Mercedes-Benz EQE 350 AMG Line (2023)

autoreview

Mercedes-Benz EQE 350 AMG Line (2023)
Mercedes-Benz EQE 350 AMG Line (2023)Mercedes-Benz EQE 350 AMG Line (2023)Mercedes-Benz EQE 350 AMG Line (2023)Mercedes-Benz EQE 350 AMG Line (2023)Mercedes-Benz EQE 350 AMG Line (2023)

Signalement

UitvoeringEQE 350 AMG Line
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf60 km
KM-stand laatst20.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Basic ingeruild voor AMG full options

  • 60 km

Demo op de kop getikt voor scherpe prijs. Miste enorm alle opties die ik ervoor op mijn Tesla X had. Dus meteen weer ingeruild voor een AMG line full options.

25.000 euro duurder(!) maar elke cent waard.

De AMG line is heerlijk luxe en uiterlijk is geweldig.
Achterasbesturing is de moeite en zowel draaicirkel als rijeigenschappen zijn top.
Luchtvering is een must vind ik. De auto rijdt nu als een grote luxe wagen.
Acoustic pack is heel fijn. Vrijwel geen geluid dringt de auto binnen.
De head up display projectie is heel groot en ongekend goed.
Augmented reality op de navigatie is super.
Zelfrijdend pakket is veel beter en natuurlijker dan bij Tesla. Werkt ook met een fietsendrager achterop. Rijstrookwisselaar functie werkt erg fijn. Veel veilige functionele detectie systemen zoals voetgangers, dode hoek, aankomend verkeer bij uitparkeren etc erg goed en belangrijk.
Automatisch inparkeren, interface werkt mooi maar toch sneller zelf doen.
360 drone view is zeer praktisch en kan op GPS locatie automatisch geactiveerd worden.
Verhoging vering auto bij drempels via GPS werkt goed. Moet wel bevestigd worden via interface.
Interactieve sfeerverlichting via led strips is erg mooi.
Comforstoelen zijn top en massage is fijn. Gebruik het elke dag via voice control.
MBUX en voice feedback werkt goed. Android auto werkt ook goed samen en kan via Hey Google geactiveerd worden.

Automatisch afrekenen en betalen via geintegeeerde Mercedes Charge is handig. Net als bij Tesla. Automatisch parkeren en afrekenen is weer een stapje verder en erg handig.

De auto heeft een enorm bereik. Meer dan 500 kilometer lukt makkelijk bij normale temperaturen.

Ik ben vast nog van alles vergeten. Mijn dagelijkse ervaring is helemaal positief. De auto is zo stil en comfortabel dat ik niet een betere elektrische auto met praktisch formaat kan bedenken. Weer een heel stuk beter dan de vorige Tesla X die nieuw nog een stuk duurder was.

Voelt luxe en hoogwaardig aan. Je betaalt voor wat je krijgt. Luxe, degelijkheid en perfectie. Content met de investering. 105.000 euro met zeer goede inruil van mijn Tesla maakt dit financieel een super keuze. Ik heb hierdoor ook vertrouwen gekregen in het feit dat ik bij de volgende elektrische auto maar weinig hoef bij te leggen. Elektrische autos zijn duur in de aanschaf maar mijn boekhoudkundige afschrijving was een stuk hoger dan wat ik er voor kreeg bij inruil. Financiele meevaller. Mijn eerste Mercedes en diep onder de indruk van de perfectie.

Als je er voor gaat kies dan vol opties is mijn advies.

Eerste vakantie 4700 km

  • 11.500 km

Lekker gereden naar Noord en daarna Zuid Spanje. Laden ging onderweg zonder problemen. Het bereik is dermate dat je bij een laadmoment ook echt even wil bijkomen. De auto laadt lang op een constante 170kW waardoor je snel weer door kunt. Soms iets te snel en dan laadt je nog wat overbodige procentjes bij, bovenop de geplande laadsessie. De planning van Mercedes werkt overigens prima. De laadpunten die gekozen werden door de navigatie waren goed en de interval was prima.

De auto rijdt zo lekker. Met de luchtvering en de massagestoelen is het comfortabel reizen. Ook in de bergen en we moesten zelfs een keer echt off road.

Geen klachten deze twee weken. Zeer goede elektrische auto.

Langer kunnen genieten

  • 20.000 km

Net weer terug van een beurs in Frankfurt en tijdens de rit vaak 200km/ u aangetikt. Dan heb je nog steeds vrijwel geen windgeruis en de auto rijdt ongelofelijke comfortabel. Het acoustic pakket wat voor extra geluidsdemping zorgt is dan ook echt aan te raden. Vergeleken met Tesla is het een enorm verschil en kun je niet meer terug.
Inmiddels is de koplampprojectie beschikbaar gekomen in NL en heb ik die geactiveerd. Symbolen worden dan op de weg geprojecteerd. Bijv als drive assist automatisch van baan verwisselt dan projecteert hij een enorme afbuigende pijl van de huidige naar de volgende rijbaan. Rij je te dicht op je voorligger dan zie je twee botsende autos op de weg. Echt functioneel is bijv bij gele strepen door wegwerkzaamheden. De herkenning wordt aangegeven met projectie van een graafmachine op de weg en vervolgens zie je een felle strook die interactief de rijweg voor je projecteert . Automatisch grootlicht gaat snel aan en blokkeert dan het gebied waar autos rijden zodat ze niet verblind worden. Etc

Neem bij deze auto altijd de achterwielbesturing. Dit maakt de auto veel makkelijker te besturen en geeft een kleine draaicirkel. Bij hogere snelheden ontstaat er een soort crab mode waardoor hij nog soepeler stuur en bandenslijtage verminderd.

De investering in full options is een erg goede beslissing geweest.

Door parkeren in de berm met een verborgen putdeksel in het gras heb ik mijn spoiler stuk gereden. Mercedes heeft dit heel slim geregeld want er waren twee inklikbare delen makkelijk te vervangen ipv de hele spoiler. Scheelt een hoop werkplaatstijd en kosten.

Nog steeds erg onder de indruk van de perfectie. Dit wel in flink contrast met de kale versie die ik even heb gereden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.