+De verschillende rijmodi.
De Colt heeft 3 verschillende rijmodi om uit te kiezen. MySense, Sport en Eco.
Eco heb ik tot nu toe het meeste gebruikt.
In Sport is de auto gretig om vooruit te gaan dankzij de 145pk.

+De verlichting.
De auto heeft rondom Led verlichting en automatische grootlicht assistent wat een fijne bijkomstigheid is.

+De stoelen. De stoelen zitten goed, sportief en stevig! Zeker niet meer de Franse fauteuils van weleer. De zijdelingse steun is prima.

+Het digitale dashboard.
Dit is mooi en haarscherp. Je kan het naar smaak instellen met brandstofverbruik, ECO meter, navigatie (Apple kaarten of het ingebouwde systeem), muziek.

+De geluidsinstallatie. Ik heb de Bose installatie die standaard is op de meeste dure uitvoering. Er komt zeer mooi geluid uit de speakers. Het is alleen jammer dat je niks kan instellen qua bass enz.

-Als de accu door de motor wordt bijgeladen gebeurt dit in vrij hoge toeren. Dit is even wennen.

-de vergrendeling van de achterklep zit op een onlogische plek. Bij nat weer is deze nat/vies.

Kort om de nieuwe Colt is een fijne auto.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.