Mercedes-Benz EQE 350+ Long Range (2023) #2

autoreview

Mercedes-Benz EQE 350+ Long Range (2023)

Signalement

UitvoeringEQE 350+ Long Range
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

twee jaar experiment

  • 25.000 km

Elektrisch gekocht omwille van milieu, interesse in innovatie. EQE gekozen op basis van reikwijdte. Rijden regelmatig langere afstanden en proberen dat op één accu lading te doen. Bereik ligt tussen 500 en 600 km, afhankelijk van rijstijl. In NL met 100 km verbruik rond 15 kW, in buitenland rond 18 a 20 kW. Auto zeer comfortabel, rustgevend. Helaas geen luchtvering genomen en dat levert probleem op bij inrit garage. Wagen raakt met onderkant altijd de grond. Vervelend geluid, maar hopelijk geen echte beschadiging. Kachel lijkt moeilijk voldoende warme lucht naar voeten te krijgen. Blijf TomTom prefereren boven NAVI van MB. Omslachtig met lange instructies en geen actuele en betrouwbare verkeersinformatie. Zitpositie goed, alleen ondersteuning bovenbenen aan de harde kant. Buitenafmetingen even wennen. Wagen is groot, soms moeilijk met inparkeren, vooral in smalle parkeergarages. Motor heeft genoeg power, zelfs in de comfortstand. Bidirectioneel laden/ontladen blijkbaar (nog?) niet mogelijk. 90kW accu zou zeer bruikbaar kunnen zijn als tijdelijke opslag van stroom zonnepanelen. Eerste grote beurt bij 23.000 km bedroeg € 675,- Had iets minder verwacht. Rijden in de winter met andere E (4 wheel en winterbanden) en ook bij caravan trekken. En dan tot slot nog onze grootste ergernis bij deze auto : de cruise control. In buitenland nog wel enigszins bruikbaar, maar in Nederland (geen idee waarom) wordt de snelheid bijna iedere 5 seconden veranderd. Auto weet blijkbaar niet welke snelheid hij moet kiezen. Vliegt heen en weer tussen 90 en 130 km. Ook als hij op 100 km staat (96 km echte) en ik wil hem op 105 zetten, dan vliegt hij direct weer terug naar 100. Wie is hier de baas ? Ergerlijk, maar ook levensgevaarlijk. In buitenland leest hij af en toe de snelheidsborden verkeerd. Alles bij elkaar toch zeer tevreden, hoewel het waarschijnlijk niet echt economisch verantwoord rijden is.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.