Mini Cooper Chili (2004) #5

Mini Mini
Mini MiniMini MiniMini MiniMini MiniMini MiniMini Mini - interieurMini Mini - interieurMini Mini - interieur

UitvoeringCooper Chili
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004

De Mini Cooper is een superauto. Ik word elke keer blij als ik hem zie of er in rijd. Ik ben niet de enige die dat denkt, want ik krijg veel positieve blikken. Ik heb een rode met witte spiegels en een wit dak. Ik heb dit model in augustus 2004 gekregen (net na de facelift).Ik heb het Chili pakket, maar heb er later nog 17 inch BBS kruisspaakvelgen op gezet. Dat staat hem zeker heel goed. Met het sportonderstel plus en die 17 inch velgen met run flat banden vind ik hem wel erg hard geveerd. Dat is erg lekker als je wilt hoeken, maar comfortabel is het niet. Als ik ver moet rijden, bijvoorbeeld op wintersport, zet ik 16 inch velgen erop. De ruimte in de Mini valt me alles mee, want je hebt (door de lage zit) erg veel hoofdruimte. Voor maximaal 2 personen is het een perfecte auto. Ik neem gewoon mijn skies van 160 cm mee in mijn Mini. Soms zou ik wel iets meer pk willen hebben, maar ik vond een Cooper S gewoon te duur (+7.500 tov Cooper). Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Mini, waarbij een turbomotor van ongeveer 143 pk in de Cooper komt. De nieuwe Mini komt overigens dit jaar nog. Ik zat deze week bij de dealer en die vertelde me dat het huidige model nog maar t/m oktober 2006 gebouwd wordt.

Update 26-06-2006
Na 44000 km nog steeds erg te spreken over de Mini. Naast 2x ruitschade geen enkel probleem. Aanrader!

Ik heb wat last van vocht in de deuren, waardoor er een soort schimmel op de ramen ontstaat als ik mijn ramen open heb gehad. Verder wat kleine kraakjes, maar dat valt wel mee.

Update 23-04-2006
Ben nog steeds erg tevreden, maar heb wel al 2 keer ruitschade gehad. Het schijnt meer voor te komen omdat de voorruit erg rechtop staat. Verder heb ik last van een kraakje in het dashboard en schimmelvorming aan de binnenkant van de portierruiten.

Update 26-06-2006
Na het indienen van een klacht bij Mini (via een enquete over de service), wordt er nu eindelijk actie ondernomen om de schimmelvorming aan te pakken. De rubbers van de ramen worden (nog net voor het verlopen van de garantie) gratis vervangen.

PRIVATE LEASE MINI Mini

DirectLease
Mini Electric Camden Edition (3D/CVT)