Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022) #2

autoreview

Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

Signalement

UitvoeringEQE 350 Luxury Line
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst3.285 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW rijder naar Mercedes EQE

  • 3.285 km

Het moest er maar eens van komen, van hybride naar volledig elektrisch. Ik heb de markt een tijd gevolgd, was enthousiast over de Mercedes EQS, maar ik vond die wel erg groot, nou ja, eigenlijk vond mijn vrouw m erg groot.
Ik keek dus al uit naar de EQE en ik heb hem direct in het eerste weekend dat hij bestelbaar was ook besteld.
Als verstokt BMW-rijder toch wel een hele stap, maar ik kan me in de strategie van BMW om auto's niet specifiek als elektrische auto te ontwikkelen minder vinden.
Het snelle bestellen werd beloond, want ik kreeg hem na ca. 3 maanden geleverd en ik ben er erg gelukkig mee, op een aspect na, maar daarover later meer.
Ik heb een grafietgrijze met een licht interieur besteld en dat is erg chique. De auto is ruim, ongelooflijk stil en zeer comfortabel. Ook de stoelen zijn erg goed, maar halen het toch niet bij de comfort stoelen die ik in mijn BMW 5-serie had. Ik heb niet de luchtvering besteld, omdat daar ook 21 inch velgen bij horen, hetgeen het verbruik flink doen stijgen en de combinatie ervan ook behoorlijk prijzig (>4.000 euro) wordt. Dit zou wellicht het passeren van drempels nog iets verbeteren, want die voel ik nu toch wel nadrukkelijk.
Hij is ook erg zuinig. Een flinke snelwegrit waarbij licht boven de 100 gereden wordt levert een verbruik van onder 15 kWh op, zodat de beloofde actieradius van ruim 600 km in de zomer zeker realistisch is. Snelladen begint bij 170 kWh, maar zakt wanneer de batterij voller wordt naar ca. 100 kWh bij 70 a 80% vol. Met de bijgeleverde Mercedes Me card, 1ste jaar zonder abo-kosten, gaat dat bij Ionity voor 0,20 euro per kWh trouwens, ruim goedkoper dan thuis laden.
Ik heb de auto besteld met het Advantage optiepakket, inclusief rijassistentiepakket, hetgeen ook de zelfrijdende functie zou omvatten, aldus de verkoper.
Na aflevering bleek dat toch niet het geval te zijn en na uitvoerig overleg was de dealer bereid de auto terug te nemen, hetgeen ik als zeer professioneel zie. We zijn het er uiteindelijk over eens geworden om een nieuwe te bestellen met ook het premium pack, dat de o.a. zelfrijdende functie omvat, die in januari geleverd wordt. Om het prijsverschil acceptabel te houden wordt dat een 300, daar ik ervaar het hoge vermogen van mijn 350 toch nagenoeg nooit aan te spreken. Overigens heb ik de dashcam niet meer besteld daar die elke rit apart geactiveerd dient te worden. Ook jammer is het dat je moet kiezen tussen het panoramadak en een trekhaak, beiden gaat niet om onduidelijke redenen, waarschijnlijk chiptekort.
Over het geheel gezien ben ik erg tevreden en kijk ik er naar uit de komende jaren in deze auto te rijden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.