Mini Cooper S Chili (2003)

autoreview

Mini Cooper S Chili (2003)

Signalement

UitvoeringCooper S Chili
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 1%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Onze MCS is Pure Silver Metallic met een zwart dakje en spiegels.
Nagenoeg alle opties behalve schuifdak.
Zoals velen is onze MCS ingevoerd uit Duitsland en heeft 1 voorbezitter gehad van het bouwjaar 1942. Wat dus ook niet verkeerd is. Verder is hij helemaal orgineel behalve de banden.

Na 1.5 jaar in de MCS gereden te hebben moet ik zeggen: het blijft feest!
Ik krijg die grijns maar niet van mijn bek :o)
De power, de handling, je krijgt er geen genoeg van.
Ook het geluid van compressor en uitlaat is een genot in de oren en had naar mijn mening wel iets harder mogen zijn. Maar dat blijft een kwestie van smaak.
Misschien ooit eens laten tunen, maar eigenlijk niet echt nodig naar mijn mening.
Want hoe vaak maak je nou gebruik van het volledige vermogen? Maar blijft een leuke optie voor als er centjes over zijn natuurlijk.

Het interieur vind ik zelf allemaal heel degelijk.
De verwarmde leren stoelen zitten voortreffelijk. Alhoewel ze wel iets meer steun mochten geven tijdens het stevige bochtenwerk.
De muziek installatie is ook ruim voldoende. Alleen had er wel een radio/cd in mogen zitten ipv cassette. Er is wel een wisselaar in de kofferbak aanwezig. Ik geloof dat dit net een paar maanden later veranderd is naar wel standaard cdspeler. Dit geld ook voor de navigatie. Die is later ook veranderd naar dvd. Helaas moeten we het met de cd versie doen. Maar ik moet zeggen dat die nog steeds perfect functioneerd en me nog nergens in de steek heeft gelaten.

Een minpuntje binnen in de auto zijn de klokken. Bij koud weer wil de km-teller (of toerenteller) nog wel eens een rammelend geluid produceren.
Maar zo gauw de temperatuur in de wagen stijgt is dit ook snel weg. Ik stoor me er verder niet aan. Het functioneert voor de rest naar behoren.
Wat ook een klein nadeel is, dat is de plaatsing van het gevarendriehoek.
Deze is onder de hoedenplank gemonteerd en die wil er nog wel eens uit vallen.
Zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de stugheid van de auto. Ook de opbergruimte in de auto had wel iets beter gemogen. Vooral de vakken in de deur.
Die zijn gewoon waardeloos. Als je ergens vanaf wil, gooi ze dan in een deurvak.
Kans is groot dat het op straat beland of onde je stoel.

De MCS rijd voortreffelijk en is naar mijn mening erg stug afgeveerd.
Hier moet je van houden, maar het hoort bij een sportieve auto als deze!
Om toch iets meer comfort te krijgen heb ik de standaard RF’s vervangen voor gewone banden. Deze zijn vervangen voor Dunlop SP Sport. Dit scheelt gelijk flink in de beurs want runflats zijn duur! (+/- 180 euro)
Waar je natuurlijk wel aan moet denken is om zo’n spuitbusje en een compressortje in de auto te gooien voor het geval dat.
Het nadeel van gewone banden is dat de wang niet zo stug is als van de RF’s.
En dat ga je merken bij bochten op hoge snelheid. Dus dat is in het begin oppassen.
Even opnieuw de grens opzoeken. Maar dat moet altijd wel bij nieuwe banden.

Wat je ook in het achterhoofd moet houden is het benzine gebruik!
Het verbruik in de stad is bij mij 1 op 8! Niet zuinig dus!
Maar ik vind als je auto koopt als deze moet je daar niet over zeuren.
PK’s kost benzine. Stoort je dit, moet je lekker een One kopen of een Panda.

Conclusie: Leuke snelle auto! Geschikt voor kleine boodschappen, kofferbak is beperkt. Verder is het alleen maar fun fun fun.
Ik zou hem zo weer kopen (alleen dan in dark grey).



ps kilometerstanden kloppen niet, zal het nakijken en verbeteren.

PROBLEMEN

1. Xenon viel aan een kant uit.
Dit was een slecht contact, beetje schoonmaken en geen problemen meer gehad.

2. Motortje rechterraam weigerde soms wel eens.
Oplossing: Of je mept een keertje net onder de tweeter in de deur of je haalt het deurpaneel er even af en draait de imbus die op het motortje zit een half slagje naar binnen.

3. Wiellager achter laten vervangen inclusief schijven en blokken. Gewone slijtage?
Ik zal eens op de kilometerstand letten. Die voeg ik later nog wel toe.
Was wel een flinke rekening! Inclusief APK bijna 700 euro! Kan waarschijnlijk
bij een ’witte’ garage goedkoper.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.