Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mitsubishi
  • ASX

Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2012)

autoreview

5
Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2012)
ColtCZt
  • ColtCZt7
  • Gebruikersreview
19 april 2012 om 11:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringASX 1.6 ClearTec Intense
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf19 km
KM-stand laatst19 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense

  • 19 km
  • 19 april 2012

Na ruim 2 jaar in de Peugeot 207 te hebben gereden was het eindelijk tijd om naar een andere auto te gaan kijken. Eigenlijk was de keuze niet zo moeilijk en had ik de voorkeur al voor de ASX. Wat betreft uitrusting heb ik nog wel overwogen voor de erg complete Intro Edition te gaan, maar de over-complete uitrusting van de Intense deed mij toch besluiten voor de laatst genoemde te gaan. De keuze is dus gevallen op een Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense in de kleur Titanium Grey Metallic.



UITRUSTING
Zoals ik al zei, is de Intro Edition eigenlijk al rijk genoeg uitgerust maar ben ik toch gegaan voor de Intense vanwege de mooiere 17” wielen, parkeer sensoren achter, glazen panoramadak, keyless operation system en de “wide vision” Xenon koplampen (wat een ongelofelijke bak licht geeft dat zeg!). Als extra accessoires heb ik de MMCS navigatie met 40gb harddisk, een parrot carkit en een trekhaak met 13-polige aansluiting voor de caravan genomen. De voorkeur ging uit naar modeljaar 2012 hebben, en niet modeljaar 2011. Dit omdat het maximaal trekgewicht van 1100kg naar 1200kg is verhoogd. Toch weer meegenomen. Het geluid van zowel de standaard radio cd/mp2 speler met 6 speakers en USB als van de MMCS is meer dan goed. Voor het Rockford Fosgate systeem in de Instyle hoef je dus niet te gaan als je het mij vraagt. Daarover gesproken, ben ik ook geen fan van lederen bekleding, dus de Instyle ging het toch al niet worden.



PRESTATIES
Voor mijn werk moet ik regelmatig langere ritten maken en dit is met regelmaat in een auto van dit merk. Ik ben dus bekend met Mitsubishi en stuur regelmatig in een Outlander 2.0 handbak en een Outlander 2.4 CVT. Al voelt de ASX 1.6 niet zo rap als de Outlander 2.0 (wat een geweldige motor is dat!) ben ik toch zeker niet ontevreden. Met name omdat ik verwacht dat de auto na een paar duizend kilometer nog wel wat vlotter aan gaat voelen. De 2.4 CVT is een heerlijke reis-auto maar geen “strepentrekker”.



Zoals zoveel auto’s, is ook de ASX uitgerust met een start/stop systeem. Eigenlijk heb je daar geen last van en werkt het prima. Je hoeft niet je voet op de rem te houden zoals bij veel andere auto’s. Versnellingsbak in z’n neutraal en voet van de koppeling halen is genoeg. Starten gaat snel en makkelijk, zodra je de koppeling indrukt. De auto is erg stil en maakt relatief weinig toeren in vergelijking met de Outlander 2.0. Dit heeft wel als resultaat dat je vrij snel het gevoel hebt terug te moeten schakelen, al kun je dat gevoel ook gewoon onderdrukken en de auto aan het werk zetten.



VERBRUIK
Tsja, wellicht moet ik eerst even melden dat ik niet zoveel kilometers maak en dus in 2 weken tijd nog maar 570km op de klok heb staan. Uit ervaring weet ik dat het verbruik beslist nog beter gaat worden. Daarnaast sta ik niet bekend om mijn rustige manier van rijden (dagelijks 140km/u) en maak ik mijn kilometers veelal in de randstad tijdens de spitsuren. Tot zover de smoesjes. Momenteel haal ik een verbruik (per rit gemeten) van tussen de de 1:12.2 tot 1:14.9 en dat is echt niet slecht. Met de 207 1.6 16v haalde ik meestal de 1:12 niet, al kon ik daar ook 1:14 / 1:15 mee rijden als ik wat minder gas gaf. Ik zal het verbruik de komende tijd in de gaten houden en aanpassen als dat nodig is.



COMFORT
Ook op dit punt heb ik eigenlijk niets dan lof. De koppeling gaat licht en soepel, de versnellingsbak is soepel te bedienen met vrij korte slagen. Daarnaast ben erg content met de axiale verstelling (was Mitsubishi toch een beetje laat mee) van het stuur en de ruime mogelijkheden de stoelen te verstellen. Een goede zitpostitie is makkelijk te vinden. Verder is het dashboard overzichtelijk en compleet. In tests lees je vaak dat men het dashboard saai vindt ten opzichte van andere “premium” merken, maar daar snap ik toch erg weinig van...



RUIMTE
Zelf ben ik vrij klein (1.76mtr) en mijn vrouw is zelfs nog iets kleiner. Ook onze 2 kinderen van +/-2 en 5 jaar zijn voor hun leeftijd wat klein. Dit maakt dat ik vrijwel in geen enkele auto problemen heb met de ruimte. Het is echter wel duidelijk dat je behoorlijk wat hoofdruimte inlevert voor het glazen dak. En door de schuine afloop van de daklijn is de hoofdruimte achterin al niet geweldig. Ik kan er goed zitten maar als je flink langer bent, gaat achterin zitten wel lastiger worden. Beenruimte is er, ook achterin, ruim voldoende. Ook de bagageruimte is ruim voldoende wat mij betreft. En als je de schuimplastic bak onderin weg laat, heb je nog meer ruimte extra.



AFWERKING
Omdat we het hier over een Japanse auto hebben, is de afwerking altijd een hekel punt volgens de meeste autojournalisten. Ik denk dat de ASX echter een voorbeeld is van een Japanner die wel netjes is afgewerkt. Alles voelt degelijk aan en er is geen kraakje of piepje te horen. De deuren sluiten met een mooie ‘plof’. De met schuimrubber-achtig spul overtrokken dashboarddelen voelen degelijk en zacht aan. Ook hier heb ik niets op aan te merken. Netjes, strak en compleet is de afwerking wat mij betreft te noemen.



CONCLUSIE
2 weken en ruim 500 kilometer na het ophalen van de auto bij de dealer, ben ik er erg tevreden. De koplampen zijn ronduit GEWELDIG (Wat een bundel!) en ook de prestaties en zuinigheid vallen beslist niet tegen. De auto bevalt mij tot nu toe zeer goed en de verwachting is dat het alleen maar beter gaat worden als er wat meer kilometers op staan. Zodra ik met de caravan heb gereden zal ik hier een verslag van doen, maar dat zal nog ongeveer een jaar duren.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mitsubishi ASX? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mitsubishi ASX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Mitsubishi ASX

INFO
Mitsubishi
Mitsubishi
Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Life (5D/5H)
€ 408
 
Mitsubishi ASX in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Mitsubishi ASX 1.6 Intro Edition Climate Control | Cruise Control | 17" LM-Velg

    Mitsubishi ASX 1.6 Intro Edition Climate Control | Cruise Control | 17" LM-Velg

    • 2012
    • 89.757 km

    € 10.950

    Mitsubishi ASX 1.6 Intro Edition ClearTec AIRCO, TREKHAAK

    Mitsubishi ASX 1.6 Intro Edition ClearTec AIRCO, TREKHAAK

    • 2010
    • 186.140 km

    € 7.499

    Mitsubishi ASX 1.6 Cleartec Intense

    Mitsubishi ASX 1.6 Cleartec Intense

    • 2012
    • 76.675 km

    € 11.850

Meer Mitsubishi ASX occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Mitsubishi ASX

    189
    • 26 november 2019

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mitsubishi ASX specificaties
  • Mitsubishi ASX occasions
  • Mitsubishi ASX video's
Advies en informatie
  • Mitsubishi ASX tests
  • Mitsubishi ASX gebruikersreviews
  • Mitsubishi ASX index
PREMIUM
Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Ook al denk je met de huidige brandstofprijzen misschien niet meteen aan een SUV, voor velen...

Lees meer
 

Mitsubishi ASX reviews

  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2011)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2011)

    2
    • 27 april 2021
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intro Edition (2012)

    Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intro...

    7
    • 9 november 2017
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2012)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2012)

    3
    • 11 september 2017
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intro Edition (2011)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intro Edition...

    11
    • 29 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2010)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2010)

    1
    • 4 april 2015
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense (2010)

    Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense...

    • 14 december 2014
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2010)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2010)

    • 15 augustus 2013
meer reviews
Rij-impressie Mitsubishi ASX

Rij-impressie Mitsubishi ASX

52

De Outlander is voor veel mensen een maatje te groot, dus Mitsubishi probeert het letterlijk...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    37
    • 5 april 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2013)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2013)

    2
    • 6 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2011)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2011)

    2
    • 27 april 2021
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Connect Pro (2018)

    Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Connect Pro...

    12
    • 24 oktober 2020
  • Nieuws
    'Mitsubishi stopt verscheping drie modellen naar Europa'

    'Mitsubishi stopt verscheping drie modellen...

    54
    • 10 augustus 2020
  • PREMIUM
    Een cross-over voor een mille of twaalf - Op zoek naar

    Een cross-over voor een mille of twaalf...

    • 21 april 2020
  • Nieuws
    Back to Basics: Mitsubishi ASX (2020)

    Back to Basics: Mitsubishi ASX (2020)

    37
    • 7 maart 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nissan Sakura: elektrische stadsauto met 180 kilometer actieradius

    Nissan Sakura: elektrische stadsauto met...

    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Prestige (2022)

    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Prestige...

    4
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle (2021)

    Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle (2021)

    3
    • 8 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mitsubishi Colt CZ3 1.3 Instyle (2005)

    Mitsubishi Colt CZ3 1.3 Instyle (2005)

    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit de Oude Doos

    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit...

    19
    • 4 mei 2022
  • PREMIUM
    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende samenwerking

    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende...

    20
    • 8 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden