Mercedes-Benz EQE 350+ Long Range (2023) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | EQE 350+ Long Range |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 25.000 km |
twee jaar experiment
- 25.000 km
Elektrisch gekocht omwille van milieu, interesse in innovatie. EQE gekozen op basis van reikwijdte. Rijden regelmatig langere afstanden en proberen dat op één accu lading te doen. Bereik ligt tussen 500 en 600 km, afhankelijk van rijstijl. In NL met 100 km verbruik rond 15 kW, in buitenland rond 18 a 20 kW. Auto zeer comfortabel, rustgevend. Helaas geen luchtvering genomen en dat levert probleem op bij inrit garage. Wagen raakt met onderkant altijd de grond. Vervelend geluid, maar hopelijk geen echte beschadiging. Kachel lijkt moeilijk voldoende warme lucht naar voeten te krijgen. Blijf TomTom prefereren boven NAVI van MB. Omslachtig met lange instructies en geen actuele en betrouwbare verkeersinformatie. Zitpositie goed, alleen ondersteuning bovenbenen aan de harde kant. Buitenafmetingen even wennen. Wagen is groot, soms moeilijk met inparkeren, vooral in smalle parkeergarages. Motor heeft genoeg power, zelfs in de comfortstand. Bidirectioneel laden/ontladen blijkbaar (nog?) niet mogelijk. 90kW accu zou zeer bruikbaar kunnen zijn als tijdelijke opslag van stroom zonnepanelen. Eerste grote beurt bij 23.000 km bedroeg € 675,- Had iets minder verwacht. Rijden in de winter met andere E (4 wheel en winterbanden) en ook bij caravan trekken.Alles bij elkaar zeer tevreden, hoewel het waarschijnlijk niet echt economisch verantwoord rijden is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.