MG 5 Standard Range Comfort (2024)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 5 Standard Range Comfort |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand laatst | 43.000 km |
Gelukkig is het een voorloopauto - Onwaarschijnlijk slecht
- 43.000 km
Normaal gesproken zou ik geen review schrijven over een tijdelijke auto, maar nu maak ik graag een uitzondering. Ik heb zeer onlangs een prachtige Polestar 4 besteld (ik zal daar later uitgebreide gebruikerservaringen over delen). Deze wordt 20 juni geleverd, dus maak ik nu gebruik van een voorloop-auto van Athlon. Het werd eerst een MG4; hier mankeerde van alles aan, dus deze werd weer ingenomen voordat ik me echt kon gaan storen aan de wanorde aan boord. Tot mijn spijt werd de "vervanger" ook een MG - een MG5 wel te verstaan. Alle vooroordelen over het nieuwe MG en de ervaringen op internet worden bevestigd.
De MG5 laat je geen moment rustig forensen. Je beweegt je voort van het ene piepje naar het andere pongetje. Het infotainmentsysteem is traag en weinig responsief. Apple Carplay is instabiel en werkt onvoldoende. Standaard is de MG5 daarnaast uitgerust met een van de slechtste klimaatsystemen op de markt. Slechts 1 zone, de auto functie is ondermaats en moet continu aangepast worden.
Dan het rijden; de stoelen zijn duidelijk gemaakt voor bestuurders tot 1.75m. Korte zittingen en ondermaatse profilering. De bestuurdersstoel is wel standaard elektrisch verstelbaar. De vermogensafgifte is conservatief en maakt niet direct indruk. Maar eerlijk is eerlijk, daar koop/lease je deze auto ook niet voor. De rechtuit -stabiliteit is net zoals bij andere modellen van dit concern zeer slecht. Voor een elektrische auto van 1800kg, mag je meer verwachten. De auto spoort op de snelweg bij stevige wind van de zijkant zeer onrustig. Dit ligt waarschijnlijk aan de gewichtsverdeling (hier wordt zelfs ook al over geklaagd bij de nieuwere modellen zoals de MGS5 EV). De rembalans is vaag en niet lineair bij stevig aanremmen. Hier zul je echt aan moeten wennen. Je kunt zelf wel "spelen" met een fysieke KERS-knop om het regeneratief remmen in te stellen. One-pedal drive is helaas nooit een optie met deze selector.
Samenvattend; ik ben blij dat deze MG5 niet mijn vaste metgezel is voor de komende jaren. Autorijden wordt een ware ergernis met zo'n auto. Een vakantierit zou een ware zelfkastijding zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen in de markt zijn voor een scherp geprijsde EV met een range van +- 350-400 km. Met een budget van 25-30K zijn er echter veel betere opties op de markt - zowel nieuw als jong gebruikt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE MG 5
Had je deze auto's al gezien?

MG 5 Electric Long Range Comfort 61 kWh | Private Lease vanaf € 409,- 72mnd/5.000km | Korting tot € 8.500,- | 380 km WLTP | Voorraaddeal nu vanaf € 31.150,-
- 2025
- 0 km

MG 5 Electric Long Range Comfort 61 kWh | Private Lease vanaf € 409,- 72mnd/5.000km | Korting tot € 8.500,- | 380 km WLTP | Voorraaddeal nu vanaf € 31.150,-
- 2025
- 0 km

MG 5 Electric Long Range Comfort 61 kWh | Private Lease vanaf € 409,- 72mnd/5.000km | Korting tot € 8.500,- | 380 km WLTP | Voorraaddeal nu vanaf € 31.150,-
- 2025
- 0 km