Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Carisma 1.8 GDI Elegance |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 224.258 km |
KM-stand laatst | 0 km |
De Carisma
- 224.596 km
Zeer tevreden met de Vento, maar vanwege minder kilometers toch overgestapt op Benzine. Via een kennis kon ik deze mooie Carisma 1.8GDI, Elegance uitvoering, van bouwjaar 2000 kopen.
Ik had het niet zo op Japanse auto's vanwege de dure onderdelen. Het model stond me meteen aan, dus toch een proefrit gemaakt. En toen was ik om.
De GDI motor is een erg fijne motor. Rustig rijden, en dan kan het zuinig en als je gas geeft kom je goed vooruit met 125pk/174Nm.
De eerste kilometers
- 224.890 km
Het eerste weekend, meteen een aantal kilometers. De Carisma brengt mij langs verschillende kennissen in de omgeving. Dit alles zonder problemen.
Nieuw voor mij in deze auto: Airco! Wat heerlijk is dat. Al hebben we het nog niet echt warm gehad sinds ik deze auto heb aangeschaft, maar tijdens de zware regenbui van afgelopen week had ik de beslaande ramen snel weer schoon. Niks is zo irritant als beslaande ruiten bij slecht weer, dus dit is zeer prettig. Geen airco-loze auto meer voor mij!
De auto blijkt het comfort goed voor elkaar te hebben. De auto voelt goed aan, geluiden in het interieur komt nauwelijks voor, ook prettig.
De Boordcomputer
Omdat ik geen zin heb, om de hele tijd met CD's wisselen te werken, installeer ik mijn eigen radio, voorzien van SD-geheugenkaart en USB-ingang.
De boordcomputer reageert hier meteen op, vanaf dat moment zijn gegevens als buitentempratuur niet meer te zien. Met een truukje weet ik nog wel te schakelen tussen het gemiddelde verbruik en het rijbereik tot de volgende tankbeurt, maar dat is het dan ook.
Ik meldt mij aan op het Mitsubishi Carisma Forum, in een poging hier iets op te vinden. Dan ondek ik dat de boordcomputer deels aansturing nodig heeft van de orginele radio.. Ik ben aan het nadenken hoe ik dit punt wil opvangen.
Een scherm dat voor de helft leeg is, is toch jammer. Evt. monteer ik de orginele radio in het dashboardkastje met enkel stroomkabels erop, zodat het scherm te bedienen is, maar dit is een laatste middel en niet mijn voorkeur.
Voor het geval er andere Carisma-rijders zijn die dit ervaren en een nadeel vinden, zodra ik hier een middel op vind, zal ik dat hier vermelden.
Het Brandstofverbruik
Wellicht komt het omdat ik diesel gewend ben, maar het verbruik van de Carisma valt me tegen. Met een rustige rijstijl (al heb ik af en toe het pedaal even gevloerd voor een inhaalactie bijvoorbeeld) verwacht ik een gunstiger verbruik, zeker van een motor waarvan mitsubishi claimt dat hij zuinig is.
Maar zoals met mijn vorige Diesel ook geldt, in het begin reed ik er niet zo heel zuinig mee, toen ik de auto beter leerde kennen werd het beter en reed ik telkens zuiniger.
Hopelijk zal dit met de Carisma weer het geval zijn. Met mijn rijstijl en afwisselend bebouwde kom en buiten/snelwegen, had ik toch meer op 1:14/15 gerekend.
Tot Slot..
Al met al ben ik tevreden over de Carisma. De zit is goed, geluidsisolatie is prima te noemen. De auto oogt sjiek, het is een net model, je kunt je ermee vertonen.
Het enige minpunt wat ik tot nu toe kan bedenken is het brandstofverbruik. Maargoed, het kan heel goed dat ik nog even aan de auto moet wennen en het verbruik dan nog iets daalt. Ik heb hem tenslotte nog maar kort.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1 EIGENAAR MET 129 PK AIRCO/NAP/TOPSTAAT!
- 2000
- 100.652 km

Mitsubishi Carisma 1.6 Classic*STUURBEKR*AIRCO*TREKHAAK *APK*EXPORT PRICE
- 2001
- 162.609 km

Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Classic.nl Airco | Trekhaak | Meeneemprijs 2DE PINKSTERDAG GEOPEND 12:00-16:00!!
- 2000
- 322.706 km
Lees ook

Praktijkverbruik: is de Audi A1 (2010 – 2018) een zuinige keuze?

Classics - Deze Volkswagen Polo G40 kent bijna niemand

Designreview Alfa Romeo Tonale: 'simpelweg aanstootgevend'

Bij de eerste BMW X3 moesten we echt zoeken naar concurrenten

Zo gaat de accu voor de EV zich ontwikkelen
